MENU
Ulica 1 Maja, odcinek między kompleksem Szybów Siostrzanych , a wiaduktem kolejowym .
Fragment domu po prawej stronie to kamienica 1 Maja nr 98a-98b . Dwa duże budynki w głębi zdjęcia na lewo od wiaduktu, to 1 Maja nr 83 oraz 1 Maja nr 85 (powiększenie: ).
Przebieg ulicy został w widocznym na fotce odcinku przed wyasfaltowaniem jezdni znacznie zmieniony - patrz komentarz. (Foto: Miłosz Pobiedziński)

Dodał: anja17° - Data: 2006-12-11 21:39:08 - Odsłon: 8197
14 sierpnia 2006

DZIŚ ulica ta przebiega od Rynku (Dzielnica Śródmieście) aż do Placu M. Darowskiej (Dzielnica Sobięcin) i całość przynależy do Wałbrzycha oraz ma tylko jedną nazwę.
PRZED WOJNĄ przebieg tej ulicy leżał w dwóch różnych(!) miejscowościach: Waldenburg (obecne Sródmieście) oraz Hermsdorf (obecna dzielnica Sobięcin) i był podzielony na krótsze odcinki o różnych nazwach, mianowicie:
Waldenburg:
-Gottesberger Str. (od Rynku do dzisiejszego Placu na Rozdrożu) oraz
-Hermsdorfer Chaussee (od dzisiejszego Placu na Rozdrożu aż do granicy z Sobięcinem)
Hermsdorf:
-Waldenburger Str. (od granicy z Wałbrzychem aż do wiaduktu kolejowego, a więc przebieg ulicy mniej więcej w części Sobięcina zwanej potocznie "Palestyna")
-Hauptstr.(od wiaduktu kolejowego aż do skrzyżowania z ulicą Kosteckiego, a więc przebieg ulicy mniej więcej w części Sobięcina zwanej potocznie "Mijanka")
-Gottesberger Str.(od skrzyżowania z ulicą Kosteckiego aż do dzisiejszego Pl. M.Darowskiej włącznie, a więc przebieg ulicy mniej więcej w części Sobięcina zwanej potocznie "Góra")
Autor: Anja17

  • /foto/298/298957m.jpg
    1890 - 1897
  • /foto/7394/7394751m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/98/98868m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/4549/4549628m.jpg
    1898 - 1910
  • /foto/6104/6104623m.jpg
    1900
  • /foto/100/100626m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/4474/4474751m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/173/173107m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/173/173109m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/180/180539m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/8530/8530052m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/6328/6328060m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/454/454905m.jpg
    1900 - 1909
  • /foto/441/441837m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6220/6220389m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6233/6233660m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/8388/8388836m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/3345/3345243m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/205/205828m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/3689/3689390m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/10642/10642183m.jpg
    1901
  • /foto/4474/4474749m.jpg
    1902
  • /foto/279/279542m.jpg
    1902 - 1909
  • /foto/130/130370m.jpg
    1903
  • /foto/6515/6515696m.jpg
    1903
  • /foto/121/121762m.jpg
    1904
  • /foto/256/256040m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/336/336671m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/173/173111m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/419/419592m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/9690/9690659m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/9821/9821372m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/98/98866m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/98/98869m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/123/123632m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/234/234125m.jpg
    1907
  • /foto/282/282063m.jpg
    1907
  • /foto/4198/4198864m.jpg
    1907
  • /foto/273/273494m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/3244/3244986m.jpg
    1910
  • /foto/3502/3502113m.jpg
    1910
  • /foto/60/60657m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/190/190907m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/268/268469m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/388/388324m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4383/4383958m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/61/61731m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4967/4967921m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/9644/9644648m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/238/238783m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/121/121764m.jpg
    1911
  • /foto/5769/5769605m.jpg
    1911
  • /foto/454/454834m.jpg
    1914
  • /foto/454/454899m.jpg
    1914
  • /foto/3225/3225568m.jpg
    1914
  • /foto/3445/3445768m.jpg
    1914
  • /foto/6265/6265494m.jpg
    1914
  • /foto/6265/6265671m.jpg
    1914
  • /foto/288/288699m.jpg
    1914 - 1920
  • /foto/3208/3208711m.jpg
    1915
  • /foto/4381/4381420m.jpg
    1915
  • /foto/172/172749m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/9363/9363084m.jpg
    1915 - 1922
  • /foto/369/369896m.jpg
    1918 - 1920
  • /foto/5898/5898687m.jpg
    1919
  • /foto/21/21437m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/272/272443m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/5511/5511477m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/173/173106m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/192/192072m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/197/197786m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4383/4383920m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/197/197782m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/244/244609m.jpg
    1920 - 1944
  • /foto/4725/4725124m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/111/111532m.jpg
    1922
  • /foto/145/145837m.jpg
    1924 - 1936
  • /foto/5898/5898688m.jpg
    1925
  • /foto/270/270665m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/443/443724m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/5744/5744819m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/265/265954m.jpg
    1925 - 1938
  • /foto/121/121988m.jpg
    1926
  • /foto/3485/3485225m.jpg
    1929
  • /foto/6104/6104625m.jpg
    1930
  • /foto/6104/6104636m.jpg
    1930
  • /foto/8539/8539798m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8558/8558835m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/9404/9404197m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/4474/4474756m.jpg
    1931
  • /foto/348/348955m.jpg
    1932 - 1935
  • /foto/346/346944m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/4336/4336954m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/53/53783m.jpg
    1950 - 1959
  • /foto/53/53834m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/439/439163m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/3974/3974921m.jpg
    1953
  • /foto/303/303915m.jpg
    1956 - 1957
  • /foto/126/126178m.jpg
    1956 - 1960
  • /foto/8361/8361035m.jpg
    1957
  • /foto/104/104675m.jpg
    1959
  • /foto/186/186288m.jpg
    1960 - 1961
  • /foto/34/34001m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/434/434613m.jpg
    1962
  • /foto/247/247412m.jpg
    1963 - 1970
  • /foto/166/166917m.jpg
    1964
  • /foto/439/439953m.jpg
    1966 - 1975
  • /foto/307/307853m.jpg
    1967
  • /foto/65/65891m.jpg
    1967
  • /foto/171/171910m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/4580/4580486m.jpg
    1968
  • /foto/336/336132m.jpg
    1968
  • /foto/150/150656m.jpg
    1968 - 1973
  • /foto/258/258697m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/403/403776m.jpg
    1970 - 1979
  • /foto/6457/6457333m.jpg
    1972
  • /foto/6457/6457334m.jpg
    1972
  • /foto/6457/6457335m.jpg
    1972
  • /foto/6457/6457337m.jpg
    1972
  • /foto/6457/6457339m.jpg
    1972
  • /foto/6457/6457340m.jpg
    1972
  • /foto/390/390915m.jpg
    1972 - 1975
  • /foto/10090/10090684m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/240/240677m.jpg
    1978
  • /foto/10328/10328859m.jpg
    1980
  • /foto/6899/6899717m.jpg
    1991
  • /foto/118/118325m.jpg
    1993
  • /foto/4117/4117123m.jpg
    1995
  • /foto/6193/6193691m.jpg
    1998 - 2002
  • /foto/5758/5758932m.jpg
    2000
  • /foto/125/125280m.jpg
    2003
  • /foto/261/261565m.jpg
    2004
  • /foto/9277/9277060m.jpg
    2004
  • /foto/4062/4062946m.jpg
    2005
  • /foto/4070/4070200m.jpg
    2005
  • /foto/55/55879m.jpg
    2005
  • /foto/84/84606m.jpg
    2005
  • /foto/6203/6203828m.jpg
    2006
  • /foto/89/89397m.jpg
    2006
  • /foto/97/97441m.jpg
    2006
  • /foto/97/97914m.jpg
    2006
  • /foto/104/104347m.jpg
    2006
  • /foto/104/104350m.jpg
    2006
  • /foto/118/118323m.jpg
    2006
  • /foto/118/118327m.jpg
    2006
  • /foto/120/120010m.jpg
    2006
  • /foto/121/121761m.jpg
    2006
  • /foto/121/121765m.jpg
    2006
  • /foto/116/116840m.jpg
    2006
  • /foto/169/169874m.jpg
    2007
  • /foto/158/158272m.jpg
    2007
  • /foto/181/181401m.jpg
    2007
  • /foto/181/181416m.jpg
    2007
  • /foto/183/183043m.jpg
    2007
  • /foto/301/301544m.jpg
    2009
  • /foto/294/294884m.jpg
    2009
  • /foto/300/300895m.jpg
    2009
  • /foto/325/325646m.jpg
    2010
  • /foto/336/336573m.jpg
    2010
  • /foto/407/407814m.jpg
    2010
  • /foto/386/386673m.jpg
    2011
  • /foto/398/398171m.jpg
    2011
  • /foto/398/398554m.jpg
    2011
  • /foto/406/406495m.jpg
    2011
  • /foto/421/421772m.jpg
    2011
  • /foto/421/421824m.jpg
    2011
  • /foto/4304/4304025m.jpg
    2012
  • /foto/3784/3784740m.jpg
    2012
  • /foto/3342/3342775m.jpg
    2012
  • /foto/4142/4142688m.jpg
    2013
  • /foto/4147/4147463m.jpg
    2013
  • /foto/4279/4279915m.jpg
    2013
  • /foto/4491/4491756m.jpg
    2014
  • /foto/4765/4765204m.jpg
    2014
  • /foto/5016/5016722m.jpg
    2014
  • /foto/5048/5048522m.jpg
    2014
  • /foto/5062/5062568m.jpg
    2014
  • /foto/5101/5101035m.jpg
    2014
  • /foto/5176/5176975m.jpg
    2014
  • /foto/5275/5275650m.jpg
    2015
  • /foto/5275/5275671m.jpg
    2015
  • /foto/5557/5557587m.jpg
    2015
  • /foto/5596/5596672m.jpg
    2015
  • /foto/5613/5613684m.jpg
    2015
  • /foto/6101/6101027m.jpg
    2016
  • /foto/6104/6104124m.jpg
    2016
  • /foto/6593/6593786m.jpg
    2017
  • /foto/6634/6634845m.jpg
    2017
  • /foto/6721/6721164m.jpg
    2017
  • /foto/6798/6798019m.jpg
    2017
  • /foto/7065/7065216m.jpg
    2018
  • /foto/7065/7065225m.jpg
    2018
  • /foto/7092/7092954m.jpg
    2018
  • /foto/7220/7220523m.jpg
    2018
  • /foto/7742/7742581m.jpg
    2018
  • /foto/8619/8619966m.jpg
    2020
  • /foto/9379/9379570m.jpg
    2021
  • /foto/9416/9416983m.jpg
    2021
  • /foto/9564/9564280m.jpg
    2021
  • /foto/9564/9564287m.jpg
    2021
  • /foto/9763/9763154m.jpg
    2022
  • /foto/9932/9932991m.jpg
    2022
  • /foto/9946/9946939m.jpg
    2022
  • /foto/9946/9946941m.jpg
    2022
  • /foto/9946/9946945m.jpg
    2022
  • /foto/9947/9947910m.jpg
    2022
  • /foto/9947/9947912m.jpg
    2022
  • /foto/9949/9949346m.jpg
    2022
  • /foto/9987/9987723m.jpg
    2022
  • /foto/9987/9987724m.jpg
    2022
  • /foto/9987/9987725m.jpg
    2022
  • /foto/10032/10032679m.jpg
    2022
  • /foto/10032/10032683m.jpg
    2022
  • /foto/10032/10032684m.jpg
    2022
  • /foto/10032/10032687m.jpg
    2022
  • /foto/10096/10096004m.jpg
    2022
  • /foto/10118/10118931m.jpg
    2022
  • /foto/10118/10118932m.jpg
    2022
  • /foto/10118/10118933m.jpg
    2022
  • /foto/10118/10118934m.jpg
    2022
  • /foto/10192/10192409m.jpg
    2023
  • /foto/10192/10192414m.jpg
    2023
  • /foto/10200/10200116m.jpg
    2023
  • /foto/10200/10200121m.jpg
    2023
  • /foto/10200/10200127m.jpg
    2023
  • /foto/10216/10216631m.jpg
    2023
  • /foto/10243/10243854m.jpg
    2023
  • /foto/10247/10247612m.jpg
    2023
  • /foto/10247/10247615m.jpg
    2023
  • /foto/10337/10337750m.jpg
    2023
  • /foto/10337/10337753m.jpg
    2023
  • /foto/10339/10339682m.jpg
    2023
  • /foto/10339/10339684m.jpg
    2023
  • /foto/10339/10339685m.jpg
    2023
  • /foto/10397/10397153m.jpg
    2023
  • /foto/10397/10397154m.jpg
    2023
  • /foto/10397/10397156m.jpg
    2023
  • /foto/10397/10397157m.jpg
    2023
  • /foto/10397/10397158m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398929m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398930m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398931m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398932m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398936m.jpg
    2023
  • /foto/10398/10398939m.jpg
    2023
  • /foto/10485/10485803m.jpg
    2023
  • /foto/10485/10485805m.jpg
    2023
  • /foto/10485/10485806m.jpg
    2023

anja17 - zbiory prywatne

Poprzednie: Budynek nr 134 Strona Główna Następne: Rzeka Oława we Wrocławiu


anja17 | 2006-12-11 22:39:13
ZMIANA PRZEBIEGU ULICY:
Ulica 1 Maja była przed wyasfaltowaniem w tym miejscu znacznie węższa i miała inny przebieg, mianowicie równoległy do części frontowych domów widocznych po lewej stronie zdjęcia. Mała część dawnej ulicy zachowała się jako (ślepa) droga dojazdowa do tych domów. Zlikwidowane zostały natomiast dwa niebezpieczne zakręty przed wiaduktem (pierwszy w prawo i zaraz za nim ostry w lewo).
Jak widać na fotografii, jezdnia została w tym miejscu znacznie poszerzona, a przebieg ulicy przełożono bardziej w prawo, przez co pozostał tylko jeden - dość łagodny - zakręt przed wiaduktem. Wytyczenie nowego przebiegu ulicy stało się w tym miejscu możliwe po wyburzeniu domów 1 Maja nr 98 (część nr 98a-98b ocalała, patrz ), 1 Maja nr 100 (brak dotychczas zdjęcia) oraz dużej kamienicy, widocznej z prawej strony na fotce (przypuszczalnie 1 Maja nr 102 lub nr 102-104, numeracja do wyjaśnienia, proszę o pomoc!).
mroczan | 2006-12-12 09:04:28
Właśnie na tym podwójnym zakręcie miałem wypadek zakończony złamaniem obojczyka.Działo się to w dniu w którym polska drużyna kolarska zdobywała złoto w Monachium. Ja jechałem z pracy na swej SHL-175.
mroczan | 2006-12-12 11:21:19
Oczywiście Srebro nie złoto- przepraszam.
mroczan | 2006-12-12 21:21:33
Dawny przebieg fragmentu ulicy 1 Maja, na odcinku obok Szybów Siostrzanych dobrze widać
mroczan | 2007-12-10 20:22:18
Po prawej stronie tam gdzie za słupem stoi auto znajdował się dom oznaczony nr 100. Teraz rosną tam okazałe chwasty.
janusz50938 | 2007-12-20 10:25:09
Słuszna jak zwykle uwaga mroczana, pamiętam ten parterowy dom na którym widniała duża wymalowana czarna na białym prostokątnym polu litera "T"
mroczan | 2007-12-20 13:22:22
Muszę wnieść poprawkę do Twojego komentarza, otóż dom nr 100 przy ul. 1Maja nie był parterowy, nie był też oznaczony literą T. Pomyliłeś dom stojący kiedyś przy moście kolejowym przy ul. A. Kochanka nr 1. Następny był dom nr 102, dalej skwer i za ogrodem przy posesji A. Kochanka nr 11 był dom na którym był ten kolejarski znak z literą T.
ragnar | 2007-12-10 21:21:16
Witaj Anja17, z tego wynika że "życie" straciło parę domostw.