Protram 205 WrAs
205 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2006 w zakładach Protram we Wrocławiu. 205 WrAs to pierwszy wieloczłonowy, częściowo niskopodłogowy tramwaj produkowany w zakładach Protram.
Konstrukcja
205 WrAs to trójczłonowy, jednokierunkowy tramwaj z 21,9% niskiej podłogi w środkowym członie, wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Konstrukcja wywodzi się z tramwaju Tatra KT8D5N, produkowanego przez czeskie zakłady ČKD w Pradze od roku 1999, a środkowy człon niskopodłogowy dostarczy firma Pars nova a.s. z ©umperku. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa \"As\") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy.
Eksploatacja
Na mocy rozstrzygniętego w maju 2006 przetargu MPK we Wrocławiu otrzymało dwa wozy typu 205 WrAs. Pierwszy tramwaj tego typu został przyjęty na stan wrocławskiego MPK 19 grudnia 2006, otrzymawszy numer taborowy #2701. Drugi, o numerze #2702, został dostarczony w styczniu 2007. #2701 zaczął wozić pasażerów 16 stycznia, a #2702 - dziesięć dni później.
Dane techniczne:
Długość - 26550 mm
Szerokość - 2354 mm
Wyskokość - 3279 mm
Miejsc siedzących - 40
Liczba i moc silników - 8 x 50 kW
Źródło - Wikipedia
Więcej zdjęć ASa na , oraz
205 WrAs to oznaczenie tramwaju wytwarzanego od roku 2006 w zakładach Protram we Wrocławiu. 205 WrAs to pierwszy wieloczłonowy, częściowo niskopodłogowy tramwaj produkowany w zakładach Protram.
Konstrukcja
205 WrAs to trójczłonowy, jednokierunkowy tramwaj z 21,9% niskiej podłogi w środkowym członie, wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Konstrukcja wywodzi się z tramwaju Tatra KT8D5N, produkowanego przez czeskie zakłady ČKD w Pradze od roku 1999, a środkowy człon niskopodłogowy dostarczy firma Pars nova a.s. z ©umperku. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa \"As\") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaje posiadają połówkowe pantografy i wyświetlacze diodowe. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy.
Eksploatacja
Na mocy rozstrzygniętego w maju 2006 przetargu MPK we Wrocławiu otrzymało dwa wozy typu 205 WrAs. Pierwszy tramwaj tego typu został przyjęty na stan wrocławskiego MPK 19 grudnia 2006, otrzymawszy numer taborowy #2701. Drugi, o numerze #2702, został dostarczony w styczniu 2007. #2701 zaczął wozić pasażerów 16 stycznia, a #2702 - dziesięć dni później.
Dane techniczne:
Długość - 26550 mm
Szerokość - 2354 mm
Wyskokość - 3279 mm
Miejsc siedzących - 40
Liczba i moc silników - 8 x 50 kW
Źródło - Wikipedia
Więcej zdjęć ASa na , oraz