MENU
Mietków, dość nietypowa pocztówka przedstawiająca .....obóz pracy (na górze) oraz budynek dworca kolejowego na stacji w Mietkowie!!!

Dodał: ragnar° - Data: 2007-10-18 22:36:17 - Odsłon: 3813
Lata 1935-1940


Spis zabytków architektury i budownictwa:
- dwór obronny (ruina), Nr 6 (tyły ul. Ogrodowej), poł. XVI w., poł. XIX w., rejestr zabytków nr 1798 z dn.
22.08.66,
- otoczenie dworu, ok. 1885 r.
- młyn, ob. dom mieszkalny, ul. Kątecka, XIX\XX w.,
- budynek ul. Kolejowa, ok. 1870 r.
- dom mieszkalny, ul. Kolejowa 26, p. XX w.
- gołębnik drewniany, 1898 r.,
- kapliczki przydrożne ul. Kolejowa nr 10, na skraju wsi,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Ogrodowa 12,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Ogrodowa 16,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Chłopska 5,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Chłopska 7,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Chłopska 9,
- budynek mieszk. gospodarczy ul. Chłopska 11.

Pierwsza powojenna nazwa wykazana została w Łodzkim Dzienniku Wojewódzkim nr 4 z 15 września 1945 r. poz. 44 - Komunikat Urzędu Wojewódzkiego Łódzkiego z dnia 27 sierpnia 1945 r. o polskich nazwach miejscowości na Dolnym Śląsku do władz i urzędów administracji państwowej, ogólnej i samorządowej Województwa Łódzkiego.

  • /foto/270/270226m.jpg
    1898 - 1905
  • /foto/371/371095m.jpg
    1900 - 1918
  • /foto/371/371104m.jpg
    1900 - 1918
  • /foto/371/371107m.jpg
    1900 - 1918
  • /foto/10435/10435314m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/4519/4519473m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4373/4373998m.jpg
    1914
  • /foto/129/129169m.jpg
    1930
  • /foto/158/158219m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/281/281350m.jpg
    1932
  • /foto/6371/6371478m.jpg
    1935
  • /foto/3363/3363123m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4723/4723265m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/303/303269m.jpg
    1935 - 1944

www.allegro.pl

Poprzednie: Dwór Nowy Śleszów (ruina) Strona Główna Następne: Dwór Nowy Śleszów (ruina)


muzolph | 2007-10-18 22:58:33
Obecna stacja leży jakieś 100 m., na północ od widocznej na kartce, linię kolejową przesunięto w związku z budową zbiornika retencyjnego, stare fragmenty torów urywają się bodajże przy miejscowej żwirowni.