MENU
Widok od strony peronów na budynek dworca kolejowego w Obornikach Śląskich .

Dodał: Zdzisław K.° - Data: 2016-03-25 13:59:24 - Odsłon: 1124
19 marca 2016

Data: 2016:03:19 16:27:43   ISO: 125   Ogniskowa: 22.74 mm   Aparat: SONY DSC-RX100   Przysłona: f/5.6   Ekspozycja: 1/400 s  


Dworzec w Obornikach Śląskich wybudowany w 1856 r. w stylu neoklasycystycznym z elementami neoromańskimi. Budynek wolnostojący, składający się z trzech brył o różnych wysokościach, murowany, częściowo podpiwniczony. Do obsługi ruchu pasażerskiego wykorzystywana jest jedynie część parteru - pozostała część budynku wykorzystywana jest dla: potrzeb komercyjnych - handel/usługi, mieszkań, wraz z pomieszczeniami pomocniczymi dla lokatorów oraz pomieszczeń będących pustostanami. Ściany zewnętrzne pokryte są tynkiem cementowo - wapiennym, malowane, zdobione elementami architektonicznymi (gzymsy, nadokienniki). Stolarka drzwiowa i okienna drewniana - nietypowa; niektóre okna wykonane z szyb witrażowych. Stropy w sklepieniu ceglanym miedzy piwnicą a parterem, natomiast miedzy parterem a piętrem I i piętrem I a piętrem II - stropy drewniane. onstrukcję dachu budynku dworca kolejowego stanowi drewniana więźba dachowa, dach kryty papą na lepiku, odwadniany za pomocą spadków do rynien metalowych.
Pow. całkowita - 2029,50 m.kw; pow. użytkowa- 1566,20 m.kw; kubatura - 7539,50 m.szesc; Obszar placu przydworcowego: 3650 m.kw..

  • /foto/142/142972m.jpg
    1900
  • /foto/145/145653m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/373/373834m.jpg
    1914
  • /foto/257/257917m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/395/395240m.jpg
    1959
  • /foto/395/395241m.jpg
    1959
  • /foto/395/395242m.jpg
    1959
  • /foto/395/395243m.jpg
    1959
  • /foto/395/395244m.jpg
    1959
  • /foto/6602/6602107m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/144/144866m.jpg
    1967
  • /foto/19/19710m.jpg
    2004
  • /foto/39/39469m.jpg
    2005
  • /foto/135/135486m.jpg
    2007
  • /foto/139/139384m.jpg
    2007
  • /foto/234/234526m.jpg
    2008
  • /foto/234/234527m.jpg
    2008
  • /foto/371/371282m.jpg
    2011
  • /foto/371/371284m.jpg
    2011
  • /foto/3925/3925122m.jpg
    2013
  • /foto/3925/3925228m.jpg
    2013
  • /foto/3925/3925252m.jpg
    2013
  • /foto/5249/5249372m.jpg
    2015
  • /foto/5249/5249378m.jpg
    2015
  • /foto/5343/5343593m.jpg
    2015
  • /foto/5343/5343594m.jpg
    2015
  • /foto/5343/5343602m.jpg
    2015
  • /foto/5343/5343630m.jpg
    2015
  • /foto/5343/5343636m.jpg
    2015
  • /foto/5976/5976243m.jpg
    2016
  • /foto/5982/5982453m.jpg
    2016
  • /foto/6020/6020260m.jpg
    2016
  • /foto/7170/7170623m.jpg
    2016
  • /foto/7304/7304846m.jpg
    2016
  • /foto/8029/8029505m.jpg
    2019
  • /foto/9029/9029498m.jpg
    2020
  • /foto/9038/9038520m.jpg
    2020
  • /foto/9038/9038522m.jpg
    2020
  • /foto/9038/9038528m.jpg
    2020

Zdzisław K.°

Poprzednie: Koszary Batalionu Inżynieryjnego Strona Główna Następne: Dworzec kolejowy Strzelin