MENU
Remont estakady - widok w kierunku Grabiszyna

Dodał: klapador° - Data: 2006-10-19 18:56:54 - Odsłon: 4008
15 października 2006


Estakada kolejowa we Wrocławiu – estakada oraz położone w jej ciągu wiadukty, na której przeprowadzona jest linia kolejowa prowadząca od dworca Wrocław Główny w kierunku zachodnim, tzw. Miejska Kolej Łącząca (niem. Stadtverbindungsbahn[). Jest to budowla, którą wzniesiono w latach 1896–1901 w ramach szerszego programu porządkowania układu wrocławskiego węzła kolejowego. Estakada ma długość 620 m. Składają się na nią 4 stalowe wiadukty o rozpiętości 20–25 m oraz 67 sklepionych przęseł murowanych o rozpiętości 5–6 m. Poprowadzono na niej trzy tory należące do różnych linii kolejowych[5][6][7]. Tory położone są około 5 m nad poziomem okolicznych ulic. Po remoncie z 2009 roku prędkość maksymalna przejazdu pociągów po estakadzie wynosi 60 km/h, podczas gdy wcześniej, ze względu na zły stan techniczny obiektu, była ograniczona miejscami do 20–30 km/h.
Za

  • /foto/122/122910m.jpg
    1954 - 1955
  • /foto/9877/9877854m.jpg
    1983
  • /foto/381/381835m.jpg
    1988
  • /foto/9102/9102613m.jpg
    1991 - 1993
  • /foto/9/9672m.jpg
    2000
  • /foto/45/45781m.jpg
    2004
  • /foto/25/25740m.jpg
    2004
  • /foto/27/27783m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760487m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760517m.jpg
    2005
  • /foto/92/92053m.jpg
    2006
  • /foto/110/110897m.jpg
    2006
  • /foto/106/106102m.jpg
    2006
  • /foto/106/106104m.jpg
    2006
  • /foto/106/106110m.jpg
    2006
  • /foto/106/106487m.jpg
    2006
  • /foto/112/112619m.jpg
    2006
  • /foto/112/112620m.jpg
    2006
  • /foto/112/112621m.jpg
    2006
  • /foto/143/143401m.jpg
    2007
  • /foto/210/210282m.jpg
    2008
  • /foto/10132/10132469m.jpg
    2008
  • /foto/248/248053m.jpg
    2008
  • /foto/3442/3442082m.jpg
    2009
  • /foto/3442/3442087m.jpg
    2009
  • /foto/315/315507m.jpg
    2010
  • /foto/360/360409m.jpg
    2010
  • /foto/360/360529m.jpg
    2010
  • /foto/360/360530m.jpg
    2010
  • /foto/374/374968m.jpg
    2011
  • /foto/403/403543m.jpg
    2011
  • /foto/403/403545m.jpg
    2011
  • /foto/407/407355m.jpg
    2011
  • /foto/448/448100m.jpg
    2012
  • /foto/4689/4689845m.jpg
    2014
  • /foto/5388/5388730m.jpg
    2015
  • /foto/5388/5388731m.jpg
    2015
  • /foto/5682/5682483m.jpg
    2015
  • /foto/6375/6375745m.jpg
    2016
  • /foto/7519/7519195m.jpg
    2018
  • /foto/7973/7973529m.jpg
    2019
  • /foto/9777/9777953m.jpg
    2022
  • /foto/10506/10506784m.jpg
    2023

klapador°

Poprzednie: Kamienica nr 13 Strona Główna Następne: Zdjęcia rodzinne - B.Olczyk


esski | 2006-10-19 22:10:11
Czy ten remont zawiera sie li tylko w wymianie podsypki, czy tez uwzgledniac bedzie inne, prowadzone z rozmachem finansowym prace. ? ---- KLAPADOR PYTANIE -- czy te sygnaly swietlne to tarcze manewrowe czy tez sygnaly powtarzajace? wygladaja mi na tarcze, tory sa na tyle proste w kierunku zachodnim iz nie trzeba chyba w tym miejscu wstawiac powtarzaczy...zreszta semafory wisza bodajze kolo Teatru Polskiego, stad juz na 90% jestem pewien ze sa to tarcze manewrowe.
klapador | 2006-10-20 09:05:14
Tu masz informację na temat projektu jak widzisz liczby mówią same za siebie,w każdym razie na pewno na wymianie podsypki się nie zakończy.Doszły do mnie słuchy,że estakada miała zostać wyburzona,a na jej miejsce miało powstać coś na słupkach na dole zaś miały być odkryte garażę,jednak konserwator zabytków bardzo szybko rozwiał te mżonki nie wyrażając zgody na takie rozwiązanie.Jeżeli chodzi o tarcze to oczywiście są to manewrówki