MENU
ZNACZNIKI
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
Kłodzko - Widok na wiadukt kolejowy nad Nysą Kłodzką. Po lewej stronie lokomotywownia (funkcjonowała do 1994 r) stacji kolejowej Kłodzko Główne.

Dodał: phantasma1958° - Data: 2006-09-09 17:59:49 - Odsłon: 5746
Rok 2002


Pierwszy most kolejowy na linii Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. (km 0,3) Położony jest przy wyjeździe ze stacji Kłodzko Gł. nad rzeką Nysą Kłodzką. Przyczółki mostu wyposażone są w ceglane umocnienia, służące w przeszłości za wartownie. Kratowa część nośna, której konstrukcja wznosi się ponad oś toru, zamknięta jest od góry stalowymi elementami. Oprócz przyczółków most wspiera się na jednym murowanym filarze. Stalowe przęsła, podobnie jak ośmiu innych mostów, znajdujących się na tej linii wyprodukowane zostały w Königshütte mieszczącej się w dzisiejszym Chorzowie. Poszczególne elementy mostu są nitowane, gdyż w czasie budowy nie stosowano jeszcze technik spawalniczych. Pierwszy pociąg przejechał przez wiadukt 10 czerwca 1878 r pokonując trasę z Kłodzka do Nowej Rudy. Oficjalne otwarcie tego odcinka miało miejsce 1 czerwca 1879 r. Długość mostu wynosi 99,3 m, wysokość w świetle do lustra wody to 5,5m.
(K.K. phantasma 1958 na podst. "Koleją z Kłodzka do Wałbrzycha" i "Powstanie i rozwój kolei na Ziemi Kłodzkiej w latach 1854-1914" - Przemysław Dominas).

  • /foto/163/163674m.jpg
    1850 - 1900
  • /foto/163/163676m.jpg
    1850 - 1900
  • /foto/268/268228m.jpg
    1870 - 1880
  • /foto/7053/7053836m.jpg
    1950
  • /foto/171/171716m.jpg
    1970
  • /foto/7579/7579102m.jpg
    1991
  • /foto/4011/4011705m.jpg
    1991
  • /foto/100/100564m.jpg
    2006
  • /foto/100/100585m.jpg
    2006
  • /foto/100/100633m.jpg
    2006
  • /foto/100/100635m.jpg
    2006
  • /foto/100/100818m.jpg
    2006
  • /foto/100/100820m.jpg
    2006
  • /foto/100/100832m.jpg
    2006
  • /foto/100/100833m.jpg
    2006
  • /foto/107/107073m.jpg
    2006
  • /foto/219/219449m.jpg
    2006
  • /foto/140/140555m.jpg
    2007
  • /foto/140/140563m.jpg
    2007
  • /foto/308/308144m.jpg
    2009
  • /foto/308/308260m.jpg
    2009
  • /foto/308/308265m.jpg
    2009
  • /foto/5195/5195900m.jpg
    2010
  • /foto/438/438677m.jpg
    2012
  • /foto/438/438679m.jpg
    2012
  • /foto/447/447906m.jpg
    2012
  • /foto/448/448155m.jpg
    2012
  • /foto/448/448157m.jpg
    2012
  • /foto/4515/4515123m.jpg
    2014
  • /foto/4661/4661595m.jpg
    2014
  • /foto/4661/4661602m.jpg
    2014
  • /foto/4661/4661637m.jpg
    2014
  • /foto/4906/4906847m.jpg
    2014
  • /foto/4906/4906892m.jpg
    2014
  • /foto/5274/5274108m.jpg
    2015
  • /foto/6509/6509632m.jpg
    2015
  • /foto/5663/5663223m.jpg
    2015
  • /foto/6231/6231453m.jpg
    2016
  • /foto/6231/6231492m.jpg
    2016
  • /foto/6231/6231530m.jpg
    2016
  • /foto/6256/6256903m.jpg
    2016
  • /foto/6510/6510409m.jpg
    2017
  • /foto/6483/6483147m.jpg
    2017
  • /foto/6507/6507159m.jpg
    2017
  • /foto/6508/6508127m.jpg
    2017
  • /foto/6508/6508901m.jpg
    2017
  • /foto/6509/6509327m.jpg
    2017

Zdjęcia nieznanego autora

Poprzednie: Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa Strona Główna Następne: Cmentarz


moose (administrator) | 2006-11-09 19:35:25
Cała stacja Kłodzko Główne wygląda jak marzenie kolejowego makieciarza: kładka nad torami, mosty, mury oporowe przy wyjeździe na Miasto, szopa nad samą rzeką rzeką, perony wrocławski i kłodzki połączone torami manewrowymi, ech... i to wszystko ginie...