MENU
Graniczna - końcówka bocznicy KSS EUROVIA Graniczna. Lokomotywa firmy Majkoltrans - obsługująca bocznicę, to przemysłowy spalinowóz produkcji Fablok Chrzanów, r. produkcji 1978 r. (na PKP miałaby oznaczenie SM32). Zdjęcie zrobił ragnar, ale dodaję ja.

Dodał: moose° - Data: 2018-08-25 14:59:12 - Odsłon: 1106
23 sierpnia 2018

Data: 2018:08:23 17:33:21   ISO: 100   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D7100   Przysłona: f/4.5   Ekspozycja: 10/800 s  


Ładownia przy bocznicy kolejowej o długości 4,2 km ze stacji Rogoźnica, powstała dla ekspedycji kruszywa granitowego z Góry Zwycięstwa (Streitberg). Czynna.

W Granicznej istniał posterunek na pewno po 1872 roku (wykazywany w rozkładach). Najprawdopodobniej pod koniec XIX w. funkcjonował jako przystanek, ale po budowie ładowni został przekwalifikowany na stację towarową bez obsługi podróżnych. W 1934 roku widniał jako ładownia towarowa, ale w 1941 r. znowu widniał jako przystanek.

  • /foto/3721/3721851m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/7462/7462839m.jpg
    2018
  • /foto/7462/7462840m.jpg
    2018
  • /foto/9160/9160219m.jpg
    2021

moose°

Poprzednie: Ładownia Graniczna (d. stacja towarowa) Strona Główna Następne: Urząd Pocztowy Szczecin 1