Protram 204 WR As
204 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2004 w zakładach Protram we Wrocławiu. 204 WrAs to pierwszy po II wojnie światowej tramwaj wybudowany od podstaw we Wrocławiu.
Konstrukcja
Mimo że tramwaj podobny jest do modernizowanych wagonów typu Konstal 105Na, jest jednak zupełnie nową konstrukcją. Wyróżnia się on prostymi ścianami bocznymi, wklejanymi oknami i szerszymi drzwiami, czego efektem jest przestronna i prosta bryła. Napęd stanowią 4 silniki prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzone w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Wnętrze zostało zreorganizowane poprzez zamontowanie dodatkowych poręczy i dodanie otwartych przestrzeni dla wózków. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy. Tramwaj jest monitorowany.
Eksploatacja
Tramwaje te kursują wyłącznie we Wrocławiu (stąd "Wr" w nazwie). Pierwszy skład został dostarczony tamtejszemu MPK w styczniu 2005 roku. Obecnie w ruchu znajduje się 8 wagonów, łączonych w dwuwagonowe składy (nr 2602+2601, 2604+2603, 2606+2605, 2608+2607). Docelowo planowana jest dostawa 20 wagonów tego typu..
Dane techniczne:
Długość - 13500 mm
Szerokość - 2355 mm
Wyskokość - 3300 mm
Miejsc siedzących - 20
Miejsc stojących - 75
Liczba i moc silników - 4 x 50 kW
Źródło - Wikipedia
204 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2004 w zakładach Protram we Wrocławiu. 204 WrAs to pierwszy po II wojnie światowej tramwaj wybudowany od podstaw we Wrocławiu.
Konstrukcja
Mimo że tramwaj podobny jest do modernizowanych wagonów typu Konstal 105Na, jest jednak zupełnie nową konstrukcją. Wyróżnia się on prostymi ścianami bocznymi, wklejanymi oknami i szerszymi drzwiami, czego efektem jest przestronna i prosta bryła. Napęd stanowią 4 silniki prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzone w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Wnętrze zostało zreorganizowane poprzez zamontowanie dodatkowych poręczy i dodanie otwartych przestrzeni dla wózków. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy. Tramwaj jest monitorowany.
Eksploatacja
Tramwaje te kursują wyłącznie we Wrocławiu (stąd "Wr" w nazwie). Pierwszy skład został dostarczony tamtejszemu MPK w styczniu 2005 roku. Obecnie w ruchu znajduje się 8 wagonów, łączonych w dwuwagonowe składy (nr 2602+2601, 2604+2603, 2606+2605, 2608+2607). Docelowo planowana jest dostawa 20 wagonów tego typu..
Dane techniczne:
Długość - 13500 mm
Szerokość - 2355 mm
Wyskokość - 3300 mm
Miejsc siedzących - 20
Miejsc stojących - 75
Liczba i moc silników - 4 x 50 kW
Źródło - Wikipedia