PKP Lokomotywownia Pozaklasowa (l. 90), później Zakład Taboru PKP Cargo SA we Wrocławiu, Lokomotywownia w Wałbrzychu - od 2013 r. hala niewykorzystywana.
Obrotnice miały napędy przeważnie elektryczne ale na mniejszych parowozowniach były z napędem pneumatycznym np. w ścinawie lub nawet ręcznym, kręcono korbą
Co ciekawe, we Wrocławiu nie ma takiej obrotnicy. Parowóz chcąc wracać do Wolsztyna przodem musi objechać tzw. trójkąt jadąc przez pół miasta. Stąd widoczny na zdjęciu taki obrazek: lokomotywa została obrócona tendrem w kierunku Wrocławia, aby stamtąd już przodem pojechać do domu.
Trójkąt znajduje się dokładnie w stacji Popowice,jednostki też często tam obracają,a obrotnica kiedyś była przy lokomotywowni na Paczkowskiej widać do dziś jej resztki
Niestety obecnie obrotnica nieczynna. Nie ma już firaneczek. Budka się spaliła. Pokład obrotnicy służy do przejścia "na skróty" . Tory pod wachlarzem porastają chwasty na 1.5 m.