Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 5981379

Budynek nr 5 (d. dworzec kolejowy)



Budowa
1883-1884
Likwidacja
1894
 
Dnia 15 X 1884 r. ekipy układające tory od strony Niemczy dotarły do Łagiewnik, gdzie dokonano połączenia obu odcinków międzypowiatowej kolei ze Strzelina do Niemczy. 25-km linia łączyła dwa miasta powiatowe - takie było założenie w nowym państwie niemieckim. Poprowadzenie tej linii drogą dość okrężną, przez Łagiewniki, wynikało zarówno z topografii terenu, jak i z racji gospodarczych (cukrownia Łagiewniki i Kondratowice). Prawdopodobnie linię tą zamierzano przedłużyć przez Gilów do Dzierżoniowa, ...
Dnia 15 X 1884 r. ekipy układające tory od strony Niemczy dotarły do Łagiewnik, gdzie dokonano połączenia obu odcinków międzypowiatowej kolei ze Strzelina do Niemczy. 25-km linia łączyła dwa miasta powiatowe - takie było założenie w nowym państwie niemieckim. Poprowadzenie tej linii drogą dość okrężną, przez Łagiewniki, wynikało zarówno z topografii terenu, jak i z racji gospodarczych (cukrownia Łagiewniki i Kondratowice). Prawdopodobnie linię tą zamierzano przedłużyć przez Gilów do Dzierżoniowa, o czym może świadczyć usytuowanie pierwszego, ślepego dworca kolejowego w Niemczy. Znajdował się on na północ od miasta w dolince Piekielnego Potoku, tuż za miejscem, gdzie tory gwałtownie skręcały (o 90°) na zachód. Dopiero po 10 latach, 15 XI 1894 r. przedłużono kolej przez Przerzeczyn Zdrój do Piławy Górnej (10 km), gdzie łączyła się ona z Trasą Podsudecką i wówczas zbudowano nowy dworzec. (Krzysztof Bach i moose /2016).
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1901
    komentarze: 0
    Dawny dworzec kolejowy w Niemczy.
  • Data: 2015
    komentarze: 1
    Ortofotomapa Niemczy z podkładem LiDAR na której widać pierwotny ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 8
    Dawny dworzec, obecnie mieszkania prywatne. Prawdopodobnie z tej ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Dworzec w widoku ogólnym. Na pierwszym planie budyneczek gospodarczy ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Zabudowania gospodarcze przy dawnym dworcu.
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Kolejowe zabudowania gospodarcze przy dawnym dworcu.
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Kolejowe zabudowania gospodarcze przy dawnym dworcu.
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Północna elewacja dworca. Tutaj musiały przebiegać tory i znajdował ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Północno - wschodnia elewacja dworca. Tutaj musiały przebiegać ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Południowo - wschodnia elewacja dworca. Tutaj znajdowało się dojście ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Południowo - zachodnia elewacja dworca. Teraz dopiero zauważyłem ...
  • Data: 2016-03-24
    komentarze: 0
    Południowo - zachodnia elewacja dworca.

Budynek nr 5 (d. dworzec kolejowy) na innych fotografiach
  • 1938