Linia pierwotnie brała swój początek na Dworcu Marchijskim
. Uroczyste otwarcie dworca i ruchu pociągów do Legnicy nastąpiło 18.10.1844 r. po zaledwie sześciu miesiącach budowy stacji. W obrębie stacji osobowej zlokalizowano budynki niezbędne do obsługi ruchu pasażerskiego, nadania i odbioru przesyłek oraz formowania składów do drogi. Osobna stacja towarowa -manewrowa Muchobór została zlokalizowana na zachód od dworca, na obecnym obszarze stacji Wrocław Gądów. Budowa drugiego toru w kierunku Legnicy rozpoczęła się już pod koniec lat 50. XIX w. W 1871 roku otwarto nową trasę tzw. Verbindungsbahn, czyli odcinka miejskiego Kolei Górnośląskiej od Dworca Głównego w kierunku Poznania. Obwodnica ta, przechodząc nad torami NME posiadała łącznicę towarową na Muchobór, która stała się początkiem marginalizacji Dworca Marchijskiego. Dokonywana modernizacja stacji w obrębie węzła wrocławskiego na początku XX w. sprawiła że wszystkie pociągi mogły być już obsługiwane przez trzy stacje: Główny, Świebodzki i Nadodrze. Od 1908 roku ograniczono odjazdy pociągów z Dworca Marchijskiego praktycznie do kursów podmiejskich, a w 1910 r. zamknięto dworzec dla ruchu pasażerskiego.
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) i posterunków (podg.) linii nr 285 liczony od grupy torów stacji Wrocław Główny (WGB) - w nawiasie kilometraż od Belina (Schlesischen Bahnhof) przez Węgliniec obowiązujący do 1947 r.
-
,
Wrocław Zachodni (Dworzec Marchijski), st., (km 358,00)
-
,
Wrocław Główny, st., km 0,000 (km 360,21)
...
-
, Wrocław Muchobór, podg., km 5,255 (km 354,94)
-
, Wrocław Nowy Dwór, po./podg., km 6,898 (km 353,29)
-
, Wrocław Żerniki, st., km 9,495 (km 350,69)
-
, Złotniki (Zakłady Chemiczne), bszl., km 12,052 (km 348,14)
-
, Wrocław Leśnica, st., km 13,577 (km 346,61)
-
, Mrozów, po., km 20,734 (km 339,63)
-
, Miękinia, st., km 24,443 (km 335,93)
-
, Przedmoście Święte, po., km 29,618 (km 330,74)
-
, Środa Śląska, st., km 33,839 (km 326,37)
-
, Malczyce, st., km 42,706 (km 317,65)
-
, Szczedrzykowice, st., km 52,182 (km 308,18)
-
, Jaśkowice Legnickie, st./po., km 54,950 (km 305,41)
- Kunice, mijanka, km 58,63 (km 301,73)
- Kunice, bszl., km 60,63 (km 299,73)
-
, Wielkie Piekary, podg., km 61,254 (km 299,11)
-
, Legnica, st., km 65,113 (295,25)
-
, Jezierzany, po., km 70,211 (km 291,00)
-
, Miłkowice, st., km 74,572 (km 285,70 od Berlina-Zgorzelca, km 255,00 od Berlina przez Żagań)
Z uwagi na dosyć rzadkie rozmieszczenie stacji na trasie (co do zasady odstęp pierwszych stacji co milę pruską) w miarę zagęszczania ruchu na dwutorowej trasie powstały posterunki odstępowe (Blockstelle - Bk) z krzyżowaniem torów. Część z nich straciła rację bytu po 1945 r. - kolejność od Wrocławia, kilometraż liczony od Berlina:
- Bk Muckerau, 343,08 (Mokre k. Leśnicy)
- Bk Kamöse, 321,65 (Chomiąża)
- Bk Lässwitz, 313,71 (na wysokości Lasocic k. Malczyc)
- Bk Überschau, km 311,65 (na wysokości Cichoborza)
- Bk Kunitz-Überholungsgleis, km 300,07 (Kunice, krzyżowanie przy cegielni)
- Bk Waldau, km 292,81 (Ulesie, krzyżowanie z obwodnicą Legnicy)
Dalszy przebieg linii nr 275 odcinek Legnica - Żagań w obiekcie: