MENU
Historia dolnośląskiej kolei na stacji w Mikułowej. Relikty masztów trakcyjnych przedwojennej elektryfikacji z 1923 r. Maszty w Mikułowej nie są pełne jak się wydaje - powstały w technice zagęszczania betonu poprzez wirowanie (tzw. "Schleuderbeton"). Po raz pierwszy zastosowano tę technikę do produkcji masztów latarni ulicznych w 1908 r. Maszty są puste w środku, dlatego są lekkie i łatwe w ustawieniu. Tu zdublowano je drugim masztem dla wzmocnienia całej konstrukcji zawieszenia przewodów jezdnych. Zarówno tutaj jak i w pobliskich Jerzmankach ten eksperymentalny system zbudowało konsorcjum Siemens-Schuckert.

Dodał: moose° - Data: 2018-06-16 20:08:14 - Odsłon: 1130
08 kwietnia 2014

Data: 2014:04:08 15:02:20   ISO: 100   Ogniskowa: 135 mm   Aparat: Canon EOS 50D   Przysłona: f/7.1   Ekspozycja: 1/320 s  


Dawna stacja węzłowa, modernizowana w latach 30. Zamknięta dla ruchu pasażerskiego w latach 2000-2008. Od kwietnia 2001 zdegradowania do funkcji ładowni. Po uruchomieniu pociągów pasażerskich z Jeleniej Góry przez Lubań do Zgorzelca - ponownie uzyskała status przystanku.

  • /foto/7319/7319577m.jpg
    1895 - 1901
  • /foto/301/301132m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/274/274583m.jpg
    1912
  • /foto/3533/3533409m.jpg
    1915
  • /foto/409/409364m.jpg
    1922 - 1926
  • /foto/301/301124m.jpg
    1923
  • /foto/304/304396m.jpg
    1925 - 1926
  • /foto/164/164755m.jpg
    2007
  • /foto/164/164757m.jpg
    2007
  • /foto/164/164758m.jpg
    2007
  • /foto/164/164759m.jpg
    2007
  • /foto/383/383420m.jpg
    2011
  • /foto/377/377651m.jpg
    2011
  • /foto/378/378137m.jpg
    2011
  • /foto/3286/3286820m.jpg
    2012
  • /foto/3288/3288977m.jpg
    2012
  • /foto/4492/4492574m.jpg
    2014
  • /foto/4492/4492579m.jpg
    2014
  • /foto/7335/7335153m.jpg
    2014
  • /foto/7335/7335154m.jpg
    2014
  • /foto/6896/6896050m.jpg
    2017
  • /foto/6899/6899453m.jpg
    2017

moose°

Poprzednie: Grobowiec rodziny Weidner Strona Główna Następne: Stara Morawa