MENU
Nowy 205 WR As już w ruchu liniowym.Tu na pętli "Oporów".

Dodał: PAX° - Data: 2007-03-07 19:49:58 - Odsłon: 2659
07 marca 2007

Protram 205 WrAs

205 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2006 w zakładach Protram we Wrocławiu. 205 WrAs to pierwszy wieloczłonowy, częściowo niskopodłogowy tramwaj produkowany w zakładach Protram.

Konstrukcja
205 WrAs to trójczłonowy, jednokierunkowy tramwaj z 21,9% niskiej podłogi w środkowym członie, wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Konstrukcja wywodzi się z tramwaju Tatra KT8D5N, produkowanego przez czeskie zakłady ČKD w Pradze od roku 1999, a środkowy człon niskopodłogowy dostarczy firma Pars nova a.s. z ©umperku. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa \"As\") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy.

Eksploatacja
Na mocy rozstrzygniętego w maju 2006 przetargu MPK we Wrocławiu otrzymało dwa wozy typu 205 WrAs. Pierwszy tramwaj tego typu został przyjęty na stan wrocławskiego MPK 19 grudnia 2006, otrzymawszy numer taborowy #2701. Drugi, o numerze #2702, został dostarczony w styczniu 2007. #2701 zaczął wozić pasażerów 16 stycznia, a #2702 - dziesięć dni później.

Dane techniczne:
Długość - 26550 mm
Szerokość - 2354 mm
Wyskokość - 3279 mm
Miejsc siedzących - 40
Liczba i moc silników - 8 x 50 kW
Źródło - Wikipedia
Więcej zdjęć ASa na , oraz

  • /foto/109/109279m.jpg
    2006
  • /foto/109/109142m.jpg
    2006
  • /foto/109/109146m.jpg
    2006
  • /foto/118/118150m.jpg
    2006
  • /foto/120/120270m.jpg
    2006
  • /foto/120/120271m.jpg
    2006
  • /foto/122/122206m.jpg
    2006
  • /foto/123/123628m.jpg
    2006
  • /foto/124/124919m.jpg
    2006
  • /foto/142/142626m.jpg
    2007
  • /foto/167/167247m.jpg
    2007
  • /foto/176/176915m.jpg
    2007
  • /foto/281/281259m.jpg
    2009
  • /foto/344/344228m.jpg
    2010
  • /foto/365/365890m.jpg
    2011
  • /foto/4551/4551915m.jpg
    2013
  • /foto/4547/4547765m.jpg
    2013
  • /foto/4487/4487319m.jpg
    2014
  • /foto/4530/4530248m.jpg
    2014
  • /foto/4530/4530256m.jpg
    2014
  • /foto/4530/4530269m.jpg
    2014
  • /foto/4530/4530280m.jpg
    2014
  • /foto/4530/4530291m.jpg
    2014
  • /foto/4645/4645315m.jpg
    2014
  • /foto/4818/4818493m.jpg
    2014
  • /foto/4818/4818494m.jpg
    2014
  • /foto/4824/4824794m.jpg
    2014
  • /foto/5611/5611772m.jpg
    2015
  • /foto/5611/5611778m.jpg
    2015
  • /foto/6990/6990237m.jpg
    2017
  • /foto/7910/7910299m.jpg
    2019
  • /foto/10215/10215735m.jpg
    2020
  • /foto/10250/10250859m.jpg
    2020
  • /foto/9382/9382888m.jpg
    2021
  • /foto/9986/9986927m.jpg
    2022

PAX°

Poprzednie: Dom nr 13 Strona Główna Następne: Dom nr 14


krzych[k] | 2008-01-06 23:24:27
Miasto zakupi jeszcze 4 takie pojazdy - podaję za .
Brandt | 2008-01-08 01:44:50
Lekkie rozjaśnienie moim zdanie nie zaszkodziłoby fotografii, ale jak zwykle w wypadku fotografii zamieszczanych przez Kol. PAX° bez większego zarzutu.