MENU
Hala ZNTKu widziana od strony wylotu na Kluczbork. Miłośnicy kolei zauważą CTLowską lokomotywę ET13-R002. Więcej ciekawych lokomotyw z ZNTK i nie tylko możecie znaleźć w mojej galerii:

Dodał: jan_niezbedny° - Data: 2008-06-18 20:14:57 - Odsłon: 2272
13 czerwca 2008


• 1.10.1913 powstanie Zakładów (Reichsbahnausbesserungswerk Öels)
• 1945 - przejęcie Zakładów przez PKP, uruchomienie Warsztatów Głównych II klasy w Oleśnicy
• 1945-1994 - naprawy parowozów, 24.04.1970 naprawiono dziesięciotysięczny parowóz
(łącznie ok. 20 000 szt.)
• 31.10.1951 - utworzenie przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Oleśnica" w Oleśnicy
• 1957 - rozpoczęto naprawę wagonów towarowych (łącznie do dnia dzisiejszego ok. 33 000 szt.)
• 1973 - rozpoczęto naprawę żurawi kolejowych EDK, UK
• 1980 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych ET-41
• 1986 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych EU07
• 1993 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych ET22
• 14.12.1995 - przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa
• 14.05.1996 - wniesienie akcji Spółki do Narodowych Funduszy Inwestycyjnych
(fundusz wiodący Jupiter NFI S.A.)
• 2001 - naprawa pierwszej lokomotywy spalinowej SM42
• 26.11.2001 sprzedaż akcji przez fundusz wiodący na rzecz Europejskiej Korporacji Finansowej S.A. w Katowicach
• 05.2002 - naprawa trzytysięcznej lokomotywy elektrycznej
• 28.10.2002 certyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001
• 29.06.2005 recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001 oraz certyfikacja systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy PN-N-18001:2004
• 2006 naprawa pierwszego wagonu osobowego
• 05.06.2009 recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2000 oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy BS OHSAS 18001:2007

  • /foto/7549/7549757m.jpg
    1912
  • /foto/7549/7549758m.jpg
    1912
  • /foto/7549/7549759m.jpg
    1912
  • /foto/7549/7549760m.jpg
    1912
  • /foto/7549/7549763m.jpg
    1912
  • /foto/7066/7066437m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/4937/4937561m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/360/360024m.jpg
    1920 - 1927
  • /foto/100/100271m.jpg
    1925 - 1927
  • /foto/8638/8638809m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8638/8638819m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8638/8638826m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8638/8638832m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8638/8638843m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/344/344209m.jpg
    1935
  • /foto/94/94671m.jpg
    1936
  • /foto/7848/7848749m.jpg
    1943
  • /foto/8200/8200161m.jpg
    1951
  • /foto/10529/10529682m.jpg
    1957
  • /foto/10529/10529687m.jpg
    1957 - 1958
  • /foto/10529/10529668m.jpg
    1958
  • /foto/10529/10529676m.jpg
    1958
  • /foto/4319/4319107m.jpg
    1969
  • /foto/4603/4603448m.jpg
    1990
  • /foto/6347/6347416m.jpg
    1990
  • /foto/4391/4391941m.jpg
    1991
  • /foto/5202/5202446m.jpg
    1991
  • /foto/5807/5807063m.jpg
    1991
  • /foto/127/127482m.jpg
    2006
  • /foto/160/160020m.jpg
    2007
  • /foto/272/272393m.jpg
    2009
  • /foto/272/272397m.jpg
    2009
  • /foto/347/347713m.jpg
    2010

jan_niezbedny°

Poprzednie: Dom nr 94 Strona Główna Następne: Budynek nr 1-1f