MENU
Legnicki tramwaj na linii okrężnej: Dworzec kolejowy - Rynek - ul. Hutników - Plac Katedralny - Plac Wilsona (- Dworzec) z modyfikacją linii - z Placu Wilsona przez ul. Wrocławską, elektrownię na cmentarz. Widoczny tramwaj to dwukierunkowy wagon silnikowy z pierwszej serii 18 wagonów wyprodukowanych w 1897 r. przez Maschinen-Anstalt Breslau GmbH, lub Breslauer Aktiengesselschaft fur Eisenbahnwagen (WFB). Podobne maszyny kursowały w Wałbrzychu.

Dodał: moose° - Data: 2018-10-05 00:01:33 - Odsłon: 1482
Rok 1908

Legnickie tramwaje - funkcjonowały w latach 1898-1968. Początkowo powstały trzy trasy:
1) Linia okrężna, z dworca kolejowego przez ul.Libana, pl. Wilsona (Breslauer Platz), ul. Witelona i Skarbka (Gartenstr.), plac Katedralny (Passage), Rynek (Ring), Złotoryjską (Goldberger Str.), Hutników (Grenadierstr.), Chojnowską (Haynauer Str.), Rynek, Grodzką (Burgstr.) i Nową (Glogauer Str.) do dworca,
2) Linia transwersalna z ulicy Ściegiennego (Hedwigstr.) przez Skłodowskiej-Curie (Lübenerstr.), Rycerską (Ritterstr.), Partyzantów (Kohlmarkt), św. Jana (Johannisstr.), plac Katedralny (Passage), plac Słowiański (Friedrichplatz), Mickiewicza (Luisenstr.), Łukasińskiego (Schützenstr.) i Jaworzyńską (Jauerstr.) na Tarninów,
3) Linia do cmentarza z placu Wilsona (Breslauer Platz) przez Wrocławską (Breslauer Str.) do cmentarza komunalnego (naprzeciw którego wzniesiono zajezdnię).
Cała sieć liczyła 9,271 km toru pojedynczego z mijankami (także krańcowymi), zbudowany dla legnickiej sieci tabor składał się z 18 wagonów motorowych i 5 doczepnych zbudowanych w wytwórni Waggonfabrik Breslau. Początkowo linia okrężna kursowała z częstotliwością do 7,5 minuty, zaś pozostałe co 10 minut. Źródło opisu i więcej informacji: .
/Petroniusz/

  • /foto/178/178393m.jpg
    1898
  • /foto/3680/3680604m.jpg
    1898
  • /foto/3945/3945111m.jpg
    1898
  • /foto/4531/4531396m.jpg
    1898
  • /foto/4532/4532116m.jpg
    1898
  • /foto/6044/6044617m.jpg
    1898
  • /foto/6970/6970438m.jpg
    1898
  • /foto/4115/4115334m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/278/278271m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/388/388714m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/3791/3791781m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/4892/4892139m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/5296/5296103m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/8956/8956418m.jpg
    1898 - 1945
  • /foto/261/261729m.jpg
    1899
  • /foto/430/430987m.jpg
    1899
  • /foto/3644/3644320m.jpg
    1899
  • /foto/4512/4512272m.jpg
    1899
  • /foto/5399/5399447m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/446/446200m.jpg
    1900
  • /foto/3937/3937187m.jpg
    1900
  • /foto/4954/4954943m.jpg
    1900
  • /foto/7173/7173648m.jpg
    1900
  • /foto/8272/8272253m.jpg
    1900
  • /foto/10377/10377991m.jpg
    1900
  • /foto/4398/4398936m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/8070/8070405m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/244/244995m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4962/4962185m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/5317/5317845m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/320/320278m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/433/433693m.jpg
    1901
  • /foto/4089/4089827m.jpg
    1901
  • /foto/5790/5790684m.jpg
    1901
  • /foto/4870/4870898m.jpg
    1902
  • /foto/5073/5073087m.jpg
    1902
  • /foto/5220/5220182m.jpg
    1902
  • /foto/5319/5319658m.jpg
    1902
  • /foto/320/320243m.jpg
    1903
  • /foto/4638/4638096m.jpg
    1903
  • /foto/353/353932m.jpg
    1904
  • /foto/3718/3718472m.jpg
    1904
  • /foto/188/188099m.jpg
    1905
  • /foto/7221/7221282m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/3527/3527490m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/4712/4712596m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8904/8904429m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/5426/5426175m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/245/245158m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/334/334594m.jpg
    1906 - 1914
  • /foto/6738/6738223m.jpg
    1907 - 1911
  • /foto/7028/7028647m.jpg
    1907 - 1911
  • /foto/281/281504m.jpg
    1908
  • /foto/4484/4484350m.jpg
    1908
  • /foto/8343/8343699m.jpg
    1908
  • /foto/3424/3424166m.jpg
    1908 - 1912
  • /foto/334/334421m.jpg
    1908 - 1920
  • /foto/5109/5109378m.jpg
    1909
  • /foto/3985/3985497m.jpg
    1910
  • /foto/4391/4391798m.jpg
    1910
  • /foto/29/29552m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/8904/8904431m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/271/271906m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/361/361823m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/4319/4319238m.jpg
    1911
  • /foto/8865/8865072m.jpg
    1911
  • /foto/3534/3534910m.jpg
    1912
  • /foto/188/188106m.jpg
    1913
  • /foto/4527/4527950m.jpg
    1913
  • /foto/5806/5806293m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/334/334391m.jpg
    1913 - 1916
  • /foto/388/388109m.jpg
    1913 - 1918
  • /foto/7862/7862955m.jpg
    1913 - 1918
  • /foto/267/267751m.jpg
    1915
  • /foto/3889/3889842m.jpg
    1915
  • /foto/4859/4859885m.jpg
    1915
  • /foto/4869/4869676m.jpg
    1915
  • /foto/4889/4889551m.jpg
    1915
  • /foto/5313/5313955m.jpg
    1915
  • /foto/5407/5407982m.jpg
    1915
  • /foto/6447/6447379m.jpg
    1915
  • /foto/6554/6554275m.jpg
    1915
  • /foto/420/420941m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/6835/6835778m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4391/4391959m.jpg
    1916
  • /foto/4523/4523999m.jpg
    1917
  • /foto/3743/3743824m.jpg
    1918
  • /foto/4372/4372686m.jpg
    1918
  • /foto/5096/5096609m.jpg
    1918
  • /foto/6657/6657700m.jpg
    1919
  • /foto/3495/3495627m.jpg
    1929
  • /foto/3877/3877422m.jpg
    1929 - 1939
  • /foto/4638/4638048m.jpg
    1930
  • /foto/4894/4894397m.jpg
    1930
  • /foto/361/361824m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/362/362631m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4894/4894408m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/7198/7198068m.jpg
    1931
  • /foto/9426/9426854m.jpg
    1932 - 1935
  • /foto/341/341604m.jpg
    1932 - 1939
  • /foto/4113/4113227m.jpg
    1935
  • /foto/151/151729m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/4744/4744519m.jpg
    1936
  • /foto/5244/5244145m.jpg
    1936
  • /foto/5836/5836204m.jpg
    1936
  • /foto/8444/8444348m.jpg
    1936
  • /foto/359/359360m.jpg
    1939
  • /foto/4762/4762524m.jpg
    1939
  • /foto/8448/8448005m.jpg
    1939
  • /foto/4589/4589261m.jpg
    1940
  • /foto/4816/4816019m.jpg
    1943
  • /foto/5018/5018850m.jpg
    1943 - 1944
  • /foto/4223/4223652m.jpg
    1945 - 1955
  • /foto/6635/6635467m.jpg
    1956
  • /foto/6636/6636414m.jpg
    1956
  • /foto/9443/9443141m.jpg
    1956 - 1960
  • /foto/10441/10441788m.jpg
    1957 - 1958
  • /foto/5210/5210488m.jpg
    1958
  • /foto/292/292581m.jpg
    1958 - 1959
  • /foto/6635/6635614m.jpg
    1958 - 1960
  • /foto/6004/6004398m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/6636/6636406m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/5287/5287745m.jpg
    1960
  • /foto/437/437101m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/7695/7695992m.jpg
    1960 - 1966
  • /foto/188/188239m.jpg
    1960 - 1968
  • /foto/8126/8126699m.jpg
    1961 - 1963
  • /foto/44/44861m.jpg
    1961 - 1967
  • /foto/10441/10441651m.jpg
    1963
  • /foto/10441/10441734m.jpg
    1963
  • /foto/10441/10441755m.jpg
    1963
  • /foto/6635/6635471m.jpg
    1964 - 1968
  • /foto/154/154215m.jpg
    1966
  • /foto/154/154217m.jpg
    1966
  • /foto/164/164491m.jpg
    1966
  • /foto/280/280702m.jpg
    1966
  • /foto/7120/7120177m.jpg
    1966
  • /foto/55/55530m.jpg
    1967

www.ebay.de

Poprzednie: Ratusz Strona Główna Następne: Zespół Szkół Nr 1 im. Jana Pawła II (Pałacyk Briggsów)


moose | 2018-10-05 10:00:04
- tu uchwycony tramwaj nr 5.
Kosa25 | 2018-10-05 22:58:04
Przepiękna- cóż więcej można powiedzieć? Licytujący na pewno docenią jej wartość. Swoją drogą ciekawe w którym miejscu została wykonana fotografia. Ustalenie tego nie powinno być teoretycznie zbyt trudne- wachlarz możliwości zamyka się w trasie linii.
Iras (Legzol) | 2018-10-05 23:10:02
Przy okazji odbierz pocztę. Przesłałem parę dokumentów w sprawie LFFiP.
VonGregor | 2019-03-06 15:49:04 | edytowany: 2019-07-24 11:33:17
Po dłuższej analizie doszedłem do wniosku - pewnego na 85% - że, to Dworcowa 16 w tle i . Wziąłem pod uwagę przebieg linii, zadrzewienie, tło oraz fakt, że tego typu zdjęcia robiono najcześciej na początku/końcu trasy. Moim zdaniem to miejsce znajduje się za tymi tramwajem: o tym sądzicie?