MENU
Widok z fortu w kierunku północnym, na pierszym planie wiadukty kolejowe nad ulicą Osobowicką.

Dodał: ToMeK° - Data: 2004-02-22 21:33:17 - Odsłon: 4383
22 lutego 2004


Wiadukt w km 6+111 w ciągu linii kolejowej E59. Obiekt stanowi bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Osobowicką. Obiekt jednoprzęsłowy o masywnych przyczółkach. Dla każdego toru ułożone osobne przęsło. Przyczółki od strony Poznania masywne, betonowe. Przyczółki od strony Wrocławia masywne, ceglane, stanowiące część umocnień fortyfikacyjnych. Dźwigary główne o przekroju dwuteowym, pas dolny i górny z par kątowników i nakładek. Konstrukcja dźwigarów głównych stykowana, styki nitowane. Rozpiętość przęsła w torze 1 15,21 m, rozpiętość przęsła w torze 2 18,25 m, światło pionowe 5,3 m, światło poziome 13,9 m (tor nr 2) i 17,3 m (tor nr 1). W ramach przebudowy wiaduktu wymiana przęseł stalowych nitowanych na nowe przęsła stalowe, spawane, blachownicowe z jezdnią zamkniętą w formie płyty ortotropowej dł. 15,2 m i 18,3 m. Zgodnie z zaleceniem konserwatora zabytków na nowowybudowanej konstrukcji stalowej należy zastosować balustradę o wyglądzie identycznym jak balustrada istniejąca przed modernizacją. (moose)

  • /foto/187/187407m.jpg
    2003
  • /foto/187/187409m.jpg
    2003
  • /foto/187/187410m.jpg
    2003
  • /foto/187/187411m.jpg
    2003
  • /foto/187/187412m.jpg
    2003
  • /foto/187/187414m.jpg
    2003
  • /foto/187/187415m.jpg
    2003
  • /foto/187/187417m.jpg
    2003
  • /foto/5/005276m.jpg
    2004
  • /foto/6/006970m.jpg
    2004
  • /foto/7/7208m.jpg
    2004
  • /foto/221/221511m.jpg
    2004
  • /foto/228/228972m.jpg
    2008
  • /foto/229/229066m.jpg
    2008
  • /foto/229/229067m.jpg
    2008
  • /foto/10153/10153967m.jpg
    2010
  • /foto/3800/3800133m.jpg
    2013
  • /foto/3863/3863116m.jpg
    2013
  • /foto/3873/3873732m.jpg
    2013
  • /foto/3873/3873735m.jpg
    2013
  • /foto/3873/3873745m.jpg
    2013
  • /foto/4374/4374472m.jpg
    2014
  • /foto/4374/4374475m.jpg
    2014
  • /foto/4500/4500774m.jpg
    2014
  • /foto/4493/4493475m.jpg
    2014
  • /foto/4554/4554514m.jpg
    2014
  • /foto/4554/4554515m.jpg
    2014
  • /foto/4554/4554516m.jpg
    2014
  • /foto/4583/4583537m.jpg
    2014
  • /foto/4676/4676014m.jpg
    2014
  • /foto/5521/5521008m.jpg
    2015
  • /foto/6936/6936390m.jpg
    2017
  • /foto/6936/6936407m.jpg
    2017
  • /foto/9195/9195461m.jpg
    2021
  • /foto/9492/9492144m.jpg
    2021
  • /foto/9494/9494310m.jpg
    2021
  • /foto/9494/9494916m.jpg
    2021
  • /foto/9661/9661357m.jpg
    2021
  • /foto/10802/10802178m.jpg
    2022

ToMeK°

Poprzednie: Ślady sprzed wojny Strona Główna Następne: Hotel Akira


Gość: olek | 2004-04-05 22:08:59
czasem spaceruje po okolicy i odnosze wrazenie, ze te schody mogly prowadzic na jakas stacje - przystanek; w sumie jak PKP mialoby checi to np. we wszystkich swietych moznaby tam zrobic jakas stacje dla pociagu podmiejskiego. Moze orientuje sie ktos czy jest w planach chodźby malowanie wiaduktu z okazji remontu osobowickiej - wyglada wstretnie...
Gość: bonczek | 2004-04-05 22:15:27
tam były perony gdzieś miąłem takie zdjęcie jak znajde to posadzę.Ciekawostka jest jednak bufynek dopasowany po lewej stronie mostu z zapadniętym sufitem - ciekawe opinie o nim słyszałem
Gość: olek | 2004-04-05 22:26:08
to co zostalo do dzis wyglada na zaledwie fragment jakiegos wiekszego kompleksu; po prawej stronie (patrzac na zdjecie) widac jakies pomieszczenie w skarpie przy jezdni
Gość: rafal | 2004-05-16 12:51:06
oglądałem mapy przedwojenne- wynika ze w tym miejscu stacji zadnej nie bylo. moze byla planowana, bo rzeczywscie tory sie rozszerzaja w tym miejscu...
gosc_nty | 2004-05-17 08:40:58
dalej, byl rozjazd na soltysowice z kierunku mostu, ale jakies 5-7 lat temu go zlikwidowano, teraz jest ale tylko od stacji osobowice
ToMeK | 2005-11-18 16:01:12
Według założeń projektu modernizacji linii Wrocław-Poznań : "Przewiduje się budowę nowego przystanku osobowego - Wrocław Osobowice - Cmentarz". - O czym z satysfakcją donoszę :)