MENU
ZNACZNIKI
zdjęcie przekracza zalecane paramietry, od strony technicznej jest marne ale uważam, że warto go zamieścić a tak w ogóle to pokazuje jeszcze suche, nowowybudowane odkryte koryto Pełcznicy

Dodał: hs° - Data: 2007-07-28 15:36:56 - Odsłon: 9848
28 stycznia 2001

  • /foto/8885/8885872m.jpg
    1830 - 1850
  • /foto/5631/5631295m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/273/273684m.jpg
    1901 - 1905
  • /foto/6509/6509465m.jpg
    1908
  • /foto/8948/8948695m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/185/185071m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/304/304528m.jpg
    1958
  • /foto/6896/6896406m.jpg
    1994
  • /foto/6509/6509458m.jpg
    1998
  • /foto/199/199753m.jpg
    2006
  • /foto/3736/3736752m.jpg
    2007
  • /foto/311/311674m.jpg
    2010
  • /foto/335/335786m.jpg
    2010
  • /foto/335/335787m.jpg
    2010
  • /foto/7730/7730248m.jpg
    2010
  • /foto/350/350147m.jpg
    2010
  • /foto/348/348429m.jpg
    2010
  • /foto/348/348435m.jpg
    2010
  • /foto/348/348438m.jpg
    2010
  • /foto/3727/3727798m.jpg
    2011
  • /foto/3740/3740225m.jpg
    2011
  • /foto/4532/4532354m.jpg
    2011
  • /foto/3475/3475066m.jpg
    2012
  • /foto/3773/3773413m.jpg
    2013
  • /foto/4002/4002807m.jpg
    2013
  • /foto/4406/4406072m.jpg
    2014
  • /foto/4476/4476985m.jpg
    2014
  • /foto/6187/6187960m.jpg
    2015
  • /foto/5874/5874835m.jpg
    2016
  • /foto/6181/6181037m.jpg
    2016
  • /foto/6182/6182315m.jpg
    2016
  • /foto/6510/6510496m.jpg
    2017
  • /foto/7048/7048168m.jpg
    2017
  • /foto/7197/7197637m.jpg
    2018
  • /foto/7197/7197676m.jpg
    2018
  • /foto/7669/7669260m.jpg
    2018
  • /foto/7669/7669295m.jpg
    2018
  • /foto/7794/7794930m.jpg
    2019
  • /foto/7889/7889711m.jpg
    2019
  • /foto/7889/7889740m.jpg
    2019
  • /foto/7890/7890728m.jpg
    2019
  • /foto/7940/7940669m.jpg
    2019
  • /foto/7947/7947666m.jpg
    2019
  • /foto/7957/7957820m.jpg
    2019
  • /foto/7957/7957839m.jpg
    2019
  • /foto/8011/8011886m.jpg
    2019
  • /foto/8133/8133173m.jpg
    2019
  • /foto/8133/8133181m.jpg
    2019
  • /foto/8133/8133182m.jpg
    2019
  • /foto/8133/8133184m.jpg
    2019
  • /foto/8166/8166919m.jpg
    2019
  • /foto/8166/8166926m.jpg
    2019
  • /foto/8223/8223270m.jpg
    2019
  • /foto/8224/8224900m.jpg
    2019
  • /foto/8224/8224902m.jpg
    2019
  • /foto/8259/8259265m.jpg
    2019
  • /foto/8322/8322292m.jpg
    2019
  • /foto/8322/8322296m.jpg
    2019
  • /foto/8322/8322307m.jpg
    2019
  • /foto/8334/8334594m.jpg
    2019
  • /foto/8794/8794298m.jpg
    2020
  • /foto/8969/8969832m.jpg
    2020
  • /foto/8964/8964233m.jpg
    2020
  • /foto/9336/9336508m.jpg
    2021
  • /foto/9396/9396394m.jpg
    2021
  • /foto/9396/9396399m.jpg
    2021
  • /foto/9471/9471679m.jpg
    2021
  • /foto/9471/9471684m.jpg
    2021
  • /foto/9745/9745393m.jpg
    2022
  • /foto/9745/9745397m.jpg
    2022

hs°

Poprzednie: Plebania kościoła Zesłania Ducha Świętego Strona Główna Następne: Zajezdnia autobusowa (dawna)


dasio1974 | 2007-07-28 18:59:30
W tle budynek Politechniki Wrocławskiej f. w Wałbrzychu i akademik.
hs | 2007-07-29 14:02:21
masz rację, nadmieniając skrzydło głównego budunku od Armii Krajowej to budynek dawnych biur konstrukcyjnych huty, podobno stosunek części technicznej załogi był 1:1 w stosumku do jej reszty; skrzydło od ulicy Braci Śniadeckich (moja teściowa określa je mianem u b(B)urków) i częściowo akademik wybudowano po wojnie
ragnar | 2007-07-29 14:17:56
Czxy to prawda że zajezdnia autobusowa została w tych budynkach Huty utworzona jeszcze przed wojną?
hs | 2007-07-29 18:07:57
Jako zajezdnia autobusowa czy tolejbusowa to raczej nie, bo te autobusy z jedynej linii (na Gaj) po zakończeniu swej szychty miałyby bliższe miejsce postoju a niepotrzebne marnotrawienie paliwa to wówczas była rzecz nie do pomyślenia . Ale jeżeli chodzi o tramwaje to coś może w tym być. Z materiałów jakie posiadam wynika, że po połączeniu Huty Karol z Hutą Wilhelm w 1923 r. obiekty przy ul. Wrocławskiej były wykorzystywane jako oddziały pomocnicze złączonego przedsiębiorstwa. Ale skoro po przekazaniu przez Rosjan 1 lipca 1945 r. Huty Karol Polakom (musiało być niezłe tempo penetracji dokumentacji i zasobów) jeszcze w tym samym roku zakład przy ul. Wrocławskiej przekazano miastu na zajezdnię tramwajową a dopiero później także na zajezdnię autobusów i trojlebusów. Biurowiec zaś w tym czasie służył jako szwalnia mundurów (od 1947 r. przekazany na internat i szkołę zawodową). Jako ciekawostkę mogę dodać, że po objęciu władzy przez hitlerowców w 1933 r. główną halę miejscowe NSDAP przemieniło w tzw. Grenzlandhalle z 6 tys. miejsc. Na temat odbytych tam wieców, imprez jak ktoś ma dane, podzielenie się nimi mile widziane
ryszard | 2007-07-30 15:35:48
Małe sprostowanie przy ul.Wrocławskiej niebyło zajezdni tramwajowej tylko trojlebusowa do około 1970r.zajezdnia tramwajowa znajdowała się tylko na ul.Wysockiego tuż za Zakładem Energetycznym.
ryszard | 2007-07-30 16:01:13
Przepraszam nie ul.Wrocławska ale ul.Armii Krajowej, jak tam pracowałem była Wrocławska .Filia Politechniki Wrocławskie powstała około 1970 r.przedtem była tam Zasadnicza Szkoła Górnicza KWK "Bolesław Chrobry" wraz z internatem.W żółtym budynku była stołówka,sala gimnastyczna a lewej stronie kuźnia Warsztatów Szkolnych Technikum Mechanicznego.
mroczan | 2007-07-30 20:21:49
Instruktor na kuźni to był pan Pierożek, natomiast zajezdnia obok była trolejbusowa. kolega Ryszard ma rację.
ryszard | 2007-07-31 12:20:46
Pan instruktr PIEROŻEK ,był namiętnym kolekcjonerem kart do gry,które nam konfiskował.
mroczan | 2007-09-13 20:17:10
W latach 50 ubiegłego wieku na Sobięcinie również uzywano określenia Burki - tak nazywano uczniów szkoły górniczej mieszkających w internacie szkolnym, czyli tzw. bursie, zapewne od tego pochodzi to określenie.
vgw | 2014-11-11 17:54:56
zajezdnia tramwajowa byla na terenie Zakladu Energetycznego przy Wysockiego 11 - dzis w halach zajezdni sa warsztaty samochodowe, w latach 80-tych (moze i wczesniej?) nad zakladem byla zajezdnia autobusowa !