MENU
Stanowisko nawęglania parowozów.

Dodał: BACC° - Data: 2006-10-04 00:08:28 - Odsłon: 4530
15 marca 2006


  • /foto/5236/5236948m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/446/446834m.jpg
    1928
  • /foto/7/7864m.jpg
    1945
  • /foto/272/272570m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/238/238871m.jpg
    1957
  • /foto/207/207721m.jpg
    1965
  • /foto/227/227759m.jpg
    1965
  • /foto/3358/3358876m.jpg
    1968
  • /foto/188/188749m.jpg
    1969
  • /foto/250/250616m.jpg
    1969
  • /foto/308/308630m.jpg
    1969
  • /foto/308/308632m.jpg
    1969
  • /foto/309/309788m.jpg
    1969
  • /foto/312/312055m.jpg
    1969
  • /foto/190/190143m.jpg
    1971
  • /foto/206/206186m.jpg
    1971
  • /foto/215/215344m.jpg
    1974
  • /foto/250/250882m.jpg
    1974
  • /foto/414/414901m.jpg
    1974
  • /foto/190/190025m.jpg
    1975
  • /foto/220/220865m.jpg
    1975
  • /foto/312/312809m.jpg
    1975
  • /foto/312/312983m.jpg
    1975
  • /foto/179/179611m.jpg
    1993
  • /foto/58/58231m.jpg
    2005
  • /foto/68/68858m.jpg
    2006
  • /foto/69/69920m.jpg
    2006
  • /foto/108/108667m.jpg
    2006
  • /foto/99/99562m.jpg
    2006
  • /foto/99/99568m.jpg
    2006
  • /foto/106/106106m.jpg
    2006
  • /foto/106/106494m.jpg
    2006
  • /foto/112/112630m.jpg
    2006
  • /foto/112/112820m.jpg
    2006
  • /foto/133/133056m.jpg
    2007
  • /foto/127/127942m.jpg
    2007
  • /foto/145/145636m.jpg
    2007
  • /foto/149/149267m.jpg
    2007
  • /foto/149/149022m.jpg
    2007
  • /foto/149/149023m.jpg
    2007
  • /foto/185/185438m.jpg
    2007
  • /foto/273/273709m.jpg
    2009
  • /foto/274/274271m.jpg
    2009
  • /foto/277/277959m.jpg
    2009
  • /foto/279/279887m.jpg
    2009
  • /foto/282/282704m.jpg
    2009
  • /foto/283/283035m.jpg
    2009
  • /foto/284/284244m.jpg
    2009
  • /foto/284/284247m.jpg
    2009
  • /foto/282/282041m.jpg
    2009
  • /foto/282/282042m.jpg
    2009
  • /foto/3998/3998626m.jpg
    2013
  • /foto/3998/3998634m.jpg
    2013
  • /foto/4546/4546152m.jpg
    2013
  • /foto/4546/4546185m.jpg
    2013
  • /foto/4607/4607474m.jpg
    2014
  • /foto/4876/4876671m.jpg
    2014
  • /foto/4876/4876673m.jpg
    2014

BACC°

Poprzednie: Stacja wąskotorowa Trzebnica Gaj (dawna) Strona Główna Następne: Pływalnia


pako45 | 2006-10-04 00:19:27
Jest to stanowisko nawęglania parowozów i do tego służył ten właśnie dżwig
teresa, teresa kozlowski | 2006-10-04 04:46:02
Jezeli sie nawegla parowozy, to czy je sie tez "nawadnia" ?
dud | 2007-12-13 01:18:18
Tu była zwrotnica obrotowa, żadne nawęglanie.
BACC | 2007-12-13 02:08:19
No to co to było naprawdę ???
BACC | 2007-12-21 00:39:29
Nie, no przejeżdzam tędy 1x w tygodniu. Jakaż to mogła być zwrotnica obrotowa? Gdzie ślady torów? Co obracał ten dźwig? Mógłby udźwignąć tonę węgla nic więcej.
Tadeusz R | 2006-10-04 10:43:05
Oczywiście do tego służyły żurawie wodne rozmieszczone na terenie parowozowni i na stacjach stacjach.Przeważnie starczało wody do stu kilomętrów np. z Wrocławia do Poznania nabór był w Lesznie,do Krakowa nabór wody był na stacjach pośrednich Kędzieżyn,Katowice
klapador | 2006-10-04 19:59:18
W tym miejscu jeszcze trzy lata temu stacjonował Specjalny Pociąg Ratunkowy,obecnie jego baza znajduje się w okolicach Nadodrza,a w tym miejscu nie ma już nic prócz tego żurawia i starej nastawni
dud | 2007-12-13 11:57:23
Za tymi wagonami jest basen przeciw pożarniczy , chodziliśmy się tam kąpać w latach 50-60 tych i dlatego pamiętam, że w tych okolicach była zwrotnica obrotowa.
Tadeusz R | 2008-01-09 22:46:49
Była i obrotnica ale w innym miejscu, inny był układ torów. natomiast ten żuraw był zapasowym miejscem nawęglania w przypadku awarii estokady.Takie żurawie można było ręcznie obsługiwać (napęd korbą)wózek miał pojemność 0,5 tony lub 1 tony
dud | 2008-01-09 23:26:00
To znaczy o ile się pomyliłem bo następna była przy lokomotywowni.
BACC | 2008-01-13 00:21:31
Przyprowadziłem wywiad ze starymi kolejarzami. To było stanowisko nawęglania, w pobliżu którego kiedyś była obrotnica, po której nie ma śladu.
pako45 | 2008-01-13 23:03:09
I to właśnie napisałem w pierwszym komentarzu ( w odpowiedzi na zapytanie pod zdjęciem )
Tadeusz R | 2008-01-13 10:05:58
Obrotnica była ( od tego żurawia) w stronę stacji obok drogi do Wagonowni.Były dwa tory dojazdowe jeden do obrotnicy drugi umożliwiał pominięcie obrotnicy i dojazd do estakady (urz.nawęglania)Natomiast druga obrotnica była na wyjeździe z parowozowni tam obecnie jest park torów dla potrzeb elektrowozowni
ragnar - Administrator | 2008-01-13 10:33:05
Spójrzcie na to czy to nie jest ta samo stanowisko? Wykonane przez Hutę Karol z Wałbrzycha.
BACC | 2008-01-13 22:37:15
No jasne, to to, tylko to nasze w wersji ludzik w budce, a to drugie obsługiwane chyba tylko z zewnątrz, bo budka mała, a w środku trybiki. A jak się sypał węgiel z wagonika?Chyba ten z lokomotywy musiał pomagać.