MENU
Południowo - zachodnia elewacja dworca. Teraz dopiero zauważyłem że w artystyczny sposób obecny właściciel wykończył okno, ocieplanej albo tylko remontowanej elewacji.

Dodał: Krzysztof Bach° - Data: 2016-03-25 18:08:28 - Odsłon: 946
24 marca 2016


Dnia 15 X 1884 r. ekipy układające tory od strony Niemczy dotarły do Łagiewnik, gdzie dokonano połączenia obu odcinków międzypowiatowej kolei ze Strzelina do Niemczy. 25-km linia łączyła dwa miasta powiatowe - takie było założenie w nowym państwie niemieckim. Poprowadzenie tej linii drogą dość okrężną, przez Łagiewniki, wynikało zarówno z topografii terenu, jak i z racji gospodarczych (cukrownia Łagiewniki i Kondratowice). Prawdopodobnie linię tą zamierzano przedłużyć przez Gilów do Dzierżoniowa, o czym może świadczyć usytuowanie pierwszego, ślepego dworca kolejowego w Niemczy. Znajdował się on na północ od miasta w dolince Piekielnego Potoku, tuż za miejscem, gdzie tory gwałtownie skręcały (o 90°) na zachód. Dopiero po 10 latach, 15 XI 1894 r. przedłużono kolej przez Przerzeczyn Zdrój do Piławy Górnej (10 km), gdzie łączyła się ona z Trasą Podsudecką i wówczas zbudowano nowy dworzec. (Krzysztof Bach i moose /2016).

  • /foto/10199/10199293m.jpg
    1901
  • /foto/5981/5981772m.jpg
    2015
  • /foto/5981/5981486m.jpg
    2016
  • /foto/5981/5981647m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982595m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982885m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982886m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982889m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982891m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982895m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982909m.jpg
    2016

Krzysztof Bach°

Poprzednie: Kamienica nr 28 Strona Główna Następne: ul. Nyska