MENU
Wiadukt dawnej kolei Marchijskiej. Torów na nim już nie ma, z wyjątkiem jednego, krótkiego odcinka.

Dodał: piast° - Data: 2004-03-21 19:20:35 - Odsłon: 4878
21 marca 2004


  • /foto/52/52960m.jpg
    1997
  • /foto/6/006324m.jpg
    2004
  • /foto/37/37277m.jpg
    2005
  • /foto/296/296692m.jpg
    2009
  • /foto/5881/5881129m.jpg
    2014
  • /foto/5486/5486307m.jpg
    2015
  • /foto/6019/6019816m.jpg
    2016
  • /foto/6019/6019822m.jpg
    2016
  • /foto/6019/6019845m.jpg
    2016
  • /foto/6019/6019855m.jpg
    2016
  • /foto/7810/7810761m.jpg
    2019
  • /foto/7810/7810812m.jpg
    2019
  • /foto/8079/8079771m.jpg
    2019
  • /foto/8079/8079772m.jpg
    2019
  • /foto/8079/8079774m.jpg
    2019
  • /foto/8079/8079775m.jpg
    2019
  • /foto/8230/8230270m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264524m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264525m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264526m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264527m.jpg
    2019
  • /foto/8264/8264528m.jpg
    2019
  • /foto/8266/8266738m.jpg
    2019
  • /foto/8267/8267334m.jpg
    2019
  • /foto/8268/8268820m.jpg
    2019
  • /foto/8270/8270376m.jpg
    2019
  • /foto/8270/8270294m.jpg
    2019
  • /foto/8270/8270296m.jpg
    2019
  • /foto/8270/8270301m.jpg
    2019
  • /foto/8270/8270306m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271010m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271018m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271038m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271044m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271068m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271107m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271120m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271157m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271201m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271235m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271251m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271260m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271279m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271280m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271299m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271308m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271311m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271315m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271317m.jpg
    2019
  • /foto/8271/8271320m.jpg
    2019
  • /foto/8508/8508714m.jpg
    2019
  • /foto/8275/8275560m.jpg
    2019
  • /foto/8275/8275563m.jpg
    2019
  • /foto/8282/8282116m.jpg
    2019
  • /foto/8284/8284843m.jpg
    2019
  • /foto/8285/8285991m.jpg
    2019
  • /foto/8289/8289086m.jpg
    2019

piast°

Poprzednie: Wiadukt dawnej Kolei Marchijskiej (dawny) Strona Główna Następne: Tereny kolejowe Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej (dawne)


gosc_nty | 2004-04-05 09:51:38
ostatni pociag przejechal tedy w latach 1985-1990
PP | 2004-04-06 00:07:39
Przechodzący przez wiadukt tor kolejowy dochodził w pobliże torów tramwajowych w sposób umożliwiający rozładunek, dostarczanych koleją, wozów z Chorzowa . Pamiętam, że nie była to normalna procedura ale jakaś koszmarna akcja, do której wykorzystywano szereg podnośników kolejowych (na korbę) i piramid z podkładów kolejowych. Wydaje mi się, że rozładunek jednego "przegubowca" trwał blisko dobę.
Wrocławiak | 2004-07-03 20:59:51
Godzinkę . To była prosta operacja , dwie szyny , pokrecenie czterema korbami o jakieś 15 cm i wyciągniecie wagonu.Zdaje się że przychodziło po 2 -3 wagony więc trwało to mniej niż pół zmiany.
PP | 2004-07-04 00:18:21
Proste, to było przy pojedyńczych wagonach. Podnośniki były cztery i wiem, co mówię o problemach z rozładunkiem PRZEGUBOWCÓW. Przestało to wówczas być łatwe. Spróbowano to zrobić raz czy dwa i wobec trudności dalszych prób zaniechano. Wtedy też terminal ten przestał istnieć.
PP | 2004-04-06 18:49:09
Przypomniałem sobie, ze wcześniej nie odserwowałem takich komplikacji przy rozładunku tramwajów. Było, zdaje się specjalne stanowisko z podnośnikami a torowisko tramwamwajowe znajdowało się wewnątrz torowiska kolejowego. Tramwaj był podnoszony na lewarach, platforma kolejowa odjeżdżała a tramwaj był opuszczany na swoje tory. Potem gdy podnośniki zniknęły, zaczęły się te "cyrki".
Neo[EZN] | 2004-04-07 13:07:48
Co znaczy "torowisko tramwamwajowe znajdowało się wewnątrz torowiska kolejowego"? Rozstaw szyn jest przecież taki sam i tory tramwajowe nie mogą być wewnątrz kolejowych?
Gość: PP | 2004-04-07 14:19:01
Szczerze przyznam, że nie wiedziałem o tym. Być może, torowiska łączyły się w tym miejscu. Obiecuję zrobić foto, jeśli coś zostało.
gosc_nty | 2004-04-08 10:06:53
torowisko tramwajowe i kolejowe laczyly sie w jeden tor, wezlem byl punkt zdejmowania wagonow tramwajowych z lor kolejowych przy ul Srubowej, patrz , to teren moiedzy dwiema sciezkami pieszymi przy ul robotnivczej kolo krzyzowki z ul Srubowa, tam szyna kolejowa łaczyla sie z szyna tramwajowa, torowisko tramwajowe lukiem (r ok. 25m) laczylo sie z torem tramwajowym do miasta, kiedy bylem smykiem widzialem taka operacje, to bylo ok 1980 -1985
Yabol | 2004-07-05 11:34:37
Pamiętam że 10-15 lat temu widziałem koło stacji Popowice pociąg wiozący tramwaje "Konstal 102" - dziwne tylko bo jechał od strony Poznania a tramwaje były koloru czerwonego (lub ciemno-pomaranczowego)
gosc_nty | 2004-07-05 12:44:27
i dobrze widziales, bo to byl ostatni zakup tramow, ktory poszedl na zaj przy ul Krakowskiej
Neo[EZN] | 2004-07-05 13:50:10
To były pewnie krakowskie 102-je.
SzReQ | 2004-09-22 10:06:05
Ja mieszkam w tym rejonie od prawie 20 lat tzn na robotniczej.i pamiętam ze przez wiadukt ,jeździł pociąg jeszcze ze w 2001 roku wtedy jeszcze był otwarty złom koło giełdy elektronicznej ,pociąg przewoził złom z jednego złomu do centrozłomu przez torowisko na ulicy robotniczej.Tory zniknęły ze 2 lata temu złomiarze je wykręci,li zaraz po likwidacji jednego ze złomów
tobimail | 2005-04-10 00:32:15
teraz kiedy już wybudowali na tych torach biurowiec Millennium Tower to już na pewno żaden pociąg tędy nie przejedzie
Bartek_2 | 2005-04-12 19:54:13
Ja pracuję w "CENTROZŁOMIE" na Robotniczej,ale nie przypominam sobie żeby ktoś przewoził do nas złom pociągiem.Tobie pewnie chodzi o istniejący "jeszcze" skup złomu z tyłu giełdy z którego wyworzono złom w wagonach wprost do huty.
Gość: Disel | 2005-01-14 18:57:55
No przecież ja też tu mieszkam a na tym murku to nie raz sie piło:P:P:P