Po wyposażeniu stacji Legnica w przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem pociągu (wcześniej były urządzenia kluczowe), nastawnia Lg 4 zaczęła pełnić funkcję posterunku stwierdzania końca pociągu (Skp). Posterunek obsadzony był przez nastawniczą/ego, który miał pod swoją "opieką" cztery tory wjazdowe, które odwzorowane były na mini pulpicie w postaci liczników z przełącznikami. Procedura wjazdu pociągu wyglądała następująco. Przed wjazdem pociągu nastwanicza/y Skp uzyskiwał z nastawni dysponującej (Lg) informację o numerze pociągu, który to numer wpisywał do książki. Po wjeździe pociągu i stwierdzeniu, że ostatni wagon wyposażony jest w prawidłowy sygnał Pc 5 (sygnał końca pociągu), nastawniczy zwalniał przełącznikiem licznik (informując tym samym nastawnię dysponującą o prawidłowym wjeździe pociągu), którego stan oraz godzinę wjazdu wpisywał do książki. Posterunek stwierdzania końca pociągu został zlikwidowany prawdopodobnie w latach 90. XX w.