MENU
Pozostałości bramy znajdujące się w krzakach pomiędzy stadniną koni (?) w Boguszowie przy ul. 1 Maja, a potokiem Lesk.

Dodał: Maciej P.° - Data: 2016-05-01 19:48:26 - Odsłon: 1369
30 kwietnia 2016


  • /foto/4360/4360178m.jpg
    2012
  • /foto/4360/4360179m.jpg
    2012
  • /foto/4360/4360180m.jpg
    2012
  • /foto/4360/4360181m.jpg
    2012
  • /foto/6047/6047756m.jpg
    2016
  • /foto/6047/6047768m.jpg
    2016

Maciej P.°

Poprzednie: Pozostałości kolei kopalnianej Strona Główna Następne: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Biuro Terenowe w Wołowie


13smok | 2021-01-07 00:55:13
A może to był most?
górski | 2024-03-17 21:42:42
To była bocznica do kopalni, zobacz
moose | 2024-03-17 22:47:45 | edytowany: 2024-03-17 22:56:43
I tak, i nie. Ten obiekt to pozostałość po skrzyżowaniu dwóch kolei przemysłowych, o nieznanym już dziś prześwicie torów. Górą faktycznie biegła bocznica (a dokładnie tor powrotny od wyciągowego) ze stacji Boguszów do, towarzyszącej kopalni Victor, koksowni Neu Heinrich. Dołem natomiast prowadził tor kolei łańcuchowej (Kettenbahn) z kopalni na zwałowisko, gdzie wykorzystując sieć równoległych torów rozprowadzano wózki/wagony i sypano skałę płoną z kopalni. Wcześniej, na to zwałowisko już pod koniec XIX w. dochodziła wąskotorówka z szybu Mayrau, czyli późniejszej Barbary. System ten musiał powstać na początku XX w. W latach 30. już nie istniał, a na mapach zaznaczona jest już tylko hałda. W tym miejscu dzisiaj jest baza transportowa firmy śmieciowej SANIKOM (ul. Brzozowa). Zmieniam nazwę obiektu na "Pozostałość kolei kopalnianej".
górski | 2024-03-17 23:37:16
Część tych zmian można prześledzic na kolejnych wydaniach map (rok wg opisu z plików ): 1886 (pierwsze wydanie map), 1913, 1925, 1937, 1938, 1939, link w poprzedniego wpisu.