Most odbudowano w latach 1956-1959. Otwarcie w grudniu 1959 r.
Most o konstrukcji stalowej (kratowej) trzyprzęsłowej o rozpiętościach przęseł: 71,40+103,20+71,40 i długości 246,00 m. Most jest obiektem stalowym, kratowym. Przęsła mostu oparte są na masywnych betonowych filarach z poprzedniego mostu. Wszystkie elementy konstrukcji stalowej są spawane, tylko styki robocze są nitowane.
Kapitalny remont w 2006-2007 r - kostkę brukową zamieniono na asfalt.
Rzeka Odra Wschodnia na odcinku w Gryfinie ma klasę żeglugową Vb, co oznacza, że przewidywany jest na niej prześwit pod mostami wynoszący 5,25 m i mogą nią pływać statki o takiej właśnie wysokości nawodnej. Most w Gryfinie ma 5,17 m prześwitu, zaledwie o 8 cm mniej, co sprawia, że w praktyce nie trzeba mostu podnosić.