Mmaciek:
Kolejny, zdumiewający przykład jak teoretycznie miejscowość "pod ręką" nie miała do tej pory ani jednego zdjecia współczesnego. Jako ciekawostkę wspomnę, że analizując na szybko mapy i zdjęcia satelitarne dostrzegłem, że niespełna 10 lat temu wyburzono sporo obiektów mieszkalno-gospodarczych w północnej części wsi, zaś od lat 90. naliczyłem ok. 15 wyburzonych budynków.
Autor:moose°,
Data dodania: 2018-07-31 22:38:41,
Aktualizacja: 2022-11-21 10:11:44,
Odsłon: 761
(wg stanu na 1929 r.)
Powierzchnia terenów stacyjnych 438 hektarów. Pod równią stacyjną przechodzi aż 5 przejść i przejazdów oraz przepływa rzeka Kaczawa. Długość torów stacyjnych liczona na kierunku Wrocław - Węgliniec pomiędzy semaforami wjazdowymi wynosi 2,7 km, a na kierunku Jaworzyna Śląska - Rudna wynosi 3 km. W najszerszym miejscu szerokość równi stacyjnej to 345 m. Długość torów stacyjnych to 45 km. Ilość zwrotnic 200. Ruchem na stacji kieruje 6 nastawni, które obsługują 261 dźwigni nastawy torów. Długość placów ładunkowych - 1900 m. Powierzchnia magazynów towarów 3400 m.kw. Powierzchnia magazynu przesyłek ekspresowych razem z rampą 1600 m. kw. Ilość pociągów odprawianych na stacji (rozkład zimowy 1929 r.) w ciągu dobt: 99 planowych pociągów osobowych, z tego rozpoczynających bieg na stacji w Legnicy - 45 pociągów; 44 planowe pociągi towarowe, z tego 17 pociągów rozpoczynających bieg w Legnicy. 5 peronów na stacji jest zadaszonych, Hala peronowa ma długość 152 m, szrokość 58 metrów, wysokość w najwyższym punkcie 20 m, powierzchnia zadaszona ok. 8800 m.kw. Do budowy hali zużyto: 144 tony stali nakrzemianej (o wysokiej twardości), 421 ton stali zlewnej nawęglanej (żelaza) oraz 3 tony staliwa.
W całym węźle legnickim w 1927 roku pracowało 1200 kolejarzy.