MENU
Kopalniana kolejka linowa do transportu urobku (kolor zielony), która łączyła szyb Bolesław w Przygórzu z polem Piast w Nowej Rudzie. Kolej miała 3,4 km długości i wydajność na poziomie 50 ton na godzinę. Według zasłyszanych informacji kolejka ta była wykorzystywana przez kilku górników mieszkających w Przygórzu jako nieformalny środek transportu. Plan to sklejone fragmenty dwóch Meßtischblattów, górny z 1913 i dolny z 1934 (spora różnica dat dlatego nie wszystko pasuje na styku).

Dodał: Petroniusz° - Data: 2016-02-11 23:04:06 - Odsłon: 1300
Lata 1913-1934

Kolejka linowa napowietrzna łączyła szyb Bolesław w Przygórzu z polem Piast w Nowej Rudzie. Kolej miała 3,4 km długości i wydajność na poziomie 50 ton na godzinę. Według zasłyszanych informacji kolejka ta była wykorzystywana przez kilku górników mieszkających w Przygórzu jako nieformalny środek transportu.
/Petroniusz w oparciu o informacje użytkowników "Kazimierz Adamski" i "Mark Polski"/

  • /foto/6047/6047993m.jpg
    1935
  • /foto/311/311800m.jpg
    1960 - 1980
  • /foto/7169/7169075m.jpg
    1965

Petroniusz°

Poprzednie: 2012 - 2023 Budowa zespołu sakralnego Strona Główna Następne: Międzykopalniana kolej linowa Piast - Drogosław