MENU
Sztyb Anna dzisiaj, kilka lat temu zasypany praktycznie całkowicie przez leśników.

Dodał: ragnar° - Data: 2006-12-16 20:27:04 - Odsłon: 4548
grudzień 2006


Szyb Anna od lat 70-tych był nazywany szybem Płomienny. Budynek nadszybia z ostanich lat miał wysokość ok. 8-10 m. nie było maszyny wyciągowej, był tylko kołowrot. Obudowa szybu: mur z cegly. Schodziło się na dół po drabinach. Ok. 20-30 m na dole obudowa mur z cegły. Kilka metrów chodnika i była pompownia wody. Woda byla tłoczona na basen Zagłębia. Upadowa ANNA należała do kop. Thorez - lata 50-te. Zasilanie 3 kv z szybu Jan. Na miejscu był budynek rodzielni i transformatora 3/0.5 kV moc 100 kVA. [Marian Soter]

  • /foto/102/102662m.jpg
    1930
  • /foto/9144/9144946m.jpg
    1980
  • /foto/5294/5294467m.jpg
    2015
  • /foto/5294/5294472m.jpg
    2015

ragnar°

Poprzednie: Schron pod Wzgórzem Kościuszki
Time Gates (Bramy Czasu)
Strona Główna Następne: Budynek nr 88-88f (19-19e)


moose | 2006-12-16 22:10:33
Obok szybu kopałem kiedyś w jakichś wybetonowanych kanałach szukacjąc różnych skarbów. Urobek nie miał praktycznie żadnej wartości (trochę stłuczki szklanej, porcelanowej, resztki metalowych garnków), ale frajda niezapomniana.
ragnar | 2006-12-16 22:21:44
Hehe, a ja się dzisiaj zastanawiałem skąd te kanały i jakim dziwnym trafem tak same się odkryły :)
Marian Soter | 2006-12-17 22:29:59
Ogladajac to zdjecie mam wrazenie, ze to nie jest szyb ANNA.. Ta droga jaki ma kierunek ? Przy szybie o ktorym pisalem nie bylo takiego uksztaltowania terenu. No moze sie myle troche lat przelecialo. musze sie tam wybrac...
ragnar | 2006-12-18 15:38:26
Droga , tak jak widać na pierwszym planie, to jest szyb Anna Marianie pamietam jak z 3 lata temu jeszcze był dość głęboki, do teraz pozostała ceglana obudowa, przy okazji dzięki za maila.
Marian Soter | 2006-12-18 16:44:29
Tak... Bylem dzis..ogladalem to miejsc.. zgadza sie jednak pamiec ulotna..A przyroda sie zmienia. Tak to jest fragment otworu szybowego. Miejsce z ktorego robiles zdjecie to tu byla rodzielnia. Sa jeszcze fragmenty fundamentow..Dawniej droga dochodzila tylko do tych zabudowan.