Falochrony w Dziwnowie przy ujściu cieśniny Dziwnej do morza Bałtyckiego. Pierwsze falochrony w Dziwnowie powstały na przełomie XIX i XX wieku w związku z przekopaniem nowego ujścia rzeki do morza (naturalne koryto - ob. Martwa Dziwna - ulegało zapiaszczeniu). Konstrukcja falochronów była w całości drewniana.
Pierwsze betonowe falochrony zostały wybudowane w latach 1959 - 1964 przez Zjednoczenie Budownictwa Inżynieryjno-Morskiego w Świnoujściu na bazie drewnianych pali wbitych w podłoże morskie w 1899 r. W 2007 r. ze względu na zagrażający żegludze stan technicznych falochrony został zamknięte. W okresie od kwietnia 2013 r. do sierpnia 2014 r. za kwotę 25 mln zł falochrony zostały gruntowanie przebudowane przez konsorcjum firm Budimex i hiszpańskiej Ferrovial Agroman. Wykonano nową konstrukcję nośną wraz z nasypem od strony zewnętrznej oraz pogłębiono i oczyszczono tor wodny.
Długość falochronu zachodniego wynosi 350,30 metry, zaś wschodniego 355,80 m. Głębokość kanału wynosi 4 metry, przy zakręcie 4,5, zaś przy głowicach falochronu 3 m.