MENU
W pobliżu budynków stacyjnych przy jednej z bocznic można zobaczyć dwa takie zapomniane schrony kolejowe, wydaje się jednak, że nie były tu od zawsze lecz zostały tu skądś przeniesione, podobne budowle można często spotkać na wysokości różnych wiaduktów i mostów kolejowych...

Dodał: MT° - Data: 2006-10-31 22:59:52 - Odsłon: 4807
31 października 2006


Budowę stacji Psie Pole rozpoczęto w 1865 r. w ramach realizacji linii Wrocław - Kluczbork - Fosowskie przez Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte Oder Ufer Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ruch na całej trasie otwarto 15 listopada 1868 roku. W 1884 r. zbudowano odgałęzienie do Trzebnicy. Budynek dworca powstał na przełomie 1885/1886. W latach 1901 i 1937 powstały na stacji nastawnie. W 1928 roku, po włączeniu Psiego Pola do Wrocławia zmieniono nazwę stacji. Po drugiej wojnie światowej do stacji Psie Pole docierały jako pierwsze nieregularne pociągi wojskowe. W lipcu 1945 r., po prowizorycznej odbudowie mostu na rzece Widawie, wznowiono ruch do Wrocławia Nadodrza. Po wstrzymaniu ruchu do Trzebnicy w 2000 r. dokonano przebudowy stacji. Wjazd na ową linię z peronów stał się niemożliwy. Stacja obsługiwała dwie bocznice zakładowe - do PZL Hydral i do firmy Stolbud. Tę pierwszą rozebrano w 2012 r. W kierunku Zakrzowa kursuje pociąg zdawczy do tamtejszego Polaru. Dziś stacja obsługuje pociągi do Kluczborka i do Trzebnicy. Budynek dworca wyremontowano w 2009 r. w ramach uruchomienia linii do Trzebnicy. Czynna jest tylko jedna nastawnia od strony Oleśnicy która kieruje także ruchem do Trzebnicy (moose - głównie w oparciu o stronę Marcina Covalusa Kowalczyka).

  • /foto/4485/4485239m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/8421/8421885m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/8287/8287950m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/250/250335m.jpg
    1906
  • /foto/5004/5004799m.jpg
    1906
  • /foto/335/335877m.jpg
    1909 - 1911
  • /foto/100/100549m.jpg
    1910
  • /foto/8821/8821026m.jpg
    1910
  • /foto/283/283370m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/337/337817m.jpg
    1921
  • /foto/6/006371m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3650/3650618m.jpg
    1935
  • /foto/6570/6570725m.jpg
    1939
  • /foto/11/11759m.jpg
    2004
  • /foto/113/113343m.jpg
    2006
  • /foto/113/113346m.jpg
    2006
  • /foto/113/113350m.jpg
    2006
  • /foto/113/113352m.jpg
    2006
  • /foto/113/113353m.jpg
    2006
  • /foto/130/130090m.jpg
    2007
  • /foto/130/130092m.jpg
    2007
  • /foto/130/130095m.jpg
    2007
  • /foto/156/156914m.jpg
    2007
  • /foto/156/156915m.jpg
    2007
  • /foto/156/156916m.jpg
    2007
  • /foto/8442/8442970m.jpg
    2008
  • /foto/276/276291m.jpg
    2009
  • /foto/276/276092m.jpg
    2009
  • /foto/285/285026m.jpg
    2009
  • /foto/3545/3545627m.jpg
    2012
  • /foto/4566/4566705m.jpg
    2014
  • /foto/4566/4566742m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657245m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657246m.jpg
    2014
  • /foto/9367/9367789m.jpg
    2014
  • /foto/9688/9688596m.jpg
    2014
  • /foto/5560/5560707m.jpg
    2015
  • /foto/9678/9678504m.jpg
    2022
  • /foto/9678/9678666m.jpg
    2022
  • /foto/9783/9783775m.jpg
    2022

MT°

Poprzednie: Bramy wjazdowe Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Wrocław Psie Pole


bystrzak2000 | 2006-11-01 16:34:30
ZTCW przeniesiono je tu z mostu kolejowego na Widawie :-)