Rzadko spotykana na Dolnym Śląsku stacja widłowa, graniczna. Stacja składa się z dwóch sekcji: węglinieckiej i lubańskiej, które łączą się w kierunku na Görlitz. Stacja gruntownie zmodernizowana w 2009 roku - przebudowano perony, wymieniono sygnalizację, jak również podniesiono prędkość szlakową od strony Węglińca (linia 278). Dogłębnie przebudowano urządzenia sterowania ruchem, dzięki czemu możliwy jest już wjazd do Zgorzelca Miasto od strony Lubania (łącznica 778 jest jednak nieczynna w ruchu osobowym). Obecnie stacja jest bezobsługowa, jedyną obsadę stanowi personel strażnicy przejazdowej w dawnej nastawni Zg2. Ruchem pociągów na stacji steruje się z Lokalnego Centrum Sterowania w Węglińcu. Między grupami torów znajduje się budynek dworca, w którym zlikwidowano jednak kasę biletową.
W 2019 r. dworzec kolejowy poddano gruntownej przebudowie. Przywrócono też funkcjonowanie kasy biletowej.[ws]