MENU
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
Wyścig Pokoju (chyba 22) Berlin-Praga-Warszawa na ul.Jasnej.Ten odcinek ulicy po wybudowaniu obwodnicy nie istnieje.

Dodał: kazimierz adamski° - Data: 2016-11-29 20:40:24 - Odsłon: 2700
maj 1980

Data: 2016:11:23 18:42:13   ISO: 800   Ogniskowa: 7.3 mm   Aparat: PENTAX Optio RZ10   Przysłona: f/3.9   Ekspozycja: 1/50 s  

  • /foto/9264/9264424m.jpg
    1926
  • /foto/6382/6382141m.jpg
    1980
  • /foto/6382/6382145m.jpg
    1980
  • /foto/6382/6382147m.jpg
    1980
  • /foto/202/202793m.jpg
    2008
  • /foto/268/268206m.jpg
    2009
  • /foto/297/297848m.jpg
    2009
  • /foto/3339/3339162m.jpg
    2012
  • /foto/8351/8351623m.jpg
    2012
  • /foto/6307/6307351m.jpg
    2014

kazimierz adamski°

Poprzednie: Przystanek kolejowy Sędziszowa (dawny) Strona Główna Następne: 62. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski


wilk.wroclaw | 2016-11-29 20:45:44
Datowanie jest zaniżone o minimum 10 lat. To nie może być rok 1968.
Popski | 2016-11-29 20:49:40
Zgadza się - Polonez (prod. od 1978 r.).
wilk.wroclaw | 2016-11-29 20:54:20
Biorąc pod uwagę, że produkcja na dobre ruszyła w 1978 ale 14 sierpnia jest to najwcześniej 1979 rok.
kazimierz adamski | 2016-11-29 21:18:35
Te zdjęcia robiłem przed wojskiem,do którego trafiłem 1969 roku.Inaczej być nie może .Pozdrawiam
ragnar | 2016-11-29 21:22:51
Widocznie Kazimierzu wykonałeś tą fotografie po odbyciu służby w wojsku. Inaczej być nie może
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:23:39
Musisz być w błędzie - Polonez mógł się tam pojawić najwcześniej w 1979 roku, karetka w takiej zabudowie Fiata 125p i w takiej wersji nadwozia również nie pojawiła się wcześniej niż 1979.
maras | 2016-11-29 21:27:35
Kazimierzu, pamięć ludzka jest ulotna... Polonezów nie było przed Twoim wojskiem (1968), więc musi być inaczej :) Podobnie jak i przy drugim zdjęciu widoczny jest maluch (Fiat 126p), którego produkcja zaczęła się we Włoszech w 1972r., a w Polsce od 1973r. Jestem pewny, że zdjęcia musiałeś zrobić na pewno już w rezerwie. :)
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:41:33
Kazimierzu, podpowiem jeszcze tak - wedle tego zdjęcia - w 1977 roku byłeś uczniem w ZSG, czy na pewno więc w 1969 byłeś w wojsku?
MacGyver_74 | 2016-11-29 21:23:08
Star widoczny na zdjęciu to model (kabina) produkowany od 1968 roku. Polski Fiat 125 w wersji kombi - od 1972. Polonez "Borewicz" - od 1978 roku. Zastanawia mnie fragment samochodu w prawym dolnym rogu. Trochę przypomina pierwszą wersję trzydrzwiowego poloneza: . Jeżeli tak, to datowanie od 1979.
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:27:58
Fiat w kombi od 1973, ale w poprzedniej wersji nadwozia - patrz lift i zmiana błotników i kierunkowskazów. Ten na zdjęciu jest już młodszy. Polonez również po 1978 - od maja do lipca produkowano poloneza bez wybranej dla niego nazwy i nie trafiał on nigdzie poza Warszawę, w lipcu wstrzymano produkcję, remontowano linię produkcyjną, wybrano w plebiscycie nazwę "polonez" i produkcja ruszyła ponownie dopiero 14.08.1978 - więc po imprezie widocznej na zdjęciu, przy założeniu, że to 1978. Więc minimum 1979 :)
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:34:28
A jeśli chodzi o auto, o którym piszesz - z prawego dolnego rogu - to Fiat 131- . Zwracają uwagę bardzo unikalne chromy i listwy, których polonez nie posiadał. Bazując na tej informacji - rok 1974, więc wciąż Polonez najbardziej wyznacza datowanie :)
kazimierz adamski | 2016-11-29 21:40:27
Jeżeli dyskusja idzie w kierunku produkcji samochodów a nia np. rowerów to proszę o usunięcie tego zdjęcia
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:42:26
Masz rację, weź i się obraź, bo ktoś Ci kulturalnie wypomina oczywistą pomyłkę :)
Popski | 2016-11-29 21:54:44
No i usunął...
wilk.wroclaw | 2016-11-29 21:57:25
No dyskutuj z kimś takim :) Najlepsze, że w podpisie zdjęcia sam napisał słowo "chyba" nie mając pewności do do daty, na linku, który podaję wyżej, sam opisuje siebie jako ucznia zawodówki w 1977 roku, a potem uparcie twierdzi, że do woja go wzięli w 1969 :)
Popski | 2016-11-29 22:00:54
Gorzej, że pozostaje wątpliwość co do datowania pozostałych fotografii.
wilk.wroclaw | 2016-11-29 22:05:26
Wystarczy spojrzeć tu i tu , gdzie na pierwszym planie widnieje ten sam chłopak, tylko raz z grzywką pod kaskiem, a czas na jednym zdjęciu określony tylko dzięki komentarzom, a na drugim już z 10 letnim niedoprecyzowaniem. Jednym słowem - nie ma wątpliwości a raczej pewność, że datowania kolegi są wątpliwe :)
Popski | 2016-11-29 22:09:04
Chyba już wiem o co chodzi - tzw. "palcówka" (albo czeski błąd): miało być 1986, a przestawiło się na 1968. I stąd nieporozumienie i się chłop najeżył. Może admini zablokują usunięcie zdjęcia w głosowaniu?
wilk.wroclaw | 2016-11-29 22:13:01
Aby rozładować napięcie, z pełną odpowiedzialnością podpowiem, abyś w takich przypadkach, opisując błąd używał tego drugiego określenia, z dwóch jakie wymieniłeś :)
Popski | 2016-11-29 22:16:06
OK - będę używał. :-) :-)
kazimierz adamski | 2016-11-29 22:56:55
Kolego czytaj dokładniej.W 1977 byłem NAUCZYCIELEM w ZSG KWK Nowa Ruda,Przepracowałem tam 30 lat od 1071 do 2001.Pozdrawiam
MacGyver_74 | 2016-11-30 07:49:29
Masz rację. Na zdjęciu fiata 131, które znalazłem, tylny słupek wdawał się szerszy. Z tej perspektywy wszystko się zgadza.
rok | 2016-11-30 10:29:21
Przeanalizowałem przebieg tras wyścigu od 1968 w górę. Najbardziej prawdopodobne, że jest to rok 1980 i etap z Polanicy do Karpacza (12 maja)
MaStar | 2016-11-30 11:21:40
Zdjęcie jest wyjątkowe, o czym świadczy dyskusja na portalu. Uważam, że data jest najmniej ważna. Proszę o nieusuwanie zdjęcia, które dostarcza tylu wrażeń. Pozdrawiam:)
PAX | 2016-12-02 18:21:51
Auto w dolnym rogu to Tatra 613, używana jako wóz sędziowski lub prasowy. To może być seria zdjęć z XI etapu WP Wałbrzych - Opole 1981 r.
Rick | 2016-12-03 22:14:43
Oczywiście, że tatra 613. Dalej, łada 2102, fiat 125p kombi, fso polonez 1500, barkas B1000, skoda 1203, nysa 522, jelcz W315M, star (nie rozpoznaję modelu - ten ma chyba trzy osie).
YouPiter | 2016-12-05 09:11:13
Star 28 - zamiatarka WUKO :)
Popski | 2016-12-05 09:58:23
Lepiej widać te ciężarówki tutaj:
moose | 2016-12-17 20:34:54
To co koledzy.? Który rok ostatecznie? 1980, czy 1981? Bo że nie jest to 1968 r. to już jasne.
YouPiter | 2016-12-17 22:18:33
Najstarsi gorole tego nie wiedzą :)
pavelo | 2016-12-17 22:17:13
Przepraszam,że się wtrącam.Pewnie mój głos się nie liczy, ale jeśli mogę mieć uwagę, to proszę zmienić na datę jak rok-Administrator przeanalizował :)
YouPiter | 2016-12-17 22:25:47
No BEZ PRZESADY - POLONEZ w `68 ???????????
ragnar | 2016-12-17 22:28:03
Przeczytaj do końca.
YouPiter | 2016-12-17 22:31:59
No `89. Dlaczego nikt tego jeszcze nie zmienił. ? Bo nie można nic poza Adminami na tej stronie zmienić. Szkoda.
MacGyver_74 | 2016-12-17 22:58:35
Jeżeli to jest ul. Jasna w Nowej Rudzie, to myślę, że Rok ma rację (12 maja 1980) - wyścig 33. Ewentualnie (przy założeniu, że to inna część dolnośląskich Karkonoszy) w grę może jeszcze wchodzić 1981, 1984 lub 1987
pavelo | 2016-12-17 23:05:33
Aaa. To najmocniej przepraszam! :)
maras | 2016-12-17 23:27:15
Zmieniłem na 1980r.
pavelo | 2016-12-17 23:29:18
Bóg zapłać dobry człowieku! :)
Popski | 2018-03-15 12:15:51
No i po raz kolejny usunięte. Szkoda.
YouPiter | 2018-03-15 12:53:05
Ocena: zostaje :)