MENU
Słup przy kładce łączącej ul. Paczkowską z ul. Brzeską. Nie wiem do czego miał służyć ale nitów ma więcej niż Most Grunwaldzki :)

Dodał: vorwerk° - Data: 2004-01-26 21:11:02 - Odsłon: 5987
25 stycznia 2004


  • /foto/194/194806m.jpg
    1969
  • /foto/195/195507m.jpg
    1969
  • /foto/230/230031m.jpg
    1969
  • /foto/9102/9102553m.jpg
    1991 - 1993
  • /foto/104/104105m.jpg
    1992
  • /foto/104/104106m.jpg
    1992
  • /foto/179/179611m.jpg
    1993
  • /foto/29/29808m.jpg
    2004
  • /foto/3/003914m.jpg
    2004
  • /foto/49/49357m.jpg
    2004 - 2005
  • /foto/50/50390m.jpg
    2005
  • /foto/50/50391m.jpg
    2005
  • /foto/50/50392m.jpg
    2005
  • /foto/124/124129m.jpg
    2006
  • /foto/133/133051m.jpg
    2007
  • /foto/255/255291m.jpg
    2008
  • /foto/314/314551m.jpg
    2008
  • /foto/314/314552m.jpg
    2008
  • /foto/314/314553m.jpg
    2008
  • /foto/267/267480m.jpg
    2009
  • /foto/267/267481m.jpg
    2009
  • /foto/3442/3442057m.jpg
    2009
  • /foto/282/282030m.jpg
    2009
  • /foto/315/315294m.jpg
    2010
  • /foto/315/315295m.jpg
    2010
  • /foto/4168/4168083m.jpg
    2013
  • /foto/4497/4497716m.jpg
    2014
  • /foto/4497/4497914m.jpg
    2014
  • /foto/9213/9213504m.jpg
    2021
  • /foto/9213/9213505m.jpg
    2021
  • /foto/9213/9213507m.jpg
    2021
  • /foto/9567/9567986m.jpg
    2021
  • /foto/10576/10576398m.jpg
    2022
  • /foto/10603/10603994m.jpg
    2022

vorwerk°

Poprzednie: Perony i torowiska dworca towarowego Strona Główna Następne: Kładka nad torami (Paczkowska / Świstackiego) (dawna)


Neo[EZN] | 2004-01-26 23:44:33
Musiała być w nim chyba woda pod dużym ciśnieniem?
Gość: Foxx | 2004-01-30 12:45:39
A nie jest to przypadkim kociol duzej lokomotywy ????
Quol | 2004-01-30 13:03:11
Mi to wygląda na poziomy zbiornik, który wkopano w ziemię, niekoniecznie jako zbiornik.
PP | 2004-02-09 22:53:20
Wygląda mi to na wymiennik ciepła albo dystrybutor przegrzanej pary do "odpalania" lokomotyw, którym zgasło pod kociołkiem; może to też była część instalacji, która wykorzystywała generowaną parę z parowozów stojących na postoju do ogrzewania obiektów kolejowych m.in. Dworca Gł.
Gość: tad | 2004-03-07 11:39:46
To był zbiornik sprężonego powietrza do przeprowadzania prób działania hamulców(napewno)
Gość: Adam | 2004-03-07 11:54:27
Tak jest, Tadek ma rację. Jest to element sieci sprężonego powietrza do robienia prób hamulca zespolonego bez użycia lokomotywy pociągowej. W czasach świetności kolei było to normą. A tak nawiasem mówiąc, zbiornik ten przypomina jako żywo walczak parowozu i prawdopodobnie nim jest. Świadczą o tym 2 kołpaki na parę.
Gość: Tadeusz | 2004-03-10 22:54:25
To nie kołpaki to po prostu włazy rewizyjne, dozór techniczny był konstruktywnie wymagający, dlatego mniej bylo wypadków.