Stacja Wrocław Sołtysowice dawniej obsługiwała wiele zakładów przemysłowych, położonych w jej sąsiedztwie. Począwszy od lat 90. trwa jednak ich systematyczne niszczenie. Najpierw wyłączono z eksploatacji nadodrzański oddział ASPA, do którego prowadziła bocznica przecinająca w jednym poziomie ulicę Boya-Żeleńskiego. Kilka lat temu w targowisko przekształcono zespół młyna "Sułkowice" na południe od stacji, a w roku 2009 rozpoczął się proces fizycznej likwidacji cukrowni "Wrocław" na północ od stacji. W międzyczasie zrezygnowano z użytkowania części bocznic do różnych podmiotów gospodarczych na południe od stacji (składy, magazyny, fabryka parkietu) oraz do jednostki wojskowej pozostawiając ruch jedynie do części składu opału przy ulicy Boya-Żeleńskiego oraz do jakichś zakładów chemicznych. W pobliżu stacji powstał w latach 90. ogromny kompleks handlowo-usługowo-rozrywkowy "Korona" jednak nikt nie pomyślał o doprowadzeniu tam toru i transportowanie towarów za pomocą kolei.
Bocznice obsługiwane ze stacji w 2011 r. (kilometraż to odległość od stacji)
Bocznica - "PZ CUSSONS Polska" S.A., km 1,300
Bocznica - Cukrownia "Wrocław" S.A., km 0,750
Bocznica - Dolnolskie Przedsibiorstwo Handlu Opałem i Materiałami Budowlanymi "DOMAT" Sp. z o.o., km 1,500
Bocznica - HAMMILTON Sp. z o.o. Wrocław - km 2,783
Bocznica DANUTA - Malma sp. z o.o. Malbork oddział we Wrocławiu - km 4,620
Bocznica PZZ - Przedsibiorstwo Przemysłu Zboowo-Młynarskiego "P 22" S.A., km 1,800
Bocznica stacyjna Wrozamet 1 - WROZAMET S.A., km 3,538
ocznica szlakowa WROZAMET 2 - WROZAMET S.A, km 4,840