Dnia 15 X 1884 r. ekipy układające tory od strony Niemczy dotarły do Łagiewnik, gdzie dokonano połączenia obu odcinków międzypowiatowej kolei ze Strzelina do Niemczy. 25-km linia łączyła dwa miasta powiatowe - takie było założenie w nowym państwie niemieckim. Poprowadzenie tej linii drogą dość okrężną, przez Łagiewniki, wynikało zarówno z topografii terenu, jak i z racji gospodarczych (cukrownia Łagiewniki i Kondratowice). Prawdopodobnie linię tą zamierzano przedłużyć przez Gilów do Dzierżoniowa, o czym może świadczyć usytuowanie pierwszego, ślepego dworca kolejowego w Niemczy. Znajdował się on na północ od miasta w dolince Piekielnego Potoku, tuż za miejscem, gdzie tory gwałtownie skręcały (o 90°) na zachód. Dopiero po 10 latach, 15 XI 1894 r. przedłużono kolej przez Przerzeczyn Zdrój do Piławy Górnej (10 km), gdzie łączyła się ona z Trasą Podsudecką i wówczas zbudowano nowy dworzec. (Krzysztof Bach i moose /2016).