Obecnie dawna lokomotywownia stała się "wagonówką" należącą do PKP CARGO Logistics. Naprawia się tutaj spore ilości wagonów, nie wykonuje się tu już napraw lokomotyw, jedynie się je "garażuje" zwłaszcza w zimnych miesiącach przed wyjazdem do pociągu. W epoce parowozów stacjonowały tu parowozy (Tr5, Ok1) obsługujące następujące kierunki: lata 50-te,
Legnica- Malczyce,
Czerwieńsk-Zielona Góra-Legnica,
Legnica- Rawicz p. Ścinawę,
Wąsosz -Żmigród,
Legnica- Roztoka-Marciszów,
Jerzmanice-Wilków,
Legnica- Lwówek- Jelenia Góra,
Rawicz-Miejska G.-Pakosław,
lata 60-te:
Legnica- Jaworzyna Śląska,
Legnica-Głogów,
Legnica-Marciszów
W latach 80. i 90. królowały tu serie ET21 i ET22. W węźle legnickim niemal całość przewozów wykonują obecnie Koleje Dolnośląskie, które mają własną halę taboru. Przez Legnicę przejeżdża obecnie tylko dwa pociągi dalekobieżne (TLK "Karkonosze" i "Konopnicka"), które nie są formowane ani obsługiwane w Legnicy.