Konstal 102N był wytwarzany w latach 1967-1969 przez zakłady Konstal w Chorzowie.
Była to przegubowa wersja modelu 13N, z tym że w stosunku do tego modelu zmieniono kilka elemantów. Oprócz nastawnika jazdy i rozrządu, zmieniono także przód i tył wozu którego sylwetla stała się bardziej "kanciasta", a duże szyby czołowe zapewniały motorniczemu lepszą widoczność. Jednak ujemny kąt nachylenia szyby powodował, że w warunkach nocnych refleksy świetlne oślepiały zarówno motorniczego, jak i kierowców pojazdów jadących naprzeciwko tramwaju. W związku z tym opracowano nowy typ tego modelu - Konstal 102 Na
Tramwaje tego typu były eksploatowane we Wrocławiu począwszy od 1969 roku. W niektórych egzemplarzach zmieniono ściany czołowe, co upodobniło je do wagonów 102Na. Ostatni tramwaj 102N wycofano ze służby liniowej w 2004 roku. Zachowano jeden egzemplarz, jako historyczny - tzw. Strachotek .
Była to przegubowa wersja modelu 13N, z tym że w stosunku do tego modelu zmieniono kilka elemantów. Oprócz nastawnika jazdy i rozrządu, zmieniono także przód i tył wozu którego sylwetla stała się bardziej "kanciasta", a duże szyby czołowe zapewniały motorniczemu lepszą widoczność. Jednak ujemny kąt nachylenia szyby powodował, że w warunkach nocnych refleksy świetlne oślepiały zarówno motorniczego, jak i kierowców pojazdów jadących naprzeciwko tramwaju. W związku z tym opracowano nowy typ tego modelu - Konstal 102 Na
Tramwaje tego typu były eksploatowane we Wrocławiu począwszy od 1969 roku. W niektórych egzemplarzach zmieniono ściany czołowe, co upodobniło je do wagonów 102Na. Ostatni tramwaj 102N wycofano ze służby liniowej w 2004 roku. Zachowano jeden egzemplarz, jako historyczny - tzw. Strachotek .