MENU
Budowa Tunelu Izerskiego - rok 1901. Budowa odcinka ze Szklarskiej Poręby do Kořenova przyniosła duże trudności inżynieryjne (przemieszczono 1,5 miliona m.szesc. skał), ale także organizacyjne, gdyż wywłaszczenie gruntów pod budowę kolei długo oprotestowywał zarząd dóbr Schaffgotschów, którego niepokoiła skala wylesień towarzysząca budowie kolei. Zdjęcie jest jednym z nielicznych ujęć tunelu. Zdjęcie z Die Zackenbahn K. Ch. Kaspera.

Dodał: moose° - Data: 2008-12-17 00:28:47 - Odsłon: 1693
Lata 1901-1902


Jednokomorowy, jednotorowy tunel o długości 280 metrów, w kształcie odwróconej litery S. Tunel znajduje się na wys. 770 m npm, w km 49,7 na najbardziej stromym odcinku d. Kolei Doliny Kamiennej (na każdym kilometrze tor wznosi się o 40 metrów) z Kořenova do Jakuszyc, gdzie na odcinku 11,8 km różnica wzniesień wynosi 187 metrów.

  • /foto/7212/7212281m.jpg
    1904
  • /foto/258/258293m.jpg
    1923 - 1944
  • /foto/7808/7808951m.jpg
    2019

"Die Zackenbahn", Klaus Christian Kasper, , Bonn 2002

Poprzednie: 12-18.12.2008 Rozbiórka kamienicy Strona Główna Następne: Jizerský tunel
Tunel Izerski


tadpole | 2008-12-26 06:36:04
"Oprotestowalo" - co za piekne slowo...