MENU
ZNACZNIKI
Mama z dziećmi (?).

Dodał: czarne° - Data: 2018-04-28 14:22:00 - Odsłon: 3335
Rok 1932

Pierwsze plany wytyczenia nowej ulicy pojawiły się w 1895 r. w projekcie urbanistycznym Przedmieścia Południowego. Od początku napotykano spore trudności w realizacji tych planów, w związku z niechęcią właścicieli do oddawania terenu, przez które miała przebiegać ulica. Pierwszy, dwupasmowy odcinek od pl. Powstańców Śląskich do ul. Drukarskiej powstał ok. 1900 r. Drugi odcinek, od ul. Ślężnej do ul. Bardzkiej powstawał od 1915 r. Obie części łączyła Kräuterweg (do 1900 r. pod nazwą Am Neudorfer Weg) biegnąca od ul. Drukarskiej do ul. Ślężnej tuż przy ogrodzeniu obecnej Akademii Ekonomicznej.
Właściwą ulicę nazwano Steinstr. dla upamiętnienia pruskiego ministra, barona Karla von und zum Stein.

W 1945 r. zabudowa ulicy została niemal doszczętnie zniszczona. Wtedy też zmieniono nazwę na ul. Kamienną, tłumacząc na polski nazwisko niemieckiego patrona tej ulicy.

  • /foto/447/447651m.jpg
    1894
  • /foto/322/322193m.jpg
    1912
  • /foto/5490/5490172m.jpg
    1913
  • /foto/8524/8524135m.jpg
    1919
  • /foto/3302/3302237m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/2/002115m.jpg
    1925
  • /foto/9051/9051984m.jpg
    1925 - 1926
  • /foto/435/435669m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/3415/3415652m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3589/3589167m.jpg
    1927
  • /foto/53/53182m.jpg
    1930 - 1944
  • /foto/7235/7235552m.jpg
    1932
  • /foto/7235/7235672m.jpg
    1932
  • /foto/10193/10193252m.jpg
    1932
  • /foto/268/268399m.jpg
    1934
  • /foto/10193/10193206m.jpg
    1934
  • /foto/9054/9054408m.jpg
    1935
  • /foto/9054/9054353m.jpg
    1935 - 1936
  • /foto/6725/6725821m.jpg
    1936
  • /foto/9054/9054383m.jpg
    1936
  • /foto/1/001931m.jpg
    1945
  • /foto/1/001932m.jpg
    1945
  • /foto/5461/5461939m.jpg
    1947
  • /foto/103/103103m.jpg
    1947 - 1950
  • /foto/4479/4479405m.jpg
    1947 - 1953
  • /foto/3415/3415754m.jpg
    1960
  • /foto/204/204272m.jpg
    1963
  • /foto/204/204273m.jpg
    1963
  • /foto/226/226152m.jpg
    1963
  • /foto/226/226153m.jpg
    1963
  • /foto/242/242388m.jpg
    1963
  • /foto/5551/5551874m.jpg
    1964 - 2015
  • /foto/292/292221m.jpg
    1969
  • /foto/292/292222m.jpg
    1969
  • /foto/292/292226m.jpg
    1970
  • /foto/419/419388m.jpg
    1971
  • /foto/292/292497m.jpg
    1971
  • /foto/292/292227m.jpg
    1971
  • /foto/292/292453m.jpg
    1971
  • /foto/292/292454m.jpg
    1971
  • /foto/309/309858m.jpg
    1972
  • /foto/292/292211m.jpg
    1972
  • /foto/292/292214m.jpg
    1972
  • /foto/334/334355m.jpg
    1972
  • /foto/292/292457m.jpg
    1972
  • /foto/292/292459m.jpg
    1972
  • /foto/292/292502m.jpg
    1972
  • /foto/292/292461m.jpg
    1972
  • /foto/123/123460m.jpg
    1972 - 1973
  • /foto/292/292216m.jpg
    1973
  • /foto/292/292215m.jpg
    1973
  • /foto/292/292463m.jpg
    1973
  • /foto/292/292821m.jpg
    1973
  • /foto/292/292822m.jpg
    1973
  • /foto/294/294118m.jpg
    1974
  • /foto/292/292467m.jpg
    1974
  • /foto/292/292831m.jpg
    1974
  • /foto/292/292217m.jpg
    1975
  • /foto/293/293413m.jpg
    1979
  • /foto/4513/4513178m.jpg
    1981
  • /foto/9163/9163169m.jpg
    1982 - 1983
  • /foto/7776/7776339m.jpg
    1983
  • /foto/5805/5805365m.jpg
    1983 - 1985
  • /foto/5817/5817403m.jpg
    1985
  • /foto/7737/7737250m.jpg
    1986
  • /foto/4481/4481022m.jpg
    1991
  • /foto/5823/5823957m.jpg
    1992
  • /foto/8563/8563281m.jpg
    1993
  • /foto/292/292469m.jpg
    1998
  • /foto/292/292472m.jpg
    1998
  • /foto/293/293116m.jpg
    1998
  • /foto/78/78557m.jpg
    2006
  • /foto/89/89892m.jpg
    2006
  • /foto/3606/3606362m.jpg
    2007
  • /foto/234/234434m.jpg
    2008
  • /foto/248/248207m.jpg
    2008
  • /foto/248/248211m.jpg
    2008
  • /foto/272/272631m.jpg
    2009
  • /foto/279/279826m.jpg
    2009
  • /foto/328/328639m.jpg
    2010
  • /foto/3858/3858876m.jpg
    2013
  • /foto/4185/4185148m.jpg
    2013
  • /foto/4185/4185152m.jpg
    2013
  • /foto/4726/4726135m.jpg
    2014
  • /foto/5909/5909236m.jpg
    2015
  • /foto/7735/7735924m.jpg
    2016
  • /foto/6263/6263929m.jpg
    2016
  • /foto/6347/6347908m.jpg
    2016
  • /foto/6347/6347910m.jpg
    2016
  • /foto/7903/7903798m.jpg
    2019
  • /foto/8337/8337515m.jpg
    2019
  • /foto/8910/8910584m.jpg
    2020
  • /foto/8912/8912966m.jpg
    2020
  • /foto/8982/8982944m.jpg
    2020
  • /foto/10083/10083785m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083851m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083853m.jpg
    2022

Aukcje internetowe

Poprzednie: Sztolnia Ernestine Strona Główna Następne: Kamienica nr 48-50 (dawna)


LEWRO | 2018-04-28 19:28:12 | edytowany: 2018-04-28 19:37:46
Pętle tramwaju nr 3 znajdowały się wówczas przy dzisiejszych ulicach Chopina i Nyskiej a trasa przebiegała Sienkiewicza - Nowy Targ - Kołłątaja - Stawowa -Gliniana - Hubska. Raczej żadne z tych miejsc nie odpowiada temu co widać na zdjęciu więc wygląda na to, że to jednak nie jest Wrocław.
LEWRO | 2018-04-28 20:55:56
Tymczasem, na innym zdjęciu niemal to samo miejsce opisane jako zajezdnia na Kamiennej
wito | 2018-04-28 21:10:54 | edytowany: 2018-04-28 21:13:50
Widok w Kamienną do Borowskiej. Po lewej kamienica Kamienna 44. Po prawej cmentarz św. Marii-Magdaleny z wieżą kaplicy i niewidoczną zajezdnią. Zdjęcie poglądowe Prawo-dół widok w lewo.
LEWRO | 2018-04-28 22:32:11
Czyli tramwaje skręcają ze Ślężnej w Kamienną, Chyba po raz pierwszy "pokazała" nam się tu kaplica cmentarza, można by to uhonorować znacznikiem
ToMeK | 2023-01-10 09:13:01 | edytowany: 2023-01-10 11:49:22
Ślężna jest za fotografem. Poza tym wszystko się zgadza. Pierwotnie tory dojazdowe do zajezdni były ułożone podobnie jak dziś, potem to przerobiono i w latach 30' ( i wiele lat po wojnie) tory wjazdowe do zajezdni przechodziły skosem przez skwer na rogu Kamiennej i Ślężnej. Tu widać tramwaj na starych torach wjazdowych . Tu widać ten skos z daleka a tu na planie Pharusa i na planie komunikacji miejskiej z 1939 . Zmiana geometrii wjazdu do zajezdni miała prawdopodobnie związek z budową linii tramwajowej przez Kamienną do Borowskiej. Tramwaj za postaciami ze zdjęcia skręca ze skosu w Kamienną jadąc w stronę Borowskiej Na tym zdjęciu widać przewody zasilające zawieszone wyraźnie po skosie w stosunku do budynków przy skwerze, ustawionych równolegle do Kamiennej, a na tym zdjęciu nie widać żadnych torów pomiędzy skwerem a budynkiem biurowym zajezdni