MENU
Most kolejowy na jeziorem Pilchowickim - widok od wschodu.

Dodał: jawc - Administrator° - Data: 2017-11-27 00:38:40 - Odsłon: 922
14 października 2017

Data: 2017:10:14 11:23:46   ISO: 400   Ogniskowa: 42 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D7100   Przysłona: f/8   Ekspozycja: 2500/1000000 s  


Długość mostu - 151 metrów - w tym 140 metrów przęsła stalowe i 11 metrów dodatkowe przęsło skleppione. Odległość paraboli od dna zatoki Bobru 38 m - jest to najwyższy most w Polsce. Szacowana waga konstrukcji stalowej 354 tony. Na konstrukcji mostu w Pilchowicach wzorowano się przy budowie mostu nad Osobłogą koło Racławic (kierunek na Głubczyce). Pierwsze próby obciążeniowe przeprowadzono na moście w dniu 24 października 1906 r. W 1945 r. most został uszkodzony ładunkiem wybuchowym - jednak tylko w części murowanej, sklepionej - nie naruszono stalowego przęsła, stąd dosyć szybko przywrócono jego przejezdność.

  • /foto/62/62678m.jpg
    1902 - 1908
  • /foto/59/59605m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/5436/5436229m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/6334/6334004m.jpg
    1905
  • /foto/250/250200m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/4695/4695787m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/7621/7621718m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/3556/3556312m.jpg
    1906
  • /foto/6804/6804095m.jpg
    1906
  • /foto/4753/4753903m.jpg
    1906 - 1909
  • /foto/232/232290m.jpg
    1907 - 1909
  • /foto/63/63703m.jpg
    1909
  • /foto/8547/8547107m.jpg
    1909
  • /foto/6256/6256162m.jpg
    1910
  • /foto/4753/4753962m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/8155/8155443m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/5470/5470264m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/5141/5141082m.jpg
    1912
  • /foto/6331/6331544m.jpg
    1912 - 1925
  • /foto/5007/5007801m.jpg
    1997
  • /foto/27/27692m.jpg
    2003
  • /foto/3332/3332325m.jpg
    2003
  • /foto/43/43072m.jpg
    2005
  • /foto/43/43073m.jpg
    2005
  • /foto/43/43076m.jpg
    2005
  • /foto/83/83198m.jpg
    2006
  • /foto/83/83200m.jpg
    2006
  • /foto/83/83202m.jpg
    2006
  • /foto/3332/3332121m.jpg
    2008
  • /foto/254/254269m.jpg
    2008
  • /foto/239/239375m.jpg
    2008
  • /foto/5007/5007829m.jpg
    2008
  • /foto/375/375614m.jpg
    2010
  • /foto/6053/6053571m.jpg
    2010
  • /foto/7383/7383600m.jpg
    2010
  • /foto/4172/4172752m.jpg
    2011
  • /foto/3368/3368453m.jpg
    2012
  • /foto/3368/3368479m.jpg
    2012
  • /foto/7551/7551913m.jpg
    2012
  • /foto/3419/3419464m.jpg
    2012
  • /foto/5959/5959912m.jpg
    2013
  • /foto/6941/6941556m.jpg
    2017
  • /foto/6967/6967801m.jpg
    2017
  • /foto/6968/6968688m.jpg
    2017
  • /foto/6973/6973019m.jpg
    2017
  • /foto/7714/7714872m.jpg
    2018

jawc - Administrator°

Poprzednie: Wnętrze Strona Główna Następne: Czarny Kocioł Jagniątkowski


MacGyver_74 | 2020-04-06 21:08:45
Według portalu rynek-kolejowy.pl kolega Jerzy awansował na Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zwróćcie uwagę na podpis pod zdjęciem: ...
jawc - Administrator | 2020-04-07 00:49:10 | edytowany: 2020-04-07 00:49:27
Z jednej funkcji (administratora na hydralu) trudno wyżyć... :-)
A ten cały materiał na Rynku Kolejowym to prima aprilis zgodnie z datą?
MacGyver_74 | 2020-04-07 06:56:12
Raczej nie. O wysadzeniu mostu dla potrzeb filmu pisały też inne media już w połowie marca.