MENU
Wrocław - początek zeszłego wieku - niestety nie potrafię okreslić dokładnie miejsca w którym wykonano fotografię.

Dodał: rysse° - Data: 2006-11-01 14:58:06 - Odsłon: 20433
Lata 1900-1915

Pierwsza próba połączenia Wrocławia (przez Oleśnicę, Kluczbork, Lubliniec) z terenami Górnego Śląska została podjęta przez Kolej Opolsko-Tarnogórską (Oppeln-Tarnowitzer Eisenbahn) już w 1855 r. Dopiero jednak po rezygnacji (w 1859 r.) Kolei Górnośląskiej z koncesji na to połączenie ponownie podjęto ten pomysł. Koncesję uzyskano w dn. 13.11.1865 r. ubiegając tym samym wysiłki utworzonego około 1862 r. Towarzystwa Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte-Oderufer-Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ostatecznie obie spółki połączyły się w 1868 r. pod nazwą tej ostatniej. Jednotorowy szlak do stacji Wrocław Nadodrze wyprowadzono z Fosowskich, a otwarcie ruchu nastąpiło 15.11.1868 r. (chociaż na odcinku Nadodrze-Oleśnica już 28.05.1868 r.). Drugi tor szlaku do Oleśnicy wybudowano prawdopodobnie przed 1886 r. (za )

  • /foto/8442/8442970m.jpg
    2008
  • /foto/4964/4964022m.jpg
    2014

www.ebay.de

Poprzednie: Kamienica nr 17 Strona Główna Następne: Brama Wodna


.andrzej | 2006-11-01 21:53:50
Podobna obrotnica była kiedyś w ZNTK, ale czy to ta sama to pewności niemam.
B.Olczyk | 2007-08-22 19:27:08
Całe szczęście, zachowało się jeszcze (jak dotąd} kilka obrotnic w Polsce.
wito | 2008-10-01 19:56:01
Naebayu właśnie je sprzedaja jako: Dampflock. Eisenbahndirektion. Może być obrotnica parowa przy Dyrekcji Kolei
Tevis | 2014-11-27 16:50:36
to chyba jednoznacznie rozstrzyga sprawę
Tevis | 2014-11-27 17:06:54
dud | 2008-11-24 14:36:18
Takie zwrotnice obrotowe były na terenach kolejowych przy ul. Paczkowskiej, ale ta fotka nie pasuje:)
wito | 2008-11-24 14:46:59
Po 45 tam był groch z kapustą.
dud | 2008-11-24 14:57:07
Co ty, jaki groch , sami osobiście w latach 50. z kolegami robiliśmy sobie jazdę, za zezwoleniem.
ref-humbold | 2009-02-06 16:57:32
A może jest to stara lokomotywownia na Nowym Dwrorze?
Tadeusz R | 2009-02-07 15:53:23
Może to parowozownia Gądów, trudno powiedzieć, widok tego budynku budzi wiele wątpliwości.
krylu | 2011-01-03 10:35:39
To będzie na terenach kolejowych pomiędzy Robotnicza i Braniborska, była Kolej Dolnosląsko-Marchijska, tam była taka obrotnica przy warsztatach. Przy Braniborskiej natomiast istniała Dyrekcja Kolei Prawego Brzegu Odry i krótko funkcjonował Dworzec Miejski z zapleczem technicznym. To będzie jedno z tych miejsc.
krylu | 2011-01-03 10:36:53
P.S. Jesli przy Dyrekcji Kolei to będzie Dyrekcja Kolei Prawego Brzegu Odry - przy Braniborskiej.
Tevis | 2014-11-27 17:00:59
maras | 2014-11-27 17:02:39
Mnie przekonuje :)
Tevis | 2014-11-27 17:48:34
Cieszę się. Choć co do zdjęcia z Gazety nie mam pewności, czy to ten sam budynek, czy ROUE nie był jeszcze bardziej na lewo.
moose | 2014-11-27 20:38:48
Mnie jeszcze nie. Można się zgodzić że to budynki kolei Prawego Brzegu Odry, ale główne warsztaty ROUE to jednak Nadodrze a nie Dworzec Miejski. Nie mamy niestety materiału porównawczego - przypiszę jednak zdjęcie właśnie do kolei ROUE.
MacGyver_74 | 2016-03-07 13:28:21
Lokomotywa na zdjęciu to najprawdopodobniej bawarska seria S 3/5 N, ewentualnie pruska P8. Spokojnie można przesunąć datowanie na 1904 r.
trojek | 2022-07-13 16:50:26 | edytowany: 2022-07-13 16:51:00
To jest Parowóz w Pruskich oznaczeniach G-8. W oznaczeniach DB. "BR-55" ,/ PKP " Tp-4."
moose | 2022-07-14 19:41:03
Wszystko źle zapisałeś - nie G-8 tylko G 8.1 , nie w oznaczeniach DB tylko jeszcze w oznaczeniach DR jako BR 55, bo w oznaczeniach DB była jako 055 i nie Tp-4, tylko Tp4. Czyli wszędzie zbędne myślniki. Poza tym pruski a nie Pruski i parowóz, a nie Parowóz. Reszta jakby zgodna.
MacGyver_74 | 2022-07-14 20:34:59
Tak czy inaczej datowanie w górę. :)