MENU
Stary Zdrój, widoczny szyb Chwalibóg I i II na pierwszym planie torowisko od wagoników dla wywożonego kamienia na pobliską hałdę.

Dodał: ragnar° - Data: 2006-09-13 19:30:30 - Odsłon: 8381
Lata 1920-1935

Pierwotnie tor kolejki łączył szyb Chwalibóg przy ul. Stefana Batorego ze sztolnią Steiner przy ul. 11 Listopada. Według planu z 1886 roku na skrzyżowaniu toru kolejki z ulicą Stefana Batorego znajdował się przejazd kolejowy (później w tym miejscu wybudowano wiadukt). Następnie tor omijał od strony południowo-zachodniej cegielnię (ul. Ceglana), biegł w przekopie wzdłuż ulicy T. Sygietyńskiego, skręcał na południowy zachód by w formie przejazdu przeciąć ulicę J. Piłsudskiego (na obecnym skrzyżowaniu z ul. K. Namysłowskiego) po czym zbliżał się do ul. W. Bogusławskiego. Po jej przecięciu tor skręcał na wschód i wiaduktem nad ul. 11 Listopada dochodził do terenu sztolni Steiner. Na planach z początku XX wieku tory kolejki były już znacznie krótsze niż pierwotnie i kończyły swój bieg przy hałdzie w okolicach cegielni. W roku 1936 tory były jeszcze krótsze - po przecięciu ul. Batorego kończyły się po ok. 150 metrach. Obecnie po dawnej kolejce pozostał tylko przyczółek i filary wiaduktu przy ul. Stefana Batorego oraz uformowany nasyp, na którym znajdował się dawniej przyczółek wiaduktu nad ul. 11 Listopada.
/Petroniusz/

  • /foto/5833/5833958m.jpg
    1886
  • /foto/280/280732m.jpg
    1914 - 1920
  • /foto/132/132568m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/6196/6196434m.jpg
    2016

Aukcje internetowe

Poprzednie: Kościół Matki Bożej Królowej Polski Strona Główna Następne: Kościół Matki Bożej Królowej Polski