MENU
Rynek, wlot ulicy Świdnickiej, po lewej Oławskiej. Fot. Krystyna Gorazdowska.

Dodał: Andrzej Kostrzewa° - Data: 2006-11-19 01:05:33 - Odsłon: 13528
Rok 1945


Ilustracja do odpowiedzi na pytanie: Skąd się wzięła nazwa "Strona Zielonej Rury" ( )
Odp. Nazwa "Strona Zielonej Rury" wzięła się od zielonej rury czyli rury, która była zielona. (c.b.d.o.)

Było to ujście wodociągu miejskiego, którego rury (drewniane, ceramiczne miedziane) prowadziły wodę od rurmusów - wasserkunstów do miasta.
Jednym z publicznych źródeł była owa "Zielona Rura" - z której woda spływała do kamiennej misy, a mchy (glony, porosty) lub tlenki miedzi nadały tej instalacji swój naturalny - zielony kolor.

Innym publicznym źródłem czerpiącym wodę z rurociągu była Fontanna Neptuna na Nowym Targu

  • /foto/253/253783m.jpg
    1712
  • /foto/329/329968m.jpg
    1740 - 1760
  • /foto/216/216112m.jpg
    1750
  • /foto/143/143950m.jpg
    1760
  • /foto/6271/6271428m.jpg
    1760 - 1780
  • /foto/217/217912m.jpg
    1800
  • /foto/4532/4532146m.jpg
    1800
  • /foto/0/000930m.jpg
    1860 - 1877
  • /foto/354/354554m.jpg
    1861 - 1876
  • /foto/5/005814m.jpg
    1865
  • /foto/6488/6488708m.jpg
    1866
  • /foto/416/416101m.jpg
    1867
  • /foto/312/312336m.jpg
    1868
  • /foto/5458/5458815m.jpg
    1870
  • /foto/5/005815m.jpg
    1872
  • /foto/5435/5435174m.jpg
    1873
  • /foto/381/381351m.jpg
    1873 - 1877
  • /foto/269/269664m.jpg
    1879
  • /foto/5498/5498321m.jpg
    1880 - 1890
  • /foto/235/235454m.jpg
    1884 - 1885
  • /foto/34/34246m.jpg
    1884 - 1891
  • /foto/6027/6027882m.jpg
    1888
  • /foto/5851/5851738m.jpg
    1890
  • /foto/0/000886m.jpg
    1890 - 1895
  • /foto/3679/3679075m.jpg
    1890 - 1895
  • /foto/3/003991m.jpg
    1890 - 1902
  • /foto/6227/6227481m.jpg
    1893 - 1896
  • /foto/7357/7357971m.jpg
    1893 - 1900
  • /foto/3698/3698504m.jpg
    1895 - 1902
  • /foto/3782/3782465m.jpg
    1896 - 1899
  • /foto/3719/3719345m.jpg
    1896 - 1902
  • /foto/64/64442m.jpg
    1897
  • /foto/7647/7647894m.jpg
    1897
  • /foto/3929/3929123m.jpg
    1897 - 1901
  • /foto/1/001274m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/440/440660m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/144/144690m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/3423/3423323m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/5/005816m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3439/3439689m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/5165/5165048m.jpg
    1901 - 1903
  • /foto/6700/6700858m.jpg
    1902
  • /foto/7860/7860003m.jpg
    1902
  • /foto/5632/5632969m.jpg
    1903
  • /foto/7503/7503540m.jpg
    1903
  • /foto/6388/6388636m.jpg
    1904
  • /foto/368/368118m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/246/246560m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/314/314362m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/5131/5131312m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/362/362814m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/5766/5766430m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/432/432252m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/5060/5060574m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/7846/7846957m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/194/194497m.jpg
    1906
  • /foto/360/360926m.jpg
    1906 - 1914
  • /foto/332/332213m.jpg
    1906 - 1916
  • /foto/5746/5746929m.jpg
    1906 - 1916
  • /foto/4373/4373830m.jpg
    1907
  • /foto/5388/5388064m.jpg
    1907
  • /foto/5742/5742468m.jpg
    1907
  • /foto/146/146139m.jpg
    1907
  • /foto/3726/3726713m.jpg
    1909
  • /foto/3812/3812470m.jpg
    1909
  • /foto/5604/5604458m.jpg
    1909
  • /foto/155/155645m.jpg
    1909 - 1912
  • /foto/3874/3874609m.jpg
    1910
  • /foto/6895/6895658m.jpg
    1910
  • /foto/6537/6537407m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7863/7863408m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/0/000907m.jpg
    1912
  • /foto/409/409052m.jpg
    1913
  • /foto/4050/4050512m.jpg
    1913
  • /foto/42/42481m.jpg
    1914
  • /foto/163/163322m.jpg
    1915
  • /foto/412/412452m.jpg
    1915
  • /foto/6740/6740998m.jpg
    1915
  • /foto/66/66279m.jpg
    1916
  • /foto/423/423532m.jpg
    1916
  • /foto/361/361147m.jpg
    1918 - 1919
  • /foto/7465/7465042m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/136/136415m.jpg
    1921
  • /foto/7808/7808430m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/137/137285m.jpg
    1926
  • /foto/37/37820m.jpg
    1929
  • /foto/348/348947m.jpg
    1930
  • /foto/454/454548m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7313/7313702m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/7730/7730567m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/4200/4200715m.jpg
    1932
  • /foto/198/198209m.jpg
    1933 - 1936
  • /foto/135/135960m.jpg
    1933 - 1938
  • /foto/4077/4077190m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/46/46377m.jpg
    1934
  • /foto/95/95959m.jpg
    1934
  • /foto/6628/6628004m.jpg
    1935 - 1936
  • /foto/7531/7531377m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/5305/5305050m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/317/317671m.jpg
    1937
  • /foto/6607/6607017m.jpg
    1937
  • /foto/44/44886m.jpg
    1937
  • /foto/181/181271m.jpg
    1937
  • /foto/3651/3651829m.jpg
    1938
  • /foto/5153/5153469m.jpg
    1938
  • /foto/5387/5387887m.jpg
    1938
  • /foto/74/74299m.jpg
    1938
  • /foto/309/309238m.jpg
    1938
  • /foto/137/137289m.jpg
    1939 - 1944
  • /foto/413/413228m.jpg
    1942
  • /foto/403/403363m.jpg
    1942 - 1944
  • /foto/0/000934m.jpg
    1945
  • /foto/386/386622m.jpg
    1945
  • /foto/256/256601m.jpg
    1945 - 1949
  • /foto/3/003455m.jpg
    1945 - 1970
  • /foto/114/114371m.jpg
    1946
  • /foto/182/182141m.jpg
    1947
  • /foto/4/004054m.jpg
    1948 - 1956
  • /foto/114/114153m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/247/247997m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/220/220896m.jpg
    1952 - 1956
  • /foto/7231/7231608m.jpg
    1957
  • /foto/183/183959m.jpg
    1959
  • /foto/4356/4356121m.jpg
    1959
  • /foto/4472/4472557m.jpg
    1959
  • /foto/5150/5150377m.jpg
    1960
  • /foto/6/006097m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/436/436948m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/31/31996m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/0/000958m.jpg
    1961
  • /foto/4041/4041668m.jpg
    1961
  • /foto/0/000946m.jpg
    1965
  • /foto/386/386631m.jpg
    1965
  • /foto/0/000962m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/70/70524m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/6207/6207595m.jpg
    1966
  • /foto/6457/6457178m.jpg
    1966
  • /foto/179/179754m.jpg
    1968 - 1970
  • /foto/409/409409m.jpg
    1969
  • /foto/8/8038m.jpg
    1970
  • /foto/24/24544m.jpg
    1970
  • /foto/425/425011m.jpg
    1970
  • /foto/7858/7858012m.jpg
    1970
  • /foto/7/7901m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/410/410612m.jpg
    1974 - 1976
  • /foto/39/39057m.jpg
    1974 - 1979
  • /foto/6619/6619093m.jpg
    1976
  • /foto/8028/8028066m.jpg
    1976
  • /foto/7012/7012387m.jpg
    1977
  • /foto/388/388896m.jpg
    1980
  • /foto/6414/6414665m.jpg
    1981
  • /foto/6404/6404322m.jpg
    1981
  • /foto/6607/6607350m.jpg
    1982
  • /foto/7698/7698255m.jpg
    1984
  • /foto/5941/5941781m.jpg
    1984
  • /foto/6619/6619089m.jpg
    1984
  • /foto/5233/5233590m.jpg
    1987
  • /foto/5233/5233670m.jpg
    1987
  • /foto/5237/5237253m.jpg
    1987
  • /foto/215/215889m.jpg
    1988
  • /foto/382/382093m.jpg
    1988
  • /foto/5700/5700985m.jpg
    1988
  • /foto/5209/5209485m.jpg
    1989
  • /foto/5209/5209492m.jpg
    1989
  • /foto/5209/5209493m.jpg
    1989
  • /foto/5940/5940344m.jpg
    1989
  • /foto/89/89337m.jpg
    1991
  • /foto/10/10955m.jpg
    1995
  • /foto/148/148678m.jpg
    1997
  • /foto/121/121840m.jpg
    1998
  • /foto/122/122234m.jpg
    1998
  • /foto/131/131144m.jpg
    1998
  • /foto/210/210678m.jpg
    1998
  • /foto/224/224401m.jpg
    1998
  • /foto/454/454378m.jpg
    1998
  • /foto/183/183439m.jpg
    1998 - 2001
  • /foto/145/145410m.jpg
    2001
  • /foto/3/003722m.jpg
    2001
  • /foto/30/30664m.jpg
    2002
  • /foto/9/9967m.jpg
    2004
  • /foto/19/19160m.jpg
    2004
  • /foto/45/45212m.jpg
    2005
  • /foto/40/40584m.jpg
    2005
  • /foto/131/131142m.jpg
    2006
  • /foto/137/137940m.jpg
    2006
  • /foto/137/137942m.jpg
    2006
  • /foto/139/139881m.jpg
    2006
  • /foto/88/88943m.jpg
    2006
  • /foto/89/89937m.jpg
    2006
  • /foto/89/89942m.jpg
    2006
  • /foto/89/89943m.jpg
    2006
  • /foto/150/150472m.jpg
    2006
  • /foto/3609/3609255m.jpg
    2006
  • /foto/103/103149m.jpg
    2006
  • /foto/103/103150m.jpg
    2006
  • /foto/103/103152m.jpg
    2006
  • /foto/89/89210m.jpg
    2006
  • /foto/128/128699m.jpg
    2006
  • /foto/130/130469m.jpg
    2006
  • /foto/103/103171m.jpg
    2006
  • /foto/126/126419m.jpg
    2006
  • /foto/108/108268m.jpg
    2006
  • /foto/6400/6400218m.jpg
    2006
  • /foto/266/266888m.jpg
    2007
  • /foto/3997/3997072m.jpg
    2007
  • /foto/6357/6357262m.jpg
    2008
  • /foto/6394/6394370m.jpg
    2008
  • /foto/395/395480m.jpg
    2011
  • /foto/444/444834m.jpg
    2012
  • /foto/4191/4191240m.jpg
    2013
  • /foto/3980/3980501m.jpg
    2013
  • /foto/4560/4560437m.jpg
    2014
  • /foto/4816/4816560m.jpg
    2014
  • /foto/5435/5435300m.jpg
    2015
  • /foto/5690/5690990m.jpg
    2015
  • /foto/5842/5842179m.jpg
    2015
  • /foto/6017/6017917m.jpg
    2015
  • /foto/5683/5683575m.jpg
    2015
  • /foto/6478/6478678m.jpg
    2017
  • /foto/6990/6990173m.jpg
    2017
  • /foto/7257/7257292m.jpg
    2018
  • /foto/7260/7260983m.jpg
    2018
  • /foto/7972/7972835m.jpg
    2019
  • /foto/7972/7972856m.jpg
    2019
  • /foto/7972/7972876m.jpg
    2019
  • /foto/7972/7972891m.jpg
    2019
  • /foto/7972/7972950m.jpg
    2019
  • /foto/7972/7972955m.jpg
    2019

Album Zniszczeń, Wrocław 1945 Marzena Smolak , VIA , Wrocław 1995

Poprzednie: pl. Dominikański Strona Główna Następne: Kościół św. Idziego


B.Olczyk | 2007-09-29 21:14:55
Zdjęcia Tej Pani, to perfekcja w każdym calu (kadrze)... Brak zbieżności. Aparat z ruchomą, przednią ścianką?...
TadPiotr | 2007-09-29 21:33:47
Tak, należy jej się co najmniej tablica we Wrocławiu. Na niektorych zdjęciach widać ją ze sprzętem, to był raczej normalny aparat średnioformatowy. Tu leciutki skos jest, Pani wchodziła na kupy gruzu i inne wyższe miejsca, tak to mogło być zrobione, przy długiej ogniskowej chyba taki efekt by dało (nawet u mnie przy 85 mm ogniskowej nie ma zaburzeń perspektywy). Mogło być też "prostowane" na powiększalniku.
B.Olczyk | 2007-10-02 00:20:05
Zapewne tak. Mogliby coś na ten temat powiedzieć, krewni, współpracownicy, redakcje... Powiększalnik pogarszał ostrość, ale możliwe. Ciekawe, że kolega ( w latach 60-tych) przywiózł z Sowietów dość mały aparat z "ruchomym" obiektywem. Nie pamiętam jaki. Może Pani G. miała coś podobnego? Cóż, pewnie nie dowiemy się. :))
Jur51 | 2007-10-02 01:53:13
Zapewne operowała zdobyczną Leicą, taką jakie były własnością wielu naszych rodziców, wszak nie cały dobytek wyjechał z przesiedleńcami
ewa j. | 2007-10-02 15:26:09
zdobyczną? ejże...
Jur51 | 2007-10-02 16:39:53
To tylko przypuszczenie a nie pewność raczej prawdopodobieństwo. Nie znam życiorysu Pani Krystyny, może wróciła zza Łaby i mogła mieć np Polaroida lub Kodaka ale mogła iść od Wschodu i wtedy mogła ją doposażyć armia właśnie w zdobyczny sprzęt. Nie ma co wylewać łez sam bym podniósł coś co się zapewne po ruinach walało, zwłaszcza w maju i czerwcu 1945
TadPiotr | 2007-10-02 19:32:53
Gorazdowska Krystyna , z domu Chrościcka, w 1937-47 Neumanowa (1912 Warszawa - 2 IX 1998 Warszawa). Fotografik. Pierwszy okres jej pracy zawodowej, artyst. i społ. w dziedzinie fotografii związany jest z Warszawą (do 1944), drugi okres dotyczy Wrocławia (1945-52), a trzeci rozpoczął się w 1952, gdy G. osiadła w Zakopanem i objęła swymi zainteresowaniami Podtatrze Pol . i Tatry . Od 1935 uczestniczyła w licznych wystawach fot. w kraju, a także za granicą w wystawach międzynarodowych. W 1938-87 miała 10 wystaw indywidualnych swej twórczości. W Zakopanem w 1952-74 prowadziła w Muzeum Tatrzańskim pracownię fot., gromadząc wtedy i w latach nast. obfite materiały fot. z Tatr i Podtatrza Pol. o charakterze krajobrazowym i etnogr., m.in. dokonując szczegółowej fot. inwentaryzacji ludowego budownictwa na terenach przyszłego zalewu czorsztyńskiego. Jej materiał ilustracyjny z Tatr i Podtatrza ukazał się w wielu albumach zbiorowego autorstwa (np. Pod wierchami Tatr, Tatry, Tatry w śniegu, Na szczytach Tatr, Z biegiem Dunajca, Górale, górale, góralska muzyka), w książkach (m.in. Pasterstwo Tatr Polskich i Podhala, Sygnały z gór, Encyklopedia Tatrzańska), w wydawnictwach muzeów na Podhalu i Orawie . Jest też autorką własnego albumu, Dolina Pięciu Stawów Polskich (Wa. 1974, z tekstem Z. Radwańskiej-Paryskiej ). W okresie zakopiańskim G. miała też wystawy indywidualne o tematyce tatrz. i podh.: "Tatry przez obiektyw" (1957 w Zakopanem), "Tematy tatrzańskie" (1958 tamże), "Tatry i Podhale" (1966 w Krakowie), "Górale, górale" (1967 w Bukowinie Tatrz .) i in.G. była wieloletnią działaczką różnych pol. organizacji fot. (m.in. Pol. Związku Artystów Fotografików ), była współzałożycielką Wrocł. Tow. Fotograficznego w 1947 i Tow. Fotograficznego w Zakopanem w 1952, pracowała w ich zarządach. Jest członkiem hon. Pol. Tow. Fot. we Wrocławiu (1982) i Związku Pol. Artystów Fotografików (1988), a już w 1957 Międzynar. Federacja Artystów Fotografików (FIAP) nadała jej tytuł "Międzynarodowego Artysty Fotografika".
mar | 2007-10-02 19:43:29
Bardzo dziękuję za te wiadomości.Naprowadziły mnie na ślad albumów o Podhalu.Od pewnego czasu szukam zdjęć przedwojennych Podhala.Bardzo dziękuję.:)))
Quol | 2007-10-02 20:22:22
Polaroida? Kodaka? Powolutku. Pierwszy aparat Landa wszedł do produkcji dopiero w 1949 roku, nazwa Polaroid pojawiła się następne kilkanaście lat później. Wynalazek ten służył do fotografii natychmiastowej i nie dawał w ogóle negatywu. Kodak to produkty dla mas i nie nadawały się one do poważnego zastosowania. Wyłączywszy okres, gdy Kodaka produkowano w Niemczech (Retina), Kodak jest synonimem tandety. Jeśli już pani Gorazdowka miałaby używać amerykańskiego aparatu, może to być tylko Graflex. Przyglądałem się fotografiom zamieszczonym w "Albumie zniszczeń" i rezeczywiście prezentują bardzo wysoki poziom techniczny. Zdjęcia Henryka Makarewicza z tegoż albumu ewidentnie pochodzą z małego obrazka i robione są z ręki. Perfekcja zdjęć pani Gorazdowskiej wskazuje na format 9x12. Co do aparatu, może być to: Linhof, Voightlander, Erneman, Nagel, Ica itp., choć na zdjęciu gdzie widać panią fotograf, posługuje się małym obrazkiem, z ręki.
Jur51 | 2007-10-02 22:28:45
No coż mając juz taki dorobek mogła miec własny jeszcze przedwojenny dobry sprzęt. Tak naprawdę nie chodzi o to czym je zrobila ale jak one wyszły czyste bez ziarna bez zamazań i skaz. To wielka sztuka utrzymać w ręku cięzki aparat gdzie migawka otwiera się na ułamki sekundy i nie poruszyć ręką, drgnąć. Pisząc o Kodaku i polaroidzie miałem dokladnie to samo na myśli co kolega to sy... ale jak już wspomnialem liczy się efekt
Quol | 2007-10-03 08:07:29
Gorazdowska na pewno nie robiła tych zdjęć z ręki. Krzywdzące wydaje mi się twarde założenie, że posługiwała się sprzętem "zdobycznym". Wszystkie poważne marki niemieckie posiadały przedstawicielstwa w Polsce przedwojennej, aparaty miały oznaczenia w języku polskim i polskie instrukcje obsługi. Polacy kupowali je w polskich sklepach. Założenie, że utalentowana pani fotograf z Warszawy, założycielka ZPAFu, przyjeżdża do Wrocławia na zlecenie rządowe i szuka sobie narzędzia pracy w ruinach, wydaje mi się co najmniej nieprzemyślane.
B.Olczyk | 2007-10-02 23:42:30
Niet, był nowy :))
ewa j. | 2007-10-03 06:14:15
nowa Leica )
B.Olczyk | 2007-10-03 14:42:30
Leica nie, choć produkowana przez kilka dziesięcioleci ( ze zmianami konstrukcyjnymi). Po wojnie ... "powstała" nawet Zorka! :))) Coś mi się kołacze w pamięci, że mogła to być odmiana m. obr. Kijewa.
TadPiotr | 2007-10-03 20:34:08
Pierwszą kopią Leiki II był Fed (Fied), Fied 1 produkowany od 1934-1955. Zorka to nieco późniejsza wersja tej samej Leiki. (Kupiłem sobie i Fieda i Zorkę, bo to ładne aparaty, mechaniczne). Jednak, choć podobne do Leiki, tej samej jakości nie miały. Fotograf, któremu zlecono ważne fotografie, raczej robił zdjęcia aparatem, na którym można było polegać.
TadPiotr | 2007-10-03 20:43:31
A, Kiev to kopia z kolei COntaxa Zeissa (jak piszą, Sowieci zdemontowali cała fabrykę i przenieśli do ZSRR). Zaczęłi produkcję pod koniec lat 40-tych. Ja używałem Kieva 4, nadal podobnego do Contaxa (z selenowym światłomierzemj i dalmierzem). Problemów było z tym co niemiara... szpulka odbierająca film np. była unikatowa, po zgubieniu klops... Obiektyw był dobry. Bardziej znane są kopie Hasselblada, też zwane Kiev. Ale to późniejsze dzieje i inna bajka. Nie miałem, oglądałem z zapartym tchem w pudełeczku... kosztował duże pieniądze, a to ułamek ceny Hasselblada.
B.Olczyk | 2007-10-03 23:41:56
O kolejnym podrabianiu w/w firm i aparatów (także japońskich) dowiedzieliśmy się - oczywiście, po latach... Nie tylko aparatów. Mieliśmy widać szczęście. Egzemplarze Feda, Smieny i Zorki działały przyzwoicie ( jak na nasze "wygórowane"potrzeby) Także Kwarc 8 mm (później). Czy ów Kijev, to ten z przesuwanym (w pionie) obiektywem, małoformatowy ?
TadPiotr | 2007-10-04 22:27:43
O takim Kijewie nie słyszałem. Małoformatowy miał obiektyw -- całkiem porządny -- sztywno na bagnet, co kopia Hasselblada miała, nie wiem, ale raczej też na sztywno.
B.Olczyk | 2007-10-02 23:57:23
Dziękuję Wszystkim za pomoc a szczególnie za wspaniały opis działalności Pani K.Gorazdowskiej i analizę możliwości użycia specjalizowanych aparatów do zdjęć architektury. Faktycznie, na zdjęciu ze sprzętem, wydaje się być mały obrazek celownikowy...
B.Olczyk | 2007-10-04 23:41:08
Ja niestety, też nie pamiętam czy to był Kijew, lecz był to aparat nowy i przywieziony z ZSRR... ale kto wie? O takich 35 mm aparatacJh wyposażonych w obiektywy z możliwością zmiany perspektywy tzw. PC, z funkcją przesuwania w bok i obrotu o 90 stopni (także pochylania) pisał m. inn. M. Langford w "Fotografii od A do Z". W "Foto Kamery Świata 97" wspominają o kilku modelach Canona, Nikona i Kijewa.
Quol | 2007-10-05 07:32:45
Nigdy nie słyszałem o ruskim aparacie z przesuwem, ,pomijając mieszkowe konstrukcje 9x12 cm typu GOMZ. Jest natomiast obiektyw 35 typu shift do kijewa 19, na bagnet nikona, ale to już zupełnie współczesna sprawa.
wito-Administrator | 2012-07-28 17:14:02
Był w Breslau fotograf Jagusch, podobno p. Gorazdowska "robiła" w jego atelier więc mogła korzystać takze z jego klisz itp. Gdzieś zamieściłem kilka zdjęć p. Jaguscha.
wito-Administrator | 2012-07-28 17:21:39