MENU
Linia kolejowa nr 357 Sulechów - Luboń k. Poznania, widok na tor w okolicy wsi Adamowo, przed stacją kolejową Tłoki.

Dodał: Petroniusz° - Data: 2018-05-18 23:03:30 - Odsłon: 1057
czerwiec 2014


Petroniusz°

Poprzednie: Kronika szkoły 1971-1980 Strona Główna Następne: Kronika szkoły 1971-1980


Petroniusz | 2020-08-02 22:30:35
Piotrze, zmieniłeś nazwę linii nr 357 na Powodowo - Luboń k. Poznania (wcześniej było Sulechów - Luboń k. Poznania). Nie jestem specem od kolei ale ja bym zostawił pierwotną nazwę. Rozumiem, że na odcinku od Sulechowa do Powodowa (czy teraz już nawet Wolsztyna) linia nie jest użytkowana ale istnieje jej dawna infrastruktura: stacje, dworce, przejazdy, mosty, wiadukty, itd. Sprawdziłem w oficjalnym wykazie linii kolejowych (stan na 30.08.2020) i faktycznie obecnie jest to linia Powodowo - Luboń k. Poznania. I tu moja prośba do specjalistów od kolei: jeżeli mamy nazywać linie kolejowe wg aktualnego stanu (co wydaje się sensowne) to trzeba wypracować sposób ujmowania w nich tych nieczynnych odcinków: jako dodatkowe podobiekty? W inny sposób? Czy jednak zostawiamy w nazwie pierwotny przebieg linii (stacja początkowa i końcowa) a jedynie w opisie ujmujemy aktualne informacje i bieżący przebieg linii? Proszę o propozycje. Chwilowo przywróciłem w nazwie Sulechów - Luboń k. Poznania ale sprawa jest otwarta.
jawc | 2020-08-02 23:52:40
To trzeba by zapisać analogicznie do np. .
moose | 2020-08-03 13:38:04
Idea jest taka, żeby niczego nie pominąć, więc jeśli historycznie linia miała dłuższy przebieg niż obecnie - wpisujemy nazwę historyczną. Część nieistniejącą, bądź część w innym zarządzie/kraju możemy odseparować od nazwy obowiązującej nawiasem okrągłym, tak jak na przykładzie wskazanym przez Jerzego. Wtedy będzie jasne, że trzeba patrzyć szerzej, ale jeśli ktoś będzie poszukiwać linii po nazwie to z pewnością ją znajdzie. Wszelkie inne doprecyzowania (zmiana przebiegu, czy nazwa obecna wg wykazu linii) można podać w opisie obiektu. Dla mnie najbardziej karkołomne były linie w worku żytawskim, nie dość że poprzecinane granicami, polikwidowane, budowane przez różne zarządy i różną kilometracją, ale dało się to poukładać, np.: . Twój przykład Petro da się właśnie ubrać w ten nawias, zwłaszcza gdy fizycznie uległ likwidacji odcinek Sulechów - Powodowo.
MacGyver_74 | 2020-08-03 19:19:04
Dlatego historyczny przebieg linii wpisałem w nazwie dawnej. Wyszukiwarka by znalazła i po starej i po nowej nazwie. Są też przypadki gdy dawna linia została podzielona na dwie (np. dawna LK 218 to obecnie 218 i 238 - a jest takich przypadków co najmniej kilka). Wprowadzenie obecnie obowiązujących nazw i dodawanie nazw dawnych pozwala to jakoś uporządkować. W przypadku innych obiektów zmieniamy nazwy na obecnie obowiązujące, mimo iż niejednokrotnie nazwy historyczne są w powszechnym obiegu.
moose | 2020-08-03 20:22:25
Nie jest to jakieś złe rozwiązanie, pod warunkiem że obejmuje przebieg dawnej linii - z kilometrówką i obiektami.
MacGyver_74 | 2020-08-03 20:30:19
I tak właśnie jest. Nie dzieliłem obiektu na starą i obecną część, a kilometrówka, standardowo w takich przypadkach, nie zmieniła się. :)
Petroniusz | 2020-08-03 23:21:16
Bardziej podoba mi się rozwiązanie zaproponowane przez Jerzego (jawc). Z drugiej strony Piotr proponuje rozwiązanie, które promujemy na stronie (nazywanie obiektów zgodnie z ich aktualną funkcją). Ale przecież często w nazwie aktualnej dodajemy ważne funkcje z przeszłości (np. d. szkoła). To może jednak pójdźmy w kierunku propozycji jawca.
MacGyver_74 | 2020-08-03 23:32:27 | edytowany: 2020-08-03 23:33:25
Coś w rodzaju:
Linia kolejowa nr 357 Powodowo - Luboń koło Poznania
(d. Sulechów - Luboń k. Poznania)?
jawc | 2020-08-04 00:10:34
W tej konwencji to: Linia kolejowa nr 357 (Sulechów -) Powodowo - Luboń k. Poznania.