MENU
Rozmiar uzasadniony szczegółowością. Drugie zdjęcie tego samego pociągu technicznego co na . Skład stoi dokładnie na istniejącym do dziś przejeździe kolejowym z leśną drogą pomiędzy Zagórzem Śląskiem a Niedźwiedzicą (km.71,986). Zdjęcie jest już niestety mocno utlenione, więc drugi plan jest już mocno niewyraźny. Jednak zaryzykuję stwierdzenie, że jest to najstarsze zdjęcie, na którym widać wieżę Zamku Grodno (prawy-górny róg) oraz pałac w Zagórzu Śląskim (lewa strona). Moose - może jakieś info odnośnie parowozu ?

Dodał: Trapp° - Data: 2017-05-21 18:55:57 - Odsłon: 3111
Lata 1903-1904

Budowa tego odcinka linii kolejowej miała miejsce w latach 1902-1904. Jest bardzo niewiele zdjęć dokumentujących tą budowę, niemniej co jakiś czas pojawia się coś nowego, dlatego własnie zdecydowałem na zebranie ich w jednym miejscu.

  • /foto/170/170653m.jpg
    1902
  • /foto/404/404263m.jpg
    1902
  • /foto/10052/10052110m.jpg
    1902 - 1903
  • /foto/404/404255m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404257m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404260m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404261m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/228/228557m.jpg
    1903
  • /foto/233/233164m.jpg
    1903
  • /foto/233/233168m.jpg
    1903
  • /foto/5556/5556613m.jpg
    1903
  • /foto/361/361032m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/408/408002m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/408/408005m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/6646/6646547m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/6657/6657243m.jpg
    1904
  • /foto/6657/6657283m.jpg
    1904

Zbiory prywatne

Poprzednie: Wzgórze Pojednania (386 m n.p.m.) Strona Główna Następne: Fabryka Armatury Przemysłowej ZETKAMA (dawna)


moose | 2017-05-22 14:05:58
Jest to pruski parowóz towarowy serii G.3. produkowany od 1877 r do końca XIX wieku. W sumie wyprodukowano ponad 2300 maszyn - z czasem modyfikowanych (głównie ciśnienie w kotle). Od początku XX wieku stopniowo wycofywany na trasy lokalne. Po zakończeniu I wojny światowej PKP eksploatowały 123 maszyny serii G3 i G4.1 - ostatnie dwie maszyny serii Th1 skreślono w 1937 r. Do dziś zachował się jeden egzemplarz tej serii i znajduje się w muzeum kolejnictwa w Norymberdze.