MENU
"Koziolek" - odbojowy o bogatej historii. Uwiecznony na zdjęciu jest podobno trzecim w ciągu ostatnich lat. Koledzy znający jego pokręcone losy proszę o dopisek. W tle Etablissement "Agawa".

Dodał: Kuba° - Data: 2004-07-12 16:36:11 - Odsłon: 5283
kwiecień 2004


Nieistniejąca pętla tramwajowa oraz pętla autobusowa "Krzyki" przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i ul. Waligórskiego. W końcowej fazie istnienia oznaczana także jako pętla "Borek". Pętla została zlikwidowana w latach 1998 - 1999 w związku z poszerzeniem ul Powstańców Śląskich i al. Karkonoskiej.

Pętla tramwajowa został przeniesiona na al. Karkonoską kilkaset metrów dalej, za wiaduktem kolejowym , natomiast pętla autobusowa został przeniesiona na drugą stronę ulicy .

  • /foto/438/438869m.jpg
    1916
  • /foto/3390/3390070m.jpg
    1916 - 1917
  • /foto/1/001334m.jpg
    1927
  • /foto/3588/3588317m.jpg
    1927
  • /foto/1/001935m.jpg
    1945
  • /foto/4140/4140103m.jpg
    1945
  • /foto/6939/6939143m.jpg
    1994
  • /foto/8351/8351652m.jpg
    1998
  • /foto/50/50969m.jpg
    2002
  • /foto/48/48850m.jpg
    2005
  • /foto/48/48852m.jpg
    2005
  • /foto/8463/8463964m.jpg
    2019

Kuba°

Poprzednie: Posterunek (dawny) Strona Główna Następne: Kamienica nr 12-14 (dawny hotel)


Gość: Martin | 2004-07-13 02:06:19
Na tych szynach ( bo to jest cięte z szyn ) jest napis " Osnabruck ".
Gość: Szopa | 2004-09-27 13:10:11
Do czasu likwidacji pętli tramwajowej przy parku, w końcu lat 90-tych stały obok siebie dwa takie odbojniki, wraz z dochodzącymi do nich szynami. Po przenosinach pętli na drugą stronę ulicy Powst. Śl. pozostawiono tylko jeden i to bez szyn. I stał sobie spokojnie do czasu wymiany nawierzchni alejek w parku. Kiedy kończono te prace pani prowadząca nadzór nad parkiem kazała ten odbojnik zlikwidować. Został więc wyrwany z ziemi i jego część stalowa trafiła na złom a drewniana belka na wielką kupę gruzu i śmieci na placu przed istniejącą jeszcze estradą. Parę tygodni póżniej pojawiła się nowa konstrukcja znacznie różniąca się od pierwowzoru. Ta druga konstrukcja została po paru dniach wykopana, a po jakimś czasie pojawiła się trzecia wersja odbojnika istniejąca do dziś. W ten właśnie sposób "kompetentne" panie przyczyniają się do poprawy wizerunku parku i do uszczuplania remontowego budżetu. Dużo można o tym pisać. A tak poza tym to szkoda, że miasto nie przekazało dawnej pętli z budyneczkiem Towarzystwu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Wyobrażmy sobie tu pętlę lini zabytkowej, dowożącej turystów do parku. Można by tam eksponować zabytkowe tramwaje i w domku urządzić kawiarenkę czy jakąś salkę wystawową. A mamy kibel, z którego i tak nikt nie kożysta.
Neo[EZN] | 2004-09-27 13:37:45
... a taka pętla spokojnie mogłaby istnieć razem z parkingiem... Było jeszcze inne ciekawe miejsce na tramwaj turystyczny a mianowicie pl.Solny. Gdyby nie wywalili wszystkich torów w 1996 roku tylko wyciągnęli rozjazdy, dorobili skręty, wyczyścili szyny z asfaltu i powiesili trakcję elektryczną to by było świetne miejsce na tramwaj turystyczny. Tramwaj podjeżdżałby prawie pod sam Rynek. Taki prawie "Rynkowy" tramwaj można zobaczyć na pl.Wielkopolskim w Poznaniu. Tramwaj wjeżdża na plac, przypominający trochę pl.Solny (taki placyk ze straganami po środku :)
Gość: Szopa | 2004-09-28 11:21:50
Ale walnąłem korzystnego byka.