Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Rzeźnia (dawna), ul. Łazienna, Wrocław
Danuta B.: Damska zawsze z brodą:).
Pawilon handlowo-usługowy, al. Jana Pawła II, Szczecin
atom: Podobne ujęcie do tego:
Bractwo Strzeleckie / Koszary policyjne (projekt), al. Wyzwolenia, Wałbrzych
Tony: Zamieniłem na większy skan.
Rzeka Pełcznica w Świebodzicach, Świebodzice
Tony: Jakoś tak wyszło ;)

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Danuta B.
foxi
atom
atom
atom
Szyszka
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
antypuszka
antypuszka
Paulus,
Jan R
Zbigniew Waluś
FM

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Historia komunikacji autobusowej w Jeleniej Górze (część 1)
Autor: bogdanow°, Data dodania: 2016-09-10 19:47:54, Aktualizacja: 2016-09-10 19:47:54, Odsłon: 1455

Kronika linii autobusowych w Jeleniej Górze (lata 1961-1969)

Na podstawie informacji z Nowin Jeleniogórskich

Data

Treść

Uwagi

01.05.1961

Planowano uruchomić dwie trasy autobusowe:

a/ pl. Stalingradu – ul. Sobieskiego – Dworzec Zachodni – ul. Pstrowskiego – ul. Wolności – ul. Wojska Polskiego – ul. W. Pola – ul. Chłopska (do krzyżówki)

b/ pl. Stalingradu – Jeżów Sudecki

kursy co 15 min.

08.1961

Uruchomiono linię nr 0 na dwóch okrężnych trasach autobusowych:

a/ pl. Stalingradu – ul. Podwale – ul. Flisaków – ul. Drzymały – ul. W. Pola – ul Chłopska (pętla)

b/ ul. Chłopska – ul. Wojska Polskiego – ul. Wolności – ul. Pstrowskiego – ul. Karola Miarki – ul. Sobieskiego – pl. Stalingradu (powrót)

kursy co 17 min. od 5.00 do 23.00

w ruchu 6 wozów

12.1961

Tramwaje nocne zastąpiono autobusami

na trasach okrężnych kursy autobusów tylko w dni robocze:

- co 15 min. od 5.00 do 8.45 i od 13.00 do 17.45

- co 22 min. w pozostałym czasie do 22.15

01.02.1963

Uruchomiono linię nr 1 na trasie pl. Stalingradu – Jeżów Sudecki

długość – 4,0 km

kursy co 20 min. w szczycie i co 40 min. poza szczytem

Ceny biletów: 1 zł w obrębie miasta, 1,50 zł poza miastem, 2,50 zł cała trasa

01.05.1963

Na linii nr 0 uruchomiono kursy z ul. Sobieskiego ulicami: Karola Miarki, Pstrowskiego, Wojska Polskiego, Wincentego Pola na Osiedle Łomnickie(linia nr 3), pozostałe kursy tą samą trasą do Grabarowa (linia nr 2) pozostały bez zmian

w ruchu 3 wozy do Grabarowa i 3 wozy na Osiedle Łomnickie

kursy na Osiedle Łomnickie:

- co 22 min. w szczycie i co 44 min. poza szczytem

kursy z ul. Sobieskiego:

- pierwszy o 5.10, ostatni o 22.10

Ostatni kurs z Osiedla Łomnickiego o 22.30

Czas przejazdu – 19 min.

01.12.1963

Przedłużono linię nr 3 do Łomnicy i Mysłakowic

 

01.01.1965

Uruchomiono linię nr 4 na trasie Cieplice – Podgórzyn ulicami:

- do Podgórzyna: pl. Piastowski, 22 Lipca, Podgórzyńska

- z powrotem: Podgórzyńska, Komuny Paryskiej, 1 Maja, pl. Piastowski

Likwidacja trasy tramwajowej Cieplice – Podgórzyn

Przystanek na pl. Piastowskim przy Aptece Piastowskiej

Kursy autobusów:

- co 16 min. w szczycie i co 22 min. poza szczytem

Ceny biletów:

- 1 zł z Cieplic do Gospody nad Stawami

- 2 zł z Cieplic do Podgórzyna Górnego

Kursy tramwajów:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

- co 30 min. z Jeleniej Góry do Sobieszowa

01.07.1965

Uruchomiono linię nr 5 na trasie Cieplice – Sobieszów

Likwidacja trasy tramwajowej Cieplice – Sobieszów

Pętla przy ul. Szymanowskiego (PCK)

Kursy autobusów linii nr 5:

- co 15 min. od 5.45 do 22.00

Ceny biletów: 1 zł do Sobieszowa

Kursy autobusów linii nr 4:

- co 20-25 min. od 4.53 do 22.20

Kursy tramwajów:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

W ruchu 10 wozów silnikowych i 10 doczepnych

01.06.1968

Przedłużono linię nr 5 z Cieplic do Jeleniej Góry

Trasa: Dworzec PKP – ul. 1 Maja – ul. Wojska Polskiego – ul. Matejki – pl. Bieruta – ul. Wolności – Cieplice – Sobieszów

Kursy autobusów linii nr 5 co 15 min.

W ruchu 6 wozów

Ceny biletów:

- 1,50 zł (ulgowy 0,50 zł) z Dworca PKP do Zajezdni

- 3,00 zł (ulgowy 1,50 zł) z Dworca PKP do Apteki

- 4,50 zł (ulgowy 2,50 zł) z Dworca PKP do Tamy Wodnej (granica Cieplic i Sobieszowa)

- 6,00 zł (ulgowy 3,00 zł) na całej trasie

Kursy tramwajów linii nr 6:

- co 7,5 min. i co 15 min. z Jeleniej Góry do Cieplic

W ruchu 10 wozów silnikowych i 5 doczepnych

01.11.1968

Przedłużono linię nr 4 z Cieplic do Jeleniej Góry

Trasa: Dworzec PKP – ul. 1 Maja – ul. Wojska Polskiego – ul. Matejki – pl. Bieruta – ul. Wolności – Cieplice – Podgórzyn

Kursy autobusów linii nr 4 co 16 min. w szczycie i co 32 min. poza szczytem

W ruchu 6 wozów

Łączne kursy autobusów do Cieplic co 8 min.

Kursy tramwajów linii nr 6 co 15 min. do 20.00

W ruchu 5 wozów silnikowych i 5 doczepnych

04.1969

? Uruchomiono linię nr 6 na trasie Jelenia Góra – Cieplice (która dublowała linię tramwajową)

W ruchu 2 autobusy linii nr 6 i 5 wozów silnikowych (bez doczep?)

01.05.1969

Uroczyście uruchomiono linię nr 7 na trasie Zabobrze – Cieplice

Trasa: Zabobrze – ul Racławicka – ul. Legnicka – ul. Grunwaldzka – ul. Podwale – pl. Stalingradu – ul. Wolności – Cieplice (ul. 1 Maja – ul. Kilińskiego – ul. Jagiellońska – ul Kryniczna – ul. Sprzymierzonych)

Likwidacja trasy tramwajowej Jelenia Góra – Cieplice:

- 28.04 – przejazdy bezpłatne (przez 12 godzin)

- 29.04 – pożegnalny kurs o 13.00 z Cieplic

Kursy autobusów linii nr 7 co 9 min. w szczycie i co 18 min. poza szczytem

Cena biletu – 3 zł

W ruchu 6 autobusów linii nr 6 i 6 autobusów linii nr 7

 


/ / / /
/ /
mgl | 2016-10-10 18:20:55
Bardzo fajne zestawienie :) 28.04.1969 r. linia autobusowa nr 6 całkowicie zastąpiła tramwaje. Równoczesne kursowanie tramwajów i autobusów dotyczyło chyba tylko sytuacji awaryjnych. Dodam jeszcze, że 26.10.1970 r. otwarto oficjalnie nową zajezdnię autobusową przy Wolności 145, a w 1972 r. z jeleniogórskich autobusów zniknęli konduktorzy.
bogdanow | 2016-10-15 14:38:26
Zgadza się, że w miejsce linii tramwajowej wprowadzono linię autobusową nr 6. W Nowinach Jeleniogórskich Nr 17 z dnia 24.04.1969 zapisano, że linię tramwajową zastąpi autobus nr 6 i zamiast dwóch wozów będzie kursowało sześć. Chyba oznacza to, że wcześniej linię tramwajową zasilono dwoma autobusami do pętli w Cieplicach. Dzięki za przychylny odbiór artykułu i dodatkowe informacje.