MENU
Dla Tadeusza - mapka nieco pogmatwana, ale może będzie choć trochę pomocna.

Dodał: stemac° - Data: 2004-07-22 23:03:18 - Odsłon: 18493
Lata 1494-1866

  • /foto/352/352379m.jpg
    1261 - 1899
  • /foto/363/363085m.jpg
    1291 - 1899
  • /foto/4613/4613340m.jpg
    1706
  • /foto/51/51633m.jpg
    1760
  • /foto/4523/4523712m.jpg
    1845
  • /foto/4399/4399320m.jpg
    1850
  • /foto/6580/6580460m.jpg
    1895 - 1902
  • /foto/7636/7636126m.jpg
    1895 - 1910
  • /foto/361/361404m.jpg
    1896
  • /foto/442/442507m.jpg
    1896
  • /foto/4705/4705419m.jpg
    1896
  • /foto/423/423144m.jpg
    1898
  • /foto/7657/7657015m.jpg
    1898
  • /foto/5100/5100837m.jpg
    1899
  • /foto/4066/4066451m.jpg
    1900
  • /foto/27/27805m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/5754/5754366m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/398/398945m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/7956/7956264m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/8666/8666267m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/36/36623m.jpg
    1900 - 1908
  • /foto/92/92325m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/35/35501m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/4/004439m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/159/159046m.jpg
    1903
  • /foto/450/450476m.jpg
    1903
  • /foto/6206/6206099m.jpg
    1905
  • /foto/6206/6206105m.jpg
    1905
  • /foto/7740/7740455m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/5473/5473378m.jpg
    1906
  • /foto/246/246045m.jpg
    1907
  • /foto/5087/5087402m.jpg
    1907
  • /foto/5649/5649272m.jpg
    1908
  • /foto/4184/4184412m.jpg
    1910
  • /foto/7503/7503843m.jpg
    1911
  • /foto/5175/5175812m.jpg
    1912
  • /foto/5564/5564722m.jpg
    1912
  • /foto/4352/4352850m.jpg
    1913
  • /foto/6300/6300941m.jpg
    1914
  • /foto/5521/5521730m.jpg
    1915 - 1921
  • /foto/8043/8043324m.jpg
    1915 - 1935
  • /foto/156/156185m.jpg
    1916
  • /foto/111/111356m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/427/427298m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4325/4325303m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/5521/5521689m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/6788/6788813m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/6788/6788817m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/8/8838m.jpg
    1920 - 1939
  • /foto/3/003118m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/37/37736m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/37/37737m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/51/51374m.jpg
    1925
  • /foto/5831/5831950m.jpg
    1925
  • /foto/7713/7713486m.jpg
    1925 - 1931
  • /foto/176/176169m.jpg
    1927
  • /foto/5443/5443855m.jpg
    1927
  • /foto/7337/7337802m.jpg
    1930
  • /foto/3368/3368620m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/7115/7115759m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7986/7986504m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7432/7432750m.jpg
    1930 - 1937
  • /foto/284/284892m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/359/359873m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/5134/5134836m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8645/8645092m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/355/355172m.jpg
    1931
  • /foto/6526/6526900m.jpg
    1931
  • /foto/7496/7496855m.jpg
    1933 - 1935
  • /foto/7709/7709960m.jpg
    1935
  • /foto/138/138281m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/8019/8019955m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/214/214482m.jpg
    1939
  • /foto/8570/8570619m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/27/27705m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/370/370326m.jpg
    1941
  • /foto/54/54925m.jpg
    1948
  • /foto/54/54927m.jpg
    1948
  • /foto/356/356010m.jpg
    1948
  • /foto/241/241763m.jpg
    1950
  • /foto/406/406710m.jpg
    1950 - 1952
  • /foto/208/208152m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/7/7995m.jpg
    1950 - 1957
  • /foto/119/119850m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/2/002640m.jpg
    1950 - 1980
  • /foto/338/338774m.jpg
    1951
  • /foto/183/183459m.jpg
    1953
  • /foto/5189/5189632m.jpg
    1953
  • /foto/185/185529m.jpg
    1954
  • /foto/120/120741m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/4931/4931872m.jpg
    1957
  • /foto/7616/7616689m.jpg
    1957
  • /foto/7616/7616690m.jpg
    1957
  • /foto/7616/7616691m.jpg
    1957
  • /foto/433/433011m.jpg
    1958
  • /foto/4356/4356162m.jpg
    1958
  • /foto/4954/4954385m.jpg
    1958
  • /foto/4954/4954436m.jpg
    1958
  • /foto/4996/4996595m.jpg
    1958
  • /foto/91/91326m.jpg
    1959
  • /foto/4954/4954446m.jpg
    1959
  • /foto/5310/5310416m.jpg
    1959
  • /foto/3242/3242378m.jpg
    1960
  • /foto/5012/5012344m.jpg
    1962
  • /foto/106/106866m.jpg
    1963
  • /foto/4980/4980461m.jpg
    1967
  • /foto/4980/4980477m.jpg
    1967
  • /foto/4980/4980478m.jpg
    1967
  • /foto/6857/6857557m.jpg
    1968 - 1974
  • /foto/3274/3274852m.jpg
    1969 - 1970
  • /foto/300/300972m.jpg
    1970
  • /foto/310/310146m.jpg
    1970
  • /foto/310/310150m.jpg
    1970
  • /foto/2/002597m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/2/002598m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/27/27449m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/204/204901m.jpg
    1971
  • /foto/264/264058m.jpg
    1971
  • /foto/3625/3625613m.jpg
    1972
  • /foto/3625/3625647m.jpg
    1972
  • /foto/3630/3630312m.jpg
    1972
  • /foto/393/393439m.jpg
    1972 - 1974
  • /foto/394/394068m.jpg
    1973 - 1974
  • /foto/398/398203m.jpg
    1973 - 1974
  • /foto/7198/7198507m.jpg
    1974
  • /foto/24/24940m.jpg
    1975
  • /foto/2/002580m.jpg
    1975 - 1978
  • /foto/4625/4625226m.jpg
    1975 - 1985
  • /foto/6687/6687336m.jpg
    1977
  • /foto/7741/7741094m.jpg
    1977
  • /foto/6518/6518746m.jpg
    1978
  • /foto/5326/5326732m.jpg
    1978
  • /foto/389/389705m.jpg
    1979
  • /foto/300/300901m.jpg
    1980
  • /foto/300/300902m.jpg
    1980
  • /foto/6735/6735215m.jpg
    1982
  • /foto/6737/6737253m.jpg
    1982
  • /foto/94/94272m.jpg
    1983
  • /foto/94/94276m.jpg
    1983
  • /foto/7332/7332779m.jpg
    1983
  • /foto/120/120298m.jpg
    1984
  • /foto/199/199634m.jpg
    1984
  • /foto/6737/6737238m.jpg
    1984
  • /foto/6737/6737244m.jpg
    1984
  • /foto/6737/6737246m.jpg
    1984
  • /foto/6737/6737270m.jpg
    1984 - 1988
  • /foto/6735/6735208m.jpg
    1987
  • /foto/8626/8626284m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/6737/6737262m.jpg
    1990
  • /foto/6832/6832122m.jpg
    1990 - 1995
  • /foto/6832/6832106m.jpg
    1990 - 1997
  • /foto/294/294430m.jpg
    1994
  • /foto/294/294431m.jpg
    1994
  • /foto/10/10893m.jpg
    1995 - 2000
  • /foto/4/004063m.jpg
    1996
  • /foto/7871/7871839m.jpg
    1997
  • /foto/291/291530m.jpg
    1998
  • /foto/33/33546m.jpg
    1999
  • /foto/292/292540m.jpg
    1999
  • /foto/132/132510m.jpg
    1999 - 2000
  • /foto/13/13900m.jpg
    2001
  • /foto/131/131174m.jpg
    2002
  • /foto/8506/8506494m.jpg
    2003
  • /foto/36/36360m.jpg
    2003
  • /foto/21/21167m.jpg
    2003
  • /foto/26/26487m.jpg
    2003
  • /foto/26/26489m.jpg
    2003
  • /foto/9/9268m.jpg
    2004
  • /foto/22/22250m.jpg
    2004
  • /foto/22/22251m.jpg
    2004
  • /foto/4/004565m.jpg
    2004
  • /foto/8/8148m.jpg
    2004
  • /foto/8/8836m.jpg
    2004
  • /foto/21/21049m.jpg
    2004
  • /foto/9/9500m.jpg
    2004
  • /foto/128/128163m.jpg
    2004
  • /foto/27/27053m.jpg
    2004
  • /foto/3711/3711545m.jpg
    2004
  • /foto/19/19368m.jpg
    2004
  • /foto/26/26202m.jpg
    2004
  • /foto/32/32787m.jpg
    2004
  • /foto/127/127990m.jpg
    2005
  • /foto/72/72738m.jpg
    2005
  • /foto/49/49415m.jpg
    2005
  • /foto/48/48906m.jpg
    2005
  • /foto/85/85954m.jpg
    2005
  • /foto/51/51872m.jpg
    2005
  • /foto/4807/4807857m.jpg
    2005 - 2006
  • /foto/222/222069m.jpg
    2006
  • /foto/222/222070m.jpg
    2006
  • /foto/64/64152m.jpg
    2006
  • /foto/130/130051m.jpg
    2006
  • /foto/130/130052m.jpg
    2006
  • /foto/255/255224m.jpg
    2006
  • /foto/82/82095m.jpg
    2006
  • /foto/83/83112m.jpg
    2006
  • /foto/85/85790m.jpg
    2006
  • /foto/143/143274m.jpg
    2006
  • /foto/89/89326m.jpg
    2006
  • /foto/95/95471m.jpg
    2006
  • /foto/199/199651m.jpg
    2006
  • /foto/204/204602m.jpg
    2006
  • /foto/128/128225m.jpg
    2006
  • /foto/135/135402m.jpg
    2006
  • /foto/6789/6789979m.jpg
    2006
  • /foto/6789/6789985m.jpg
    2006
  • /foto/129/129798m.jpg
    2006
  • /foto/224/224138m.jpg
    2007
  • /foto/141/141582m.jpg
    2007
  • /foto/138/138277m.jpg
    2007
  • /foto/286/286069m.jpg
    2007
  • /foto/189/189916m.jpg
    2007
  • /foto/171/171726m.jpg
    2007
  • /foto/177/177924m.jpg
    2007
  • /foto/211/211042m.jpg
    2008
  • /foto/6790/6790278m.jpg
    2008
  • /foto/228/228909m.jpg
    2008
  • /foto/7395/7395144m.jpg
    2008
  • /foto/273/273489m.jpg
    2009
  • /foto/326/326429m.jpg
    2010
  • /foto/3793/3793921m.jpg
    2010
  • /foto/353/353398m.jpg
    2010
  • /foto/355/355778m.jpg
    2010
  • /foto/355/355789m.jpg
    2010
  • /foto/357/357820m.jpg
    2010
  • /foto/361/361423m.jpg
    2010
  • /foto/389/389540m.jpg
    2011
  • /foto/3284/3284692m.jpg
    2011
  • /foto/6376/6376667m.jpg
    2012
  • /foto/3793/3793931m.jpg
    2012
  • /foto/450/450499m.jpg
    2012
  • /foto/5167/5167201m.jpg
    2012
  • /foto/7172/7172480m.jpg
    2012
  • /foto/4559/4559478m.jpg
    2012
  • /foto/3627/3627367m.jpg
    2013
  • /foto/8458/8458034m.jpg
    2013
  • /foto/3916/3916140m.jpg
    2013
  • /foto/3983/3983883m.jpg
    2013
  • /foto/4123/4123900m.jpg
    2013
  • /foto/4150/4150686m.jpg
    2013
  • /foto/4162/4162652m.jpg
    2013
  • /foto/4255/4255637m.jpg
    2013
  • /foto/4255/4255639m.jpg
    2013
  • /foto/4645/4645829m.jpg
    2014
  • /foto/4671/4671879m.jpg
    2014
  • /foto/4678/4678930m.jpg
    2014
  • /foto/4683/4683078m.jpg
    2014
  • /foto/4712/4712334m.jpg
    2014
  • /foto/4780/4780383m.jpg
    2014
  • /foto/4780/4780415m.jpg
    2014
  • /foto/4872/4872917m.jpg
    2014
  • /foto/4900/4900736m.jpg
    2014
  • /foto/4946/4946502m.jpg
    2014
  • /foto/4949/4949642m.jpg
    2014
  • /foto/4949/4949657m.jpg
    2014
  • /foto/5096/5096365m.jpg
    2014
  • /foto/5544/5544007m.jpg
    2015
  • /foto/5548/5548007m.jpg
    2015
  • /foto/5548/5548023m.jpg
    2015
  • /foto/5614/5614174m.jpg
    2015
  • /foto/5720/5720109m.jpg
    2015
  • /foto/6050/6050296m.jpg
    2016
  • /foto/6427/6427883m.jpg
    2017
  • /foto/7200/7200007m.jpg
    2017
  • /foto/6790/6790135m.jpg
    2017
  • /foto/6790/6790167m.jpg
    2017
  • /foto/6790/6790177m.jpg
    2017
  • /foto/7415/7415343m.jpg
    2017
  • /foto/7415/7415356m.jpg
    2017
  • /foto/7415/7415364m.jpg
    2017
  • /foto/7415/7415366m.jpg
    2017
  • /foto/7415/7415377m.jpg
    2017
  • /foto/7414/7414019m.jpg
    2017
  • /foto/7000/7000881m.jpg
    2017
  • /foto/7125/7125332m.jpg
    2018
  • /foto/7125/7125337m.jpg
    2018
  • /foto/7125/7125338m.jpg
    2018
  • /foto/7155/7155872m.jpg
    2018
  • /foto/7423/7423807m.jpg
    2018
  • /foto/7423/7423831m.jpg
    2018
  • /foto/7425/7425251m.jpg
    2018
  • /foto/7730/7730283m.jpg
    2019
  • /foto/7969/7969602m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069706m.jpg
    2019
  • /foto/8195/8195220m.jpg
    2019
  • /foto/8229/8229276m.jpg
    2019
  • /foto/8229/8229277m.jpg
    2019
  • /foto/8229/8229279m.jpg
    2019
  • /foto/8229/8229282m.jpg
    2019
  • /foto/8400/8400519m.jpg
    2019
  • /foto/8473/8473815m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541347m.jpg
    2020
  • /foto/8658/8658521m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659634m.jpg
    2020

Wrocław - Przewodnik po dawnym i współczesnym mieście zbiorowe , Sport i Turystyka , Warszawa 1963

Poprzednie: Wnętrza Strona Główna Następne: Budynek nr 23-31


Gość: tadeusz | 2004-07-28 02:32:51
Dzieki! Odra na Przedmiesciu Swidnickim?Dalej jednak uwazam, ze koryto Odry nie moglo zmienic swojego biegu w ciagu jednego roku. Widze tez, ze staw w Ogrodzie Botanicznym to jednak pozostalosci po starej Odrze.
Quol | 2004-07-28 16:08:24
Przecież to fosa, nie Odra.
Kuba | 2004-07-28 18:29:59
Stary! Ty to masz cierpliwość!
Gość: tadeusz | 2004-08-02 20:31:50
Ktos napisal, ze zasypano Dom Oder a nie fose.
jacekq | 2004-08-02 21:34:09
Pomyliłeś dwie sprawy. Dom Oder to jest prawa odnoga Odry zasypana w pierwszej bodaj połowie XIX w. Natomiast fosa, jak to fosa jest to sztuczny zbiornik, z tym że w przypadku Wrocławia przekopano ujście Oławy do fosy, tak że fosa nazywana była Oławą Miejską. Dlatego Quol zwrócił uwagę, że to nie Odra jest na przedmieściu Świdnickim. Fosę wewnętrzną zasypano na pocz. 2. połowy XIX w. Zewnętrzna istnieje do dziś.
Gość: tadeusz | 2004-08-05 17:02:23
Z tej mapki trudno odczytac co jest fosa a co rzeka (kto to rysowal?). Poza tym zasypac rzeke to nie taka byla prosta sprawa w pierwszej polowie XIX w.No chyba, ze to byla raczej waska odnoga Odry, bo te wszystkie proporcje na mapie sa pewnie bardzo zachwiane. I teraz znowu pytanie: koniec XIX w czy druga polowa XVIII, jak ktos wczesniej podal (mam na mysli "znikniecie" Dom Oder). A czy Stern Strasse nie pochodzi czasem od jakiegos Szanca Gwiazdzistego? Zdaje sie, ze w tamtych okolicach jest i ulica Na Szancach.
jacekq | 2004-08-10 17:19:31
Racja. PP podał dokładna datę zasypania Dom Oder (nie mogę teraz tego znaleźć) i to była druga połowa XVIII w. :)
Virzzz - Administrator | 2010-01-09 15:39:37
Owszem, nazwy tych ulic pochodzą od "Skaczącej Gwiazdy". Zob. Hermann Markgraf, Die Straßen Breslaus nach ihrer Geschichte und ihren Namen, Breslau 1896 (Mittheilungen aus dem Stadtarchiv und der Stadtbibliothek zu Breslau, H. 2
tadpole | 2016-05-09 08:32:11
Zasypanie fosy wewnetrznej: 1866 (wg. jednej z map).
Gość: Beata | 2005-01-03 19:18:25
jeszcze staw w Parku Nowowiejskim, przy ulicy B.Prusa. To równiez pozostałośc po korycie rzeki
Gość: tadeusz | 2005-01-05 19:36:04
Z jednej ze starych map wynika, ze byly w tej okolicy jeszcze 2 stawy ( w kierunku pn.- wsch.). Niemiecka nazwa ul Prusa sugerowalaby groble.
Neo[EZN] | 2005-01-05 22:08:41
Tak, właśnie od grobli pochodzi przedwojenna nazwa ulicy Bolesława Prusa. Grobli - pozostałości po dawnym przebiegu jednych z koryt Odry.
władek kluczewski | 2005-01-05 19:47:53
Odra na przestrzeni wieków w płaskim terenie bardzo meandrowała.W miarę rozwoju miasta była stopniowo regulowana i na aktualnej mapie warstwicowej to dobrze widać.Pozostałościami po starych korytach Odry i dopływów są oczka wodne typu Morskiego Oka czy w Ogrodzie Botanicznym.Czy ktoś uwierzy że jedno z zakoli przebiegało przez obecny pl.Strzegomski? Przed budową wieżowców trzeba dokładnie zbadać warunki geologiczne posadowienia obiektu.Władek
gosc_nty | 2005-01-06 09:09:49
ja wierze, bo tam mieszklaem, poza tym moj ojciec nadzorowal budowe tego bloku, wszyskie budynki z lat 60i70 stoja na poteznych plytach zelbetowych, zwlaszcza te przy ul poznanskiej, glogowskiej