Opis przedwojennego autora fotki jest obecnie trochę nieprecyzyjny, choć w 1935 r. absolutnie zrozumiały. Otóż zdjęcie przedstawia przystanek kolei dojazdowej EKD (ob. WKD) uruchomionej już w 1927 r. (prześwit normalnotorowy, zasilanie tramwajowe 600 V), a w 1936 r. PKP ukończyło elektryfikacji linii Żyrardów- Warszawa - Otwock z Milanówkiem po drodze (nap. 3 kV). Oficjalny adres stacji kolei dojazdowej to ul. Grudowska 70.
Moja prababcia Marianna Niedzińska mieszkała przy ul. Opaczewskiej, a tuż koło jej domku przejeżdżała kolejka, jeszcze wtedy zwana EKD - niedaleko był nawet przystanek Opaczewska. Teraz jest tam blokowisko. Wiele lat potem dojeżdżałem tą kolejką w relacji Ochota WKD - Szczęśliwicka, jeszcze starym taborem. Ostatnio jechaliśmy do Podkowy L., ale już współczesnym składem - to nie to, co starodawnymi, brytyjskimi wagonami - nie ten klimat, nie to towarzystwo:)
Odpisałem od przystanku Milanówek Grudów. Odcinek Podkowa-Milanówek jest i była jednotorowa, a na zdjęciu są dwa tory. Przypuszczam, że dwa tory mogły być na dawnej stacji końcowej, przy odcinku 2,5 km nie potrzeba mijanek. W związku z tym dopisałem zdjęcie bezpośrednio do Milanówka i do linii Podkowa-Milanówek.
Słusznie, bo to nieistniejący przystanek krańcowy kolejki EKD Milanówek. Wg RJP węzła warszawskiego z 1972 r. nazwa oficjalna tego sfotografowanego już przed wojną przystanku to Milanówek WKD. Peron jeden, tory dwa, w tym jeden "oblotowy". Adres Warszawska 36. Adres Grudowska 70 odnosi się do adresu obecnego, jedynego w tym mieście przystanku WKD Milanówek Grudów - ten pierwszy zlikwidowano na początku lat 70. Ja się jeszcze załapałem, zresztą codziennie dojeżdżałem kolejką do szkoły, w dodatku oryginalnym, brytyjskim taborem.
Oficjalny adres stacji kolei dojazdowej to ul. Grudowska 70.