Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 562744

Trasa tramwajowa: Rauchswalde - Stadt "Prag" − Moys (dawna)

Die Straßenbahn der Stadt Görlitz: Rauchswalde - Stadt Prag − Moys



Budowa
1897-1902
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1945
 
Początek zgorzeleckim tramwajom dały tramwaje konne. W 1881 r. podpisano - z panami Kozuczkiem i bankierem Goldsteinem - umowę na okres 40 lat celem obsługi tramwaju konnego. 25 maja 1882 r. otwarto pierwszy odcinek od centrum miasta do dworca kolejowego. Wkrótce też dodano kolejne linie. Gdy z początkiem 1896 r. firma AEG przejęła wszystkie trzy linie tramwajowe, ich długość wynosiła 6,9 kilometra. Na wyposażeniu było 12 wagonów i 58 koni. Od 1897 do 1902 zelektryfikowano całą sieć. Trasa nr 3 przebiegała ...
Początek zgorzeleckim tramwajom dały tramwaje konne. W 1881 r. podpisano - z panami Kozuczkiem i bankierem Goldsteinem - umowę na okres 40 lat celem obsługi tramwaju konnego. 25 maja 1882 r. otwarto pierwszy odcinek od centrum miasta do dworca kolejowego. Wkrótce też dodano kolejne linie. Gdy z początkiem 1896 r. firma AEG przejęła wszystkie trzy linie tramwajowe, ich długość wynosiła 6,9 kilometra. Na wyposażeniu było 12 wagonów i 58 koni. Od 1897 do 1902 zelektryfikowano całą sieć. Trasa nr 3 przebiegała początkowo na odcinku: Rauschwalder Str. - Demianiplatz - Postplatz - Muehlweg - Stadthalle i wjeżdżała na późniejszą polską część miasta na tj. ulice: Piłsudskiego, Daszyńskiego i kawałek Warszawskiej, gdzie znajdowała się końcówka tej linii (zaraz za obecnym nowym rondem). Po kilku latach linia ta została przedłużona do dzielnicy Moys (obecnie Ujazd). Wszystko wskazuje na to, że kończyła się na ul. Łużyckiej w okolicach dzisiejszego skrzyżowania z ul. Rzeczki Górne oraz Rzeczki dolne przed mostem na rzece Czerwona Woda. Do dzisiaj na budynku nr 45 przy ulicy Łużyckiej widoczny jest hak, na którym zawieszono linę podtrzymująca sieć trakcyjną (prawy górny róg budynku).
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1900
    komentarze: 0
    Tramwaj kursujący na nieistniejącej lini: Rauschwalde − Kreisbahnhof ...
  • Data: 1906
    komentarze: 0
    Reichenbergerbrücke - obecnie most Jana Pawła II. Widoczny tramwaj ...
  • Data: 1910
    komentarze: 0
    Dawna karczma piwna i fragment Reichenbacher Straße z linią tramwajową.
  • Data: 1910-1915
    komentarze: 0
    Stadthalle na kolorowej, przedwojennej pocztówce
  • Data: 1920-1925
    komentarze: 0
    Stadthalle oraz linia tramwajowa prowadząca w kierunku dzisiejszego ...
  • Data: 1920-1930
    komentarze: 2
    Fragment przedwojennej ul. Łużyckiej na wysokości ostatniego przystanku ...
  • Data: 1928
    komentarze: 0
    Fragment przedwojennej ul. Łużyckiej i tramwaj dawnej linii nr ...
  • Data: 1930-1934
    komentarze: 0
    Fragment przedwojennej ul. Łużyckiej.
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 3
    Fragment dzisiejszej ul. Warszawskiej.
  • Data: 1935-1938
    komentarze: 0
    Dzielnica Ujazd (dawniej Moys) - panorama dzisiejszej ul. Widok ...
  • Data: 1935-1939
    komentarze: 5
    Fragment dzisiejszej ul. Daszyńskiego z tramwajem linii nr 2 jadącym ...
  • Data: 1937-1939
    komentarze: 0
    Tramwaj linii nr 3 na wysokości placu pocztowego. Widoczne mury ...
  • Data: 1937-1939
    komentarze: 0
    Tramwaj linii nr 3 na trasie Moys - Rauchswalde.
  • Data: 1937-1945
    komentarze: 3
    Tramwaj linii nr 3 przy Bahnhofstraße.
  • Data: 1948-1950
    komentarze: 2
    Ulica w centrum Zgorzelca.Foto E.Falkowski.
  • Data: 2016-04-09
    komentarze: 0
    Widok w Louis-Braille-Straße od strony Dr.-Kahlbaum-Allee w kierunku ...
  • Data: 2020-03-01
    komentarze: 1
    Ul. Łużycka - kamienica nr 45 widziana z ul. Rzeczki Górne.