MENU
Rampa oraz bocznica na stacji PKP Święta Katarzyna, niestety już bez torów...

Dodał: FM° - Data: 2008-06-26 20:30:34 - Odsłon: 1275
14 czerwca 2008


Na węzłowej stacji Święta Katarzyna początek bierze kolejowa obwodnica towarowa Wrocławia - linia nr 349 do stacji Wrocław Kuźniki. Stacja została gruntownie zmodernizowana w 2006 r. kiedy zlikwidowano tory boczne oraz budynki, które nie były wykorzystywane przez kolej - m.in. nastawnię przy wyjeździe na Oławę. Torowisko w kierunku stacji towarowej Wrocław Brochów zostało przesunięte, tak by zmieścić nowo wybudowany peron 2. Stacja posiada obecnie 3 tory główne przed peronami, od strony Opola. Ruch na stacji prowadzony jest z nastawni ŚK, która pełni także funkcję strażnicy przejazdowej. Nastawnia ta steruje także odgałęzieniem z Brochowa do Jelcza i do Opola Groszowic (linia 277). Budynek dworca został odnowiony także przy modernizacji stacji (moose - różne źródła).

  • /foto/8628/8628097m.jpg
    1895 - 1901
  • /foto/5405/5405300m.jpg
    1930
  • /foto/88/88334m.jpg
    2006
  • /foto/122/122737m.jpg
    2006
  • /foto/228/228042m.jpg
    2008
  • /foto/228/228051m.jpg
    2008
  • /foto/228/228069m.jpg
    2008
  • /foto/228/228070m.jpg
    2008
  • /foto/228/228073m.jpg
    2008
  • /foto/228/228075m.jpg
    2008
  • /foto/228/228123m.jpg
    2008
  • /foto/228/228125m.jpg
    2008
  • /foto/228/228306m.jpg
    2008
  • /foto/7106/7106226m.jpg
    2016
  • /foto/7108/7108261m.jpg
    2016

FM°

Poprzednie: Szalet Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Święta Katarzyna