Przewóz Południowy jest punktem na linii nr 380, który nie posiada oficjalnie polskiej nazwy. Do końca wojny funkcjonował tu przystanek osobowy, na którym kończyły bieg pociągi ze stacji Horka (Wehrkirch od 1937 r.). Przystanek ten wraz z bocznym torem ładunkowym spełniał rolę "stacji małej" dla kolei prywatnej Horka-Rothenburg-Priebus. W 1942 r. połączono systemy dwóch kolejek zarządzanych już wówczas przez Koleje Rzeszy (DR). Po wojnie, gdy stacja Przewóz znalazła się pod zarządem PKP, nie było ...
Przewóz Południowy jest punktem na linii nr 380, który nie posiada oficjalnie polskiej nazwy. Do końca wojny funkcjonował tu przystanek osobowy, na którym kończyły bieg pociągi ze stacji Horka (Wehrkirch od 1937 r.). Przystanek ten wraz z bocznym torem ładunkowym spełniał rolę "stacji małej" dla kolei prywatnej Horka-Rothenburg-Priebus. W 1942 r. połączono systemy dwóch kolejek zarządzanych już wówczas przez Koleje Rzeszy (DR). Po wojnie, gdy stacja Przewóz znalazła się pod zarządem PKP, nie było sensu rozróżniać tych dwóch punktów taryfowych leżących 100 metrów od siebie i w ten sposób przystanek Priebus Süd przestał istnieć w jakichkolwiek dokumentach nie otrzymując nigdy polskiej nazwy. Jedynie na profilach linii był zaznaczany jako ładownia bez nazwy. Tor boczny nadal istnieje i do końca ruchu pociągów towarowych służył jako tor do podstawiania wagonów pod załadunek drzewa. (moose za S. Fedorowicz atlaskolejowy.net)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Ładownia Przewóz na innych fotografiach | ||