Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 7130312

Stacja metra Słodowiec

Stacja metra Park Kaskada



Budowa
2008
 
Stacja metra Słodowiec (dawna nazwa: Park Kaskada) – stacja linii M1 metra w Warszawie zlokalizowana przy ulicy Jana Kasprowicza, w sąsiedztwie ulic Stefana Żeromskiego i Marymonckiej. Stacja została otwarta dla ruchu pasażerskiego 23 kwietnia 2008 o godzinie 10:25. Stacja posiada jedną kondygnację podziemną, do której prowadzą schody z 2 pawilonów naziemnych mieszczących wejścia. Położona jest najpłycej na pierwszej linii metra. Perony, szerokości 4,5 metra każdy, są rozmieszczone po bokach stacji, ...
Stacja metra Słodowiec (dawna nazwa: Park Kaskada) – stacja linii M1 metra w Warszawie zlokalizowana przy ulicy Jana Kasprowicza, w sąsiedztwie ulic Stefana Żeromskiego i Marymonckiej. Stacja została otwarta dla ruchu pasażerskiego 23 kwietnia 2008 o godzinie 10:25. Stacja posiada jedną kondygnację podziemną, do której prowadzą schody z 2 pawilonów naziemnych mieszczących wejścia. Położona jest najpłycej na pierwszej linii metra. Perony, szerokości 4,5 metra każdy, są rozmieszczone po bokach stacji, a tory metra pośrodku (podobne rozwiązanie jest już na stacji metra Centrum oraz na dalszych stacjach bielańskiego odcinka metra). Stacja jest częściowo położona pod ulicą Kasprowicza, blisko ulic Żeromskiego oraz Marymonckiej. Jej północne wejście jest położone przy ulicy Sacharowa. Wejściem do stacji jest murowany budynek z rozsuwanymi drzwiami, a nie jak na wcześniejszych stacjach zadaszona wiata. Po obu stronach peronu rozmieszczone są schody stałe oraz schody ruchome. Bielański odcinek metra A20 Słodowiec – Młociny został zbudowany metodą odkrywkową. Dane techniczne: długość stacji – 155 m; zagłębienie – 7,3 m poniżej poziomu terenu. Za stacją znajduje się zwrotnica umożliwiająca zawracanie pociągów, kiedy nie była ukończona cała linia. Tor manewrowy ma długość 207 m. Z powodu zmieniania kierunku jazdy tylko przez jeden skład jednocześnie, powodowało to ograniczenia w częstotliwości ruchu pociągów. W godzinach szczytu w manewrach pomagał drugi maszynista.
Źródło opisu: Wikipedia
/Petroniusz/
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 2014-05-08
    komentarze: 0
    Stacja metra Słodowiec. Autor zdjęcia: Adrian Grycuk, licencja ...